حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

تامین کالاهای اساسی شب عید در لرستان

تامین کالاهای اساسی شب عید در لرستان

کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان در لرستان تامین و ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، هر ساله با نزدیک شدن به ماه و روزهای پایانی سال، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای عید نوروز در دستور کار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد، امسال با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، کالاهای مورد نیاز ماه مهمانی خدا نیز تامین و در انبارهای استان ذخیره شده است تا از ۲۰ اسفندماه در بازار توزیع شود.

علی‌حسن فرج‌زاده مدیرکل پشیبانی امور دام جهاد کشاورزی لرستان در گفتگو با رسانه‌ها در رابطه با تامین کالاهای اساسی در استان لرستان اظهارداشت: حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد در استان موجود است و مرغ مازاد گرم را هم هرشب به صورت منجمد خریداری می‌کنیم و پیش‌بینی ما بر این است که تا شب عید، هزار تن مرغ منجمد در استان داشته باشیم، همچنین ۵ میلیون قطعه مرغ گرم نیز خواهیم داشت.

 

ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن گوشت قرمز در لرستان

مدیرکل پشیبانی امور دام جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: حدود ۱۰۰ تن گوشت قرمز منجمد ذخیره شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال افزایش است. بخش خصوصی هم در نظر دارد حداقل حدود ۵۰۰ تن گوشت وارد استان کند.

غلامعلی فتحی مدیرتعاون روستایی لرستان نیز در گفتگو با رسانه‌ها عنوان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام گرفته حدود ۲۰۰ تن سیب که تقریباً چهار برابر ذخیره سازی سال گذشته است، انبار شده، همچنین حدود ۳۵۰ تن پرتغال که سه برابر سال گذشته است، تامین شده است و در مجموع مشکلی برای تامین میوه شب عید در لرستان وجود ندارد.

وی بیان کرد: همچنین برای ماه مبارک رمضان ۱۰ تن خرما تامین شده است تا در این ماه بین مردم استان لرستان توزیع شود.

 

ذخیره‌سازی ۳۵۰۰ تن برنج در انبارهای لرستان

حجت‌اله بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان نیز در این رابطه گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ تن برنج در انبارهای استان موجود است، همچنین هزار و ۵۰۰ تن شکر در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی بیان کرد: به میزان کالاهایی که از انبار خارج می‌شود به همان میزان از سایر انبارها وارد می‌کنیم تا ذخیره استراتژیک کاهش پیدا نکند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از