حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان:

جشنواره فرهنگی‌‌ ورزشی «دا» در لرستان آغاز شد

جشنواره فرهنگی‌‌ ورزشی «دا» در لرستان آغاز شد

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» با حضور دانش‌آموزان در لرستان آغاز شد.

آرش قیاسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های ورزش و جوانان این است که بازی‌های بومی و محلی با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی ورزشی و سایر اقدامات، احیا شده و از فراموشی آنها جلوگیری شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه بازی‌های بومی و محلی برگرفته از فرهنگ و آداب قدیمی است از همین رو تلاش شده تا هرساله جشنواره‌هایی در همین راستا برگزار گردد و بتوانیم بازی‌های محلی گذشته را به نسل جوان معرفی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: برهمین اساس جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در خرم‌آباد تدارک دیده شد که این جشنواره امروز در مدرسه شبانه‌روزی که زیر نظر حوزه عشایری و روستایی استان است، آغاز شده است.

قیاسیان عنوان کرد: امروز چندین مسابقه مختلف در راستای جشنواره در این مدرسه برگزار خواهد شد که دانش‌آموزان با حضور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۱۴۰ میلیون تومان تجهیزات برای این مدرسه در نظر گرفته شده است، گفت: در این مدرسه حدود ۳۵۰ دانش‌آموز حضور دارند که از مناطق محروم که مدارس شبانه‌روزی ندارند، راهی این مدرسه می‌شوند و برهمین اساس، تجهیزات مورد نیاز در این مدارس قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز این مدرسه در بخش‌های مختلف است که با نصب آنها، دانش‌آموزان می‌توانند از این وسایل و امکانات ورزشی استفاده نمایند و این می‌تواند در شکوفایی استعدادهای ورزشی آنها نیز موثر باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از