حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/07/12 شمسی | 2024/10/03 میلادی
جهادگران بسیجی پیام‌آور امیدآفرینی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جهادگران بسیجی پیام‌آور امیدآفرینی

جهادگران بسیجی، پیام‌آور امیدآفرینی در جامعه هستند که برای محرومیت‌زدایی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند و سبب امید در دل مناطق محروم می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران، تشکیل بسیج به فرمان امام‌راحل بود که از ابتدای تشکیل این نهاد مقدس تاکنون، در هر شرایطی و در برهه‌ای، بسیجیان تمام توان خود را به کار گرفته تا بتواند در راستای خدمت به محرومان و رفع محرومیت‌زدایی قدم بردارند.


بسیج در دوران دفاع‌مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد و پس از آن در زمان‌های مختلفی مانند سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط دیگری با روحیه بسیجی در میدان حضور داشته است و با همین روحیه توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند که بی‌نظیر بوده است.


امروز بسیج در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، پزشکی و سایر موارد خدمات زیادی را به محرومان روستاها و دهستان‌های محروم ارائه می‌دهند.


جهادگران بسیجی انسان‌هایی خدوم، مخلص، باایمان، معتقد به نظام و انقلاب هستند که هر جایی که بحرانی وجود داشته باشد و یا از خدمات آن‌ها دلی شاد شود و مشکلی برطرف شود، بدون تعلل وارد میدان می‌شوند و برای رضای خدا آنچه در توان دارند را در طبق‌اخلاص می‌گذارند تا مشکلی برطرف شود.

جهادگران بسیجی پیام‌آور امیدآفرینی

روحیه بسیجی در بین جوانان موج می‌زند

 

علی میرزایی یکی از جهادگران بسیجی لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ، اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و آیات و روایات همیشه کمک به نیازمندان و محرومان تاکید شده است و امامان ما هم اینگونه اقدام کردند، از همین رو همه ما باید تلاش کنیم تا به عنوان پیروان امامان این مسیر خدمت به نیازمندان را ادامه دهیم.


وی افزود: حدود پنج سال است که در یکی از گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان فعالیت می‌کنم، وقتی وارد منطقه محرومی می‌شویم و منزلی برای آن‌ها ساخته می‌شود یا نوسازی می‌گردد، احساس بسیار خوبی دارم از اینکه با کمک چند جهادگر دیگر توانسته‌ایم سقفی برای محرومان بسازیم.


جهادگر بسیجی بیان کرد: باتوجه به اینکه دانشجو هستم، در ایام تابستان فعالیت جهادی بیشتری دارم و تعطیلات تابستان را با طعم خدمت به محرومان سپری می‌کنم و این خدمت با هیچ چیزی در دنیا قابل قیاس نیست چرا که احساس می‌کنم خدمت به نیازمندان در واقع یک فرصت است که خدا در اختیار ما قرار داده است.


میرزایی عنوان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند در چه شهرستانی خدمت کنیم، چه روستا و دهستانی برویم، مهم خدمتی است که ارائه می‌شود در نهایت لبخندی است که در چهره محرومان دیده می‌شود.


وی یادآور شد: پارسال تابستان منزلی برای یکی از محرومان ساخته شد که خانواده‌ای بسیار محروم و نیازمند و فاقد مسکن بودند و با کمک دیگر دوستانم در بسیج سازندگی منزلی برای آن‌ها احداث شد و وقتی فرزند خانواده این منزل را مشاهده کرد، بسیار خوشحال شد و برق شادی در چشمانش دیده می‌شد و همین برای جهادگر کافیست.


جهادگر لرستانی عنوان کرد: هر ساله جهادگران زیادی با شوق خدمت به محرومان داوطلب می‌شوند تا بتوانند مشکلی از مشکلات محرومان بردارند و این نشان‌دهنده این است که روحیه بسیجی به لطف خدا هر روز در بین نسل جوان گسترش پیدا می‌کند.


میرزایی خاطرنشان کرد: وقتی وارد منطقه محرومی می‌شویم و خدمات عمرانی را ارائه می‌دهیم، در نهایت با دعای خیر مردم همان منطقه بدرقه می‌شویم که این دعا برای هر یک از ما بسیار ارزشمند است.

جهادگران بسیجی پیام‌آور امیدآفرینی

تعمیر ۱۰۷ منزل محرومان

 

احسان جهانبخش مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به خدمات جهادگران بسیجی در ایام تابستان امسال، اظهار داشت: در استان لرستان ۲ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی وجود دارد که این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف آموزشی، عمرانی، بهداشتی و درمانی، پزشکی و سایر عرصه‌ها به محرومان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین خدمات جهادگران ساخت و تعمیر منزل مسکونی محرومان است که در تابستان امسال جهادگران لرستانی موفق شدند ۱۰۷ منزل مسکونی را ترمیم و بازسازی نمایند، علاوه بر این نیز ۱۴۶ سرویس بهداشتی ساخته شد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: در تابستان امسال جهادگران در راستای اجرای طرح شهید عجمیان موفق شدند یک‌هزار کلاس درس را شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی نمایند و این کلاس‌ها را برای سال تحصیلی جدید مهیا نمودند.


جهانبخش بیان کرد: توزیع ۶ هزار و ۴۲۴ پَک بهداشتی در بین مددجویان بهزیستی و همچنین توزیع ۴۵ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند و محروم از دیگر اقداماتی بوده که بسیج سازندگی با کمک جهادگران بسیجی در ایام تابستان انجام دادند.


وی عنوان کرد: در ایام اربعین امسال نیز جهادگران بسیجی ۷۵ موکب را برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی برپا کردند که این برنامه فرهنگی با همت جوانان انجام شد و زائران زیادی از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شدند.


مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یادآور شد: بسیج سازندگی در عرصه جهاد آبرسانی نیز فعالیت بسیار خوبی دارد به‌طوری که این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۲۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که هدف از این پروژه، بهره‌مندی خانوارهای روستایی از نعمت آب است.


جهانبخش اظهار داشت: اجرای کانال‌های آب‌بَر کشاوری، اجرای طرح از آبخیز تا جالیز، ارائه تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال از دیگر فعالیت‌های این نهاد است که جهادگران همراهی لازم را دارند دارد.


وی افزود: در ایام تابستان امسال رزمایش جهادگران فاطمی در مردادماه برگزار شد که تیم‌های جهادگر با حضور در مناطق محروم خدمات زیادی را ارائه دادند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از