حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول بسیج جامعه زنان لرستان:

جشنواره فرهنگی هنری «ریحانه» در خرم‌آباد آغاز شد

جشنواره فرهنگی هنری «ریحانه» در خرم‌آباد آغاز شد

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: جشنواره فرهنگی هنری «ریحانه» در دو بخش پویش و مسابقه در خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، مریم سپهوند ظهر امروز در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری ریحانه که در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری «ریحانه» در دو بخش پویش «حجاب من» برای دختران زیر ۱۲ سال در قالب نقاشی و مسابقه «مثل فاطمه‌ معصومه‌(س)» در دو سطح دختران ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا در خرم‌آباد آغاز شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه زن و دختر مسلمان در تاریخ کشور، افزود: هنر به عنوان یک رسانه می‌تواند رویداد‌های مهمی را رقم بزند و ایده‌های افراد را به جامعه بدهد، رویداد فرهنگی هنری ریحانه متناسب با سلیقه دختران جامعه طراحی شده است و در این جشنواره از هنر دختران عزیز سرزمینمان برای روایت‌گری استفاده می‌کنیم. 

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان با بیان اینکه زبان هنر رساترین منبع انتقال فرهنگ به کل جامعه و‌ جهان است، تصریح کرد: با زبان هنر انقلاب و فرهنگ اسلامی را ترویج می‌کنیم و این رویداد به منظور معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و هویت زن مسلمان ایرانی با زبان رسای هنر درحال برگزاریست.

سپهوند عنوان کرد: موضوعات این مسابقه شامل روایت موفقیت و رشد دختران ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، نقش آفرینی علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بانوان بر مبنای الگوی سوم زن مسلمان، جایگاه دختران در تمدن نوین اسلامی، دستاوردهای جمهوری اسلامی برای بانوان، الگوی سوم زن مسلمان، عفاف و حجاب و فرزندآوری در قالب‌های مختلف است.

وی بیان کرد: تولید محتوا و خلق آثار هنری از نقش‌آفرینی دختران، ایجاد فضای نشاط و روحیه بخشی در میان دختران، استفاده از ظرفیت هنر برای روایت‌گری و ترویج فرهنگ دینی اسلامی از اهداف این برنامه است و آثار این رویداد در هفته حجاب و عفاف در معرض نمایش قرار داده می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: این برنامه در ایام خاص انتخابات قرار گرفته که تعبیر مقام معظم رهبری تکمیل‌کننده حماسه تشییع شهید جمهور حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

سپهوند با اشاره به اینکه بانوان همواره در طول تاریخ نقش‌آفرین بودند، گفت: قطعاً ۵۰ درصد جامعه ما بانوان عزیز هستند که می‌توانند در انتخابات نقش مؤثری داشته باشند و برای حضور دیگران در انتخابات اثرگذار واقع شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از