حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
نماینده ادوار مجلس:

تلاش پزشکیان رعایت قضیه وفاق ملی است

تلاش پزشکیان رعایت قضیه وفاق ملی است

نماینده ادوار مجلس با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی گفت: پزشکیان تلاش کرده که قضیه وفاق ملی را رعایت کند؛ اما بررسی نهایی و نظر اصلی با مجلس و نمایندگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار داشت: شناخت کامل از همه اعضای کابینه ندارم، اما با توجه به نگاه کلی‌ام، آقای دکتر پزشکیان به وعده‌های خود پایبند بوده است.

وی افزود: کابینه پیشنهادی تقریباً ترکیبی از مجموعه‌های مختلف و نمادهایی از این مجموعه‌ها را در خود دارد، البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که مجلس چگونه این موضوع را بررسی خواهد کرد و چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.

میرتاج‌الدینی گفت: اینکه چه تعدادی از وزرا رای اعتماد خواهند گرفت و چه تعدادی نه، در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست، اما در مجموع آقای پزشکیان تلاش کرده است که قضیه وفاق ملی را رعایت کند؛ اما بررسی نهایی و نظر اصلی با مجلس و نمایندگان است.

 

نقش معاونت پارلمانی در ارتقای تعامل بین دولت و مجلس بی‌بدیل است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نقش معاونت پارلمانی در ارتقای تعامل بین دولت و مجلس بی‌بدیل است، گفت: معاونت پارلمانی تقریباً نقش اول را در تعامل بین مجلس و دولت دارد و می‌تواند با ارتباط مستمر با نمایندگان، کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها این نقش را ایفا کند.

گفتنی است؛ روز یکشنبه ۲۱ مردادماه فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و براساس آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از