حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
مدیرکل امور عشایری لرستان مطرح کرد:

توزیع ۱۷ هزار تن علوفه دامی بین عشایر

توزیع ۱۷ هزار تن علوفه دامی بین عشایر

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: توزیع ۱۷ هزار تن علوفه دامی بین عشایر استان براساس طرح زنجیره تولید گوشت قرمز آغاز شده است.

هوشنگ نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: براساس طرح زنجیره گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن علوفه دامی بین عشایر استان توزیع شده تا از این علوفه برای تغذیه دام‌های خود استفاده کنند.

وی افزود: توزیع این میزان علوفه دامی آغاز شده و عشایر می‌توانند با مراجعه به سامانه و یا شرکت‌های تعاونی عشایری از این علوفه برای دام‌ها استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به پرداخت هزینه علوفه دامی، گفت: در حال حاضر عشایر با دریافت این میزان علوفه دامی هزینه‌ای را پرداخت نخواهند کرد و چهار یا ۶ ماه بعد، این هزینه را پرداخت می‌کنند.

نورمحمدی بیان کرد: عشایر استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند که از این تعداد ۹۰۰ هزار راس در سامانه ثبت شده و پلاک‌کوبی شدند.

وی یادآور شد: عشایر استان لرستان بیش از ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین می‌کنند که تلاش شده تا با تهیه و توزیع علوفه دامی و اقدامات دیگری، زنجیره تولید گوشت قرمز که با هدف ارتقاء معیشت خانوار عشایری است به خوبی انجام شود.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از