حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/07/19 شمسی | 2024/10/10 میلادی
۱۱ هزار نوزاد در لرستان متولد شدند
مدیرکل ثبت احوال لرستان:

۱۱ هزار نوزاد در لرستان متولد شدند

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: در ۶ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۵۱۴ نوزاد در لرستان متولد شده‌اند و بیشترین آمار ولادت ثبت شده مربوط به فرزند دوم خانواده بوده است.

فریبرز امیری‌پریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با ثبت وقایع چهارگانه در ۶ ماهه نخست امسال در لرستان اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۵۱۴ نوزاد در استان لرستان متولد شده‌اند و در هر شبانه‌روز تولد ۶۲ نوزاد به ثبت رسیده است.

وی افزود: از ۱۱ هزار و ۵۱۴ نوزاد متولد شده، ۶ هزار و ۶۹ مورد پسر (۵۲.۷ درصد) و ۵ هزار و ۴۴۵ مورد دختر (۴۷.۳ درصد) بوده‌اند و به ازای هر ۱۱۱ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه بیشترین آمار ولادت ثبت شده در ۶ ماهه امسال مربوط به فرزند دوم خانواده بوده است عنوان کرد: ۳۷.۸ درصد تولدها مربوط به فرزندان دوم بوده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال ۲۴۱ مورد ولادت دوقلو و ۶ مورد سه قلو به ثبت رسیده است گفت: ۶.۹ درصد جمعیت استان لرستان بالای ۶۵ سال هستند که رتبه استان در کشور ۱۶ است.

امیری‌پریان تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال ۴ هزار و ۷۰۳ نفر در لرستان فوت کردند به نحوی که در هر شبانه‌روز فوت ۲۵ نفر ثبت شده است.

وی بیان کرد: از ۴ هزار و ۷۰۳ فوتی استان لرستان ۵۸.۴ درصد مرد، ۴۱.۶ درصد زن، ۷۱ درصد شهری و ۲۹ درصد روستایی بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج نیز در ۶ ماهه امسال ۶ هزار و ۵۶۱ مورد در لرستان ثبت شده است به نحوی که در هر شبانه روز ۳۵ ازدواج به ثبت رسیده است و میانگین سنی ازدواج مردان ۲۸.۷ و زنان ۲۳.۶ بوده است.

وی گفت: در ۶ ماهه امسال هزار و ۹۹۸ واقعه طلاق در لرستان به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از