حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جوانان از نمایندگان مجلس چه می‌خواهند؟

جوانان از نمایندگان مجلس چه می‌خواهند؟

تنها چند روز تا انتخابات باقی مانده و توجه به مطالبات آینده‌سازان، مهم‌ترین انتظار جوانان از نمایندگان مجلس است که باید به این مطالبات توجه شود‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، چهار روز از تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌گذرد و هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، حال و هوای انتخاباتی در شهرها پرشورتر می‌شود.

 

همه انسان‌ها در زندگی فردی، انتخاب‌های مختلفی دارند که درست انتخاب کردن هر انتخاب می‌تواند در آینده روشن افراد نقش موثری داشته باشد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه برای انتخاب در عرصه‌های دیگری از جمله سرنوشت کشور برای مردم فراهم شد.

 

طی این ۴۵ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا برگزار شده و ملت ایران با حضور در انتخابات نشان داده‌اند که می‌خواهند در سرنوشت کشور و تعیین مسئولان نقش خود را ایفا نمایند.

 

تبلیغات نادرست و مسموم دشمنان با تحریک جوانان مبنی بر اینکه جوانان در انتخابات شرکت نکنند، نشان‌دهنده اهمیت انتخابات در پیشرفت و آبادانی کشور است چرا که وقتی حضور در انتخابات پررنگ باشد و مردم از بین داوطلبان، بهترین و اصلح را انتخاب کنند، زمینه را برای رفع مشکلات و پیشرفت کشور فراهم کرده‌اند.

 

در این میان نقش جوانان همیشه در انتخابات بسیار حائز اهمیت است چرا که سرمایه اجتماعی و آینده‌سازان این کشور هستند از همین رو باید به درستی نقش انتخابات را برای نسل جوان تبیین کرد تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

جوانان از نمایندگان مجلس چه می‌خواهند؟

 

نمایندگان برای اشتغال جوانان برنامه داشته باشند 

هادی سهرابی جوان ۱۹ ساله لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: ما نسل جوان از همان دوران مدرسه با مسئولیت‌پذیری و انتخابات آشنا می‌شویم و انتخابات شورای دانش‌آموزی در واقع زمینه‌سازی برای حضور در انتخابات بعدی است.

 

وی افزود: همانگونه که در مدرسه سعی می‌کنیم در بین دوستان خود افرادی را انتخاب کنیم که شرایط لازم را به عنوان نماینده داشته باشند، در انتخابات هم باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم تا بتوانیم از نتیجه این انتخاب بهره‌مند شویم.

 

جوان لرستانی با اشاره به انتظارت جوانان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همیشه از نسل جوان به عنوان آینده سازان یاد می‌شود و باید توجه داشت که گسترش انگیزه و امید در بین جوانان می‌تواند تحول‌آفرین باشد از همین رو نمایندگان مجلس باید رسیدگی و توجه به مطالبات نسل جوان را در اولویت قرار دهند.

 

سهرابی عنوان کرد: پیشرفت و موفقیت در هر کشوری مرهون تلاش و فعالیت جوانان است پس لازم است نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، به مطالبات جوانان از جمله اشتغال آن،ها رسیدگی شود و برای ایجاد اشتغال، استخدام، بازار کار و افزایش مهارت در حال تحصیل برنامه‌هایی داشته باشند.

 

وی بیان کرد: یک نماینده مجلس باید قوی و توانمند باشد و بتوانند در حوزه فعالیت خود بهترین اقدامات را انجام دهد که خروجی آن منتهی به رفع مشکلات و ریل‌گذاری قانون در جهات مختلف باشد.

 

جوان لرستانی خاطرنشان کرد: امروز جوانان با مشکلاتی مواجه هستند که نمایندگان باید برای این مشکلات و مرتفع کردن آن‌ها برنامه داشته باشند و امروز برخی از داوطلبان در سخنرانی‌های خود از جوانان و مطالبات آن‌ها صحبت می‌کنند که انتظار داریم این مطالبات را در نظر داشته و با ورود به مجلس توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند.

جوانان از نمایندگان مجلس چه می‌خواهند؟

 

نقش جوانان در همه برهه‌ها بااهمیت است

فروزان کریمی دانشجوی لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در زمان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، خنثی کردن فتنه‌ها همیشه جوانان نقش ویژه‌ای داشته‌اند از همین رو دشمن تلاش می‍‌کند تا جوانان را از حضور در میدان انتخابات بازدارد.

 

وی افزود: رای دادن و حضور پرشور در انتخابات وظیفه همه ما جوانان است و باید به افرادی رای دهیم که شایستگی دارند در این صحنه خدمت کنند، باید افرادی را انتخاب کرد که برای مبارزه با فساد در هر بخشی آماده هستند، باید کسانی را انتخاب کنیم که برای حل مشکلات برنامه و طرح دارند.

 

دانشجوی لرستانی تصریح کرد: اگر به مسائل و مشکلات جوانان رسیدگی شود قطعاً می‌توانند در جامعه نقش‌آفرین باشند از همین رو باید نمایندگانی انتخاب شوند که می‌توانند مشکلات جوانان را درک کنند.

 

کریمی عنوان کرد: جوانان تحصیل کرده زیادی از نبود شغل مناسب رنج می‌برند در حالی که اگر ظرفیت‌ها در همه بخش‌ها فعال شود می‌تواند کمک بسزایی در ایجاد اشتغال افراد داشته باشد از همین رو از نمایندگانی که قرار است وارد مجلس شوند انتظار می‌رود به این بخش از مشکلات جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی گفت: اصلح بودن، صداقت در گفتار، شجاعت و تعهد از مهم‌ترین ویژگی یک نماینده خوب است که باید به تک‌تک وعده‌هایی که داده می‌شود عمل کند، وقتی جوانان فردی را از بین داوطلبان انتخاب می‌کنند، در واقع برنامه‌های این فرد را بررسی کرده‌ اند، پس لازم است این فرد نماینده هم به این مطالبات رسیدگی کند.

 

دانشجوی لرستانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از داوطلبان در بین شعارهای خود، از اقداماتی صحبت می‌کنند که اصلاً در حوزه وظایف یک نماینده نیست و ما انتظار داریم فردی که خود را داوطلب می‌داند از دادن شعارهایی که امکان تحقق ندارند، خودداری کنند.

جوانان از نمایندگان مجلس چه می‌خواهند؟

 

مطالبات جوانان مدنظر نمایندگان باشد

سینا رسولی جوان لرستانی در این راستا گفت: من امسال برای نخستین‌بار است که می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم و به همراه چند نفر از دوستانم در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.

 

وی افزود: انتظار من از یک نماینده این است که به موضوعات حوزه انتخابیه توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای بررسی و تلاش برای حل مشکلات اقداماتی انجام دهد، مطالبات مردمی را در نظر داشته باشد و جانانه و با روحیه جهادی در این زمینه خدمت نماید.

 

جوان لرستانی گفت: در کنار رسیدگی به موضوع اشتغال جوانان، لازم است موضوع مسکن و ازدواج هم مد نظر باشد تا جوانان در این زمینه مشکل چندانی نداشته باشند چرا که متاسفانه موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان است و با ارائه برنامه می‌توان در این زمینه اقداماتی را انجام داد.

 

این جوان لرستانی گفت: یک نماینده خوب ابتدا باید بتواند با مردم ارتباط خوبی برقرار کند، گفتگو کند، پای درد و دل مردم بنشیند تا مشکلات آن‌ها را بشناسد و برای رفع مشکلات در حوزه کاری اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

 

رسولی خاطرنشان کرد: ولی در مجموع ما جوانان در گام دوم انقلاب وظایف مهمی را بر عهده داریم که یکی از رسالت‌های ما حرکت در مسیر ولایت است که با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح می‌توانیم این مهم را نشان دهیم.

 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رخبری ۱۱ اسفند در یک‌هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد که از بین ۳۵۰ داوطلب مجلس شورای اسلامی، ۹ نفر با کسب بیشترین آراء به مجلس راه پیدا می‌کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از