حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جهان در انتظار عدالت مهدی(عج)

جهان در انتظار عدالت مهدی(عج)

منتظران چشم به راه نشسته‌اند تا مهدی فاطمه از راه برسد و جهان را پُر از عدل نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سال‌های سال است که منتظران چشم به راه ظهور گُل نرگس هستند، در زمان اذان و مناجات‌های شبانه، دعای فرج را زمزمه می‌کنند و دست‌هایشان را تا آسمان برای فرج مولا بالا می‌برند.

 

منتظران انتظار رسیدن مولایی را می‌کشند که با آمدنش دنیا پُر از عدل و عدالت می‌شود، کینه و بدی کنار رفته و جای خود را به خوبی‌ها می‌دهند و دشمنان هم خوار و ذلیل می‌شوند.

 

آقاجان، منتظران ظهور هر جمعه دعای ندبه را از جان و دل قرائت می‌کنند و آرزو دارند روز جمعه‌ای برسد که ستارگان، فرش زیر پایش شوند، دنیا گلستان گردد و مولایمان امام زمان(عج) ظهور نماید.

 

تو خواهی آمد و قلب‌های تشنه محب را سیراب می‌کنی، تو روزی خواهد آمد و دنیا با ظهورت رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت، تو خواهی آمد و آن روز پایان مشق‌های انتظاری است که هر روز در دفتر دلمان ثبت می‌کردیم و ما بی‌قرار و چشم انتظار، برای رسیدن ظهورت لحظه شماری می‌کنیم.

 

این همه دلتنگی و دوری بر دلم چنگ می‌زند، تنها با آمدنت رنگ و بوی آرامش و عدالت، همه جا را سبز می‌کند و انسان‌هایی که زیر بار ظلم و ستم رنج می‌کشند، امیدشان به ظهور مهدی فاطمه است تا رهایی یابند.

 

ماه شعبان که به نیمه می‌رسد، انگار زیبایی این ماه دوچندان می‌شود و ما شیعیان ولادت مهدی موعود(عج) را جشن می‌گیریم، جشنی به وسعت آسمان، جشنی پُر از زیبایی و اخلاص که همه از بزرگ و کوچک در این جشن خادمی می‌کنند.

 

این روزها بر در و دیوار شهر نام «یا مهدی» زینب‌بخش شده است و با شنیدن نام زیبای گل نرگس، عطری دل‌انگیز همه وجود انسان را در برمی‌گیرد و همه ارادتمندان، هرآنچه در توان دارند تلاش می‌کنند تا جشن تولد مولایشان را به بهترین شکل برگزار نمایند.

 

امید و مهربانی با نام تو ای مولای ما عجین شده است، ثانیه‌ها هم انگار زمان بلندی برای انتظار هستند و هر لحظه که می‌گذرد دلتنگی‌ها بیشتر می‌شود، این جشن ‌ها برگزار می‌شود ولی خوشا روزی که ظهورت را جشن بگیریم.

جهان در انتظار عدالت مهدی(عج)

 

عشق ارادتمندان به امام زمان(عج) 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی سهرابی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دو چیز در مناسبت‌های دینی بسیار بیشتر از بقیه موارد مورد توجه قرار گرفته که یکی فاطمیه است که شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت موضوع فاطمیه را برجسته کردند و در این ایام عزاداری برگزار می‌شود و موضوع دیگر مهدویت است.

 

وی افزود: ارادت و عشق ارادتمندان به امام زمان(عج) را در دعاهای ندبه، آل‌یاسین، جشن‌های نیمه شعبان و محافلی که به نام امام زمان(عج) است به خوبی می‌بینیم که اینها همه نشان می‌دهد بحث مهدویت به خوبی پیش می‌رود و هر روز شاهد توجه و اهمیت بیشتر نسبت به این مسئله هستیم.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: باید توجه داشت که موضوع مهدویت تنها به شیعه اختصاص ندارد بلکه موضوع حضرت مهدی(عج) و ظهور در بین برخی از ادیان بیان شده است البته موضوع مهدویت در بین شیعیان به گونه‌ای دیگر و خاص است ولی در بین ادیان دیگر هم صحبت از منجی شده است.

 

سهرابی عنوان کرد: امروز همه معتقد به ظهور امام عصر(عج) هستند و در این زمینه روایاتی داریم که در مورد آخرالزمان بیان شده به‌طوری که امام سجاد(عج) در فضیلت مردم آخرالزمان فرمودند مردم اهل زمان غیبت منتظر ظهور، برتر از مردمان هر زمانی هستند که شیعیان ارادت خاصی به امام زمان(عج) دارند و این را به خوبی نشان داده‌اند.

 

وی بیان کرد: در نیمه شعبان، مسجد جمکران مملو از عاشقان مولا می‌شود که از گوشه و کنار این سرزمین خود را به جمکران می‌رسانند تا ولادت گل نرگس را جشن بگیرند و این نشان دهنده همان فضیلت مردم آخرالزمان است.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه در دوران غیبت باید مراقب برخی سودجویان بود که از این نام و ایام سواستفاده می‌کنند، گفت: مسئله ادعاهای کاذب نسبت به امام زمان(عج) را گاهی شاهد هستیم و عده‌ای ادعا می‌کنند که من امام را دیده‌ام البته ممکن است عالمان و بزرگان امام را دیده باشند ولی برخی از افراد از این فرصت سودجویی کرده و برای خود دُکانی باز می‌کنند که باید بسیار مراقب بود.

 

سهرابی اظهارداشت: در ظهور دو علائم داریم، یکی حتمی است و یکی غیرحتمی و از علائم آخرالزمان است که باید در این زمینه بسیار توجه داشته باشیم.

 

نقش خانواده‌ها در تبیین شخصیت امام زمان(عج)

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در تبیین شخصیت امام زمان(عج) برای فرزندان گفت: خانواده‌ها در راستای معرفی اهل‌بیت(ع) خصوصاً امام عصر(عج) به فرزندان خود دقت کافی را داشته باشند که وقتی امام ظهور نماید، دنیا گلستان و پر از عدل می‌شود، پدری مهربان است و قرار است بیاید ما را نجات بدهد، ما را به کمال برساند و مظهر رحمت خدا باشد.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: امام زمان(عج) در برابر یتیمان و انسان‌های عادی، بسیار مهربان و رئوف و در برابر کفار و دشمنان بسیار سرسخت است و درست مانند پیامبر(ص) در این زمینه رفتار می‌نماید.

 

سهرابی بیان کرد: کسی که فکر، اندیشه و قلب او مملو از مهر اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) است در پناه امام قرار می‌گیرد و از نعمت آرامش و عدل مولا برخوردار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از زمان دقیق ظهور ما بی‌خبر هستیم، گفت: زمان ظهور از اسرار الهی است و در دعای ندبه می‌خوانیم و می‌گوییم ظهور نزدیک است ولی زمان دقیق آن را نمی‌دانیم، پس باید در بین نسل جوان به خوبی شخصیت امام عصر(عج) و فرهنگ مهدویت و انتظار تبیین شود تا دچار اشتباه و خطا در مورد مهدویت نشوند.

جهان در انتظار عدالت مهدی(عج)

 

موکب‌های پذیرایی برپا شد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: نیمه شعبان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است که جشن‌های مختلفی به صورت محلی و خیابانی در همه شهرها برگزار می‌گردد و ارادتمندان به امام زمان(عج) ولادت مولا را جشن می‌گیرند.

 

وی افزود: استان لرستان در شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت غرق در نور و شادی شده است و شاهد حضور جوانان و نوجوانان هستیم که عاشقانه و مخلصانه در ولادت امام خود مشغول به خدمت و جشن هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: همزمان با سالروز ولادت امام عصر(عج) و نیمه شعبان در همه شهرهای استان موکب‌های پذیرایی برپا شده و بسیاری از مردم به صورت خودخوش از شهروندان پذیرایی می‌کنند البته هیئت‌هایی هم در شب و روز ولادت امام زمان(عج) برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

 

قدرتی عنوان کرد: کاروان‌های جشن و شادی به صورت سیار راه‌اندازی شده که با گذر از مناطق مختلف سعی می‌کنند فضای جشن و شادی را به همه مردم و مناطق برسانند و همه مردم در این جشن‌ها شرکت نمایند.

 

وی خاطرنشان کرد: منتظران مهدی(عج) با هر برنامه و اقدامی در شب ولادت امام، اوج ارادت خود را نشان می‌دهند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از