حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

جشن ملی ۲۲بهمن را پرشور برگزار می‌کنیم

جشن ملی ۲۲بهمن را پرشور برگزار می‌کنیم

استاندار لرستان گفت: فردا در کنار هم مراسم پرشور ۲۲ بهمن را شکل می‌دهیم و جشن ملی ما در صورتی تجلی حقیقی پیدا می‌کند که مانند ۲۲ بهمن۵۷ بالنده‌تر برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فرهاد زیویار عصر امروز در همایش بزرگ سران ایلات و طوایف، فرهنگیان، فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های عشایری استان لرستان که دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در ایام مبارکی هستیم، جشن ملی و مشارکت قوی انقلاب اسلامی نتیجه دو قرن مبارزه با استعمار یعنی نظام سلطه، استبداد و سلاطین و شاهان مستبد و وابسته است.

وی افزود: این ملت فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده شکست‌ها، ناکامی‌ها و خسارت هنگفت را تجربه کرده است و بخشی از خاک این سرزمین را جدا کردند.

استاندار لرستان تصریح کرد: قرارداد‌های استعماری دلایل خارجی و داخلی داشت، دلایل خارجی نظام سلطه و استعمار و دلایل داخلی سلاطین و دست‌اندرکاران وابسته بودند، این موارد باعث شد ملت با تصمیم اساسی نظام سلطنتی، موروثی و فاقد شایستگی و لیاقت را کنار بزند.

زیویار بیان کرد: ملت ایران ۱۵۰ سال مقاومت و مبارزه انجام دادند و با رهبری علما و مرجعیت دینی در دوره غیبت امام عصر(عج) نشان دادند که ملت هستند.

وی عنوان کرد: مردم باید به درجه‌ای از رشد برسند که تشکیل دولت و ملت بدهند و ملت ما در یک فرآیند چندین ساله به این درجه از رشد رسیدند که سرنوشت خود را تعیین کنند، بخشی از این فرآیند مربوط به دوره غیبت و بخش دیگر مربوط به هدایت و رهبری علمای دین است که در این دوره به آن رسیدیم.

استاندار لرستان گفت: در دوره‌ای که نظام سلطه همه عالم را فرا گرفته بود مردم کشور ما یک انقلاب بزرگ انجام دادند و این بلوغی بود که مردم باوجود همه قطب‌بندی‌های عالم انجام دادند، نتیجه این اتفاق شکل‌گیری نظام جمهوری است.

زیویار خاطرنشان کرد: در تاریخ این سرزمین ایلات از بخش‌های جدانشدنی کشور هستند و هرگاه کشور توسط دشمن تهدید شده ایلات در خط مقدم حضور پیدا کردند، ایلات و عشایر یعنی جمهوریت و مردم، جمهوریتی که برای حفظ کشور قدم برداشته و بخش مهمی از جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: فردا در کنار هم مراسم پرشور ۲۲ بهمن را شکل می‌دهیم و جشن ملی ما در صورتی تجلی حقیقی پیدا می‌کند که مانند ۲۲ بهمن۵۷ بالنده‌تر برگزار شود و این مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات اسفند است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از