حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان است و امروز کشورهای آزادی‌خواه زیادی، حول محور وحدت در حمایت از مردم مظلوم غزه قیام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، از دیرباز تاکنون همیشه دشمنان با اهداف شیطانی که در سر داشتند، دست به تفرقه زده تا برنامه‌های خود را پیاده کنند، دشمنان با توطئه و تفرقه به دنبال این هستند تا چهره اسلام را در بین مردم دنیا خدشه‌دار کنند و اینگونه بتوانند بر مردم مظلوم ظلم کنند.


در آیات و روایات زیادی بر مسئله مهم وحدت تاکید شده است، موضوعی که می‌تواند قدرت و اقتدار را افزایش دهد و اهداف شیطانی دشمن را نیز خنثی نماید، از همین رو دشمنان در جهان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف هستند تا از این فرصت بتوانند ضربه خود را بر پیکره اسلام وارد کنند.


تمسک به وحدت نجات‌بخش بشریت و مسلمین در ادوار مختلف بوده و هست، امروز مسئله غزه و فسلطین یکی از موضوعات مهم جهان اسلام است که در سایه وحدت این مظلومان عالم می‌توانند به پیروزی برسند و رژیم‌صهیونیستی را به عنوان دیوسیاه روزگار از صحنه به در کنند.


به برکت جمهوری اسلامی ایران، هفته وحدت نامگذاری شده که بهترین فرصت برای اتحاد مسلمانان جهان است و ملت‌های آزادی‌خواه زیادی از سراسر دنیا نیز هم‌صدا شده تا با قیام علیه ظلم و ستم رژیم‌صهیونیستی در غزه بتوانند حمایت خود را از فلسطین و غزه نشان دهند.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان

انقلاب اسلامی ایران منادی وحدت در جهان است



نصرت‌الله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفته وحدت، اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره مورد تاکید دین اسلام بوده است، مسئله وحدت و اتحاد است که باتوجه به نقشی که وحدت در بخش‌های مختلف دارد، ایجاد قدرت می‌کند.


وی افزود: وحدت سبب می‌شود تا مردم از کشورهای مختلف با دین و آئین‌های متفاوت در مناسبت‌های مختلف گرد هم جمع شوند که همه این‌ها از ثمرات و برکات وحدت است که نمونه آن راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر اربعین است که میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا شرکت می‌کنند، یا مراسم حج و مراسمات دیگری که هر کدام وحدت را به جهان نشان می‌دهد.


رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به موضوع فلسطین، تصریح کرد: سال‌هاست که رژیم‌صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی دیگر از کشورها به مردم مظلوم این سرزمین ظلم می‌کنند و اگر جهان اسلام وحدت و اتحاد لازم را داشت، تاکنون این ظلم از بین رفته بود و مظلومان عالم، آزادانه زندگی می‌کردند.


موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منادی وحدت در جهان است، گفت: امام‌راحل با نامگذاری هفته وحدت اقدام و ابتکاری ارزشمند انجام دادند که اگر این کار انجام نمی‌شد، جریان فلسطین به فراموشی سپرده می‌شد و اینکه امروز مقاومت فلسطین زنده است، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که وحدت را در جهان و در بین ملت‌های آزادی‌خواه، طنین‌انداز کرده است و این جریان را پیش برده است.


وی عنوان کرد: هفته وحدت فرصتی است تا اهمیت اتحاد در بین جهان اسلام بازبینی شود و با دوری از اختلاف و تفرقه است که می‌توان جریان حق و دفاع از مظلومیت را پیش برد لذا باید اخوت و برادری مدنظر باشد و مسلمانان با هم باشند تا بتوانند ناجی مظلومان غزه باشند.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان

وحدت منشاء وحدت و برکت است



حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی‌نیا معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: وحدت از مفاهیم ناب اسلامی است که روایات زیادی به آن اشاره کرده است اما در مقابل این موضوع، از تفرقه و اختلاف به شدت نهی کرده که این در واقع همان سیره و روش امامان است که همه مردم را به سمت وحدت دعوت می‌کنند و از تفرقه نهی می‌نمایند.


وی وحدت را منشاء وحدت و برکت برشمرد و افزود: منشاء تفرقه، خود شیطان است که مشکلات و مفاسد زیادی را در عرصه‌های مختلف ایجاد می‌کند لذا در طول تاریخ می‌بینیم که فرعون و نمرودهای زیادی با استفاده از همین تفرقه‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند ولی در نهایت به نابودی کشیده شده و از بین رفتند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بروجرد تصریح کرد: بخشی از دین، اجتماع مومنانه است که امروز این اجتماع را در صحنه‌هایی از اربعین حسینی به خوبی مشاهده می‌کنیم که همه از سراسر عالم برای حضور در این اجتماع شرکت می‌کنند و اتحاد و قدرت را به رخ دنیا می‌کشند.


علی‌نیا با اشاره به موضوع مظلومان غزه، بیان کرد: همه ما در برابر مظلومان عالم مسئول هستیم و باید دغدغه آن‌ها را داشته باشیم تا با حمایت از آن‌ها بتوانیم اقدامی انجام دهیم از همین رو وحدت امت اسلامی در مسئله فلسطین حکم اساسی و مهمی دارد تا مردم این سرزمين بتوانند رهایی یابند.

وی یادآور شد: اگر مسلمانان عالم متحد شوند، رژیم‌صهیونیستی نابود خواهد شد و این در واقع یک درک اجتماعی است که برخی از کشورهای اسلامی از آن غافل هستند و همین تفرقه و اختلاف سبب شده تا مشکلاتی در جهان اسلام رخ دهد.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: هر کجا که وحدت وجود داشته، برکات زیادی هم به همراه داشته است از جمله محور مقاومت که با استفاده از رمز وحدت توانسته به اقتدار و موفقیت برسد و مقاومت امروز در غزه نیز مربوط به همین وحدت است، مردمی در جغزافیایی کوچک و با جمعيتی اندک اما مستحکم در برابر دشمن ایستاده‌اند و این مقاومت دنیا را متحیر کرده است.

غزه، مرکز ثقل جمع شدن آزادگان‌ جهان



امیرعلی‌حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت یکی از ابتکارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران در خنثی کردن تفرقه‌اندازی دشمنان بود و این هفته گرامیداشت اتحاد و انسجام وحدت مسلمانان است.


وی افزود: دشمنان از دیرباز سعی کردند در ایجاد تفرقه بین مذاهب بتوانند به اهداف خود برسند و با ایجاد گُسل‌های قومیتی و مذهبی، توطئه‌های شوم خود را اجرایی نمایند به‌طوری که دشمن در همین راستا داعش، طالبان و گروه‌های دیگری را ایجاد کرد تا با همین تفکر و ایجاد اختلاف بتواند اهداف را پیش ببرد.


تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: ابتکار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری هفته وحدت سبب شد تا مسلمانان بر اشتراکات تمرکز نمایند و از اختلافات دوری نمایند و امروز می‌بینیم ملت‌های آزادی‌خواه بدون توجه به حواشی و اختلافات به دنبال اتحاد هستند تا دشمن را شکست دهند.


امیری باین کرد: همه ما با هم برادریم و نقاط اشتراک زیادی از جمله قرآن، خدا، پیامبر اکرم (ص) و قبله را داریم و مناسبت‌های مذهبی زیادی هم به صورت مشترک برگزار می‌شود که همه این‌ها را را باید به خوبی نشان داد.


وی با بیان اینکه نجات مظلومان غزه سبب وحدت شیعه و سنی شده است، گفت: غزه جداکننده حق از باطل است و امروز امام حسین (ع) فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه در مراسم اربعین دیدیم که از مذاهب مختلف در این مراسم شرکت کردند و گرد این پرچم جمع شده بودند و امروز همان پرچم، خود را در غزه نشان داده است.


تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا خاطرنشان کرد: غزه مرکز ثقل جمع شدن آزادگان‌ جهان شده است و این نویدبخش اتحاد مسلمین است که حول نام پیامبر اکرم (ص)، قرآن و قبله در مسیر حق حرکت می‌کنند و اگر مسلمانان همین اتحاد را حفظ کنند هیچ قدرتی توان مقابله با این سیل جمعیت و این تفکر وحدت را ندارد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از