حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
«ژن خوب» پاشنه آشیل دولت پزشکیان؛

حاشیه‌سازی‌های عارف برای دولت چهاردهم آغاز شد

حاشیه‌سازی‌های عارف برای دولت چهاردهم آغاز شد

در حالی پسر معاون اول مسعود پزشکیان در یک جلسه دولتی حضور پیدا کرده است که به نظر می‌رسد این حضور مقدمه‌ای برای لابی‌های گسترده در وزارتخانه صمت در دولت چهاردهم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک به نقل از راه دانا، واژه «ژن خوب» زمانی وارد ادبیات سیاسی کشور شد که حمیدرضا عارف، فرزند معاون اول دولت چهاردهم با حکم صالحی امیری، رئیس وقت سازمان ملی المپیک در سال ۹۶ به عنوان رئیس کمیسیون «صلح و ورزش» این کمیته منصوب شد.

کمیسیونی که هرگز درباره ماموریت و اهداف تشکیل آن از سوی دولتمردان و عوامل کمیته المپیک شفاف‌سازی صورت نگرفت.

با وجود آنکه افکار عمومی و رسانه‌ها نسبت به تشکیل این کمیسیون و بودجه هنگفتی که به آن تعلق گرفته بود خواستار پاسخگویی روشن بودند، اما حمیدرضا عارف نه در رسانه‌ها و نه در اخبار رسمی کمیته ملی المپیک هرگز درباره عملکرد خود در راس این کمیسیون صحبتی نکرده و مشخص نشد در مدت مسئولیت خود در این منصب ورزشی در کمیته ملی المپیک چه کرده است.

صالحی‌امیری هم هرگز در این‌باره حرفی نزد و مشخص نیست چرا چنین کمیسیونی تشکیل شد.

همان زمان پسر عارف در گفتگویی در برنامه خیلی محرمانه سایت ویدیوگرام، درحالی که درباره مسائل مختلف از جمله فعالیت‌های خودش و پدرش صحبت می‌کرد، گفت: «هر کسی که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه ۱۵ کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود!

اظهارات حمیدرضا عارف به سرعت در فضای مجازی کشور واکنش برانگیز شد. محمدرضا عارف همان زمان که رئیس فراکسیون امید مجلس دهم بود در پاسخ به خبرنگاران درباره اظهارات فرزندش، ضمن تائید اظهارات وی عنوان کرد: پرداختن رسانه‌ها به این موضوع بی‌اخلاقی بوده است، او همیشه در مسابقات مدرسه رتبه برتر را داشته و این را از پدر و مادرش به ارث برده است!

 

حواشی حضور ژن خوب عارف در یک جلسه دولتی!

در روزهای اخیر اما باز هم حاشیه‌های تازه‌ای از سوی آقای «ژن خوب» در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور شکل گرفته است و حضور حمیدرضا عارف، پسر معاون اول رئیس‌جمهور ایران در جلسه معارفه وزیر جدید صمت در کشور خبرساز شد.

در واکنش به حضور این آقازاده در یک جلسه دولتی، میلاد علوی خبرنگار روزنامه شرق نوشت: «دفتر معاون اول رئیس جمهوری و وزارت صمت باید پاسخ دهند که فرزند محمدرضا عارف با چه نقش و سمتی در مراسم تودیع و معارفه وزیر صمت حضور پیدا کرده و در کنار مشاوران او نشسته است. از او به عنوان «ژن خوب» دعوت شده یا «پسر معاون اول؟»

حسن آقامیری، هم نوشت: «آقای معاون اول! پسر شما چه‌کاره دولت هستند که تو مراسم رسمی تکریم و معارفه وزیر صمت حضور داشتند؟ اگر پستی دارند رسما اعلام کنید وگرنه دولت خانه پدر شما نیست.»

محمد فاضلی، چهره سیاسی اصلاح طلب در ایکس نوشت: «آقای عارف! درباره علت حضور پسرتان در جلسه رسمی دولتی، خیلی روشن توضیح بدهید.

‏اگر بساط اینگونه حضورها - به هر دلیلی - و مداخلات امثال این آقازاده جمع نشود، عاقبتش بی‌آبرویی برای دولت است. امثال من آبرو پیش مردم گرو نگذاشتیم که امثال پسر آقای عارف در متن و حاشیه دولت جولان بدهند.»

محمد طاهری، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نوشت: «آقای عارف حضور پسر شما در جلسه معارفه سید محمد اتابک فقط هزینه غیر ضروری بود. ما راضی هستیم یک کشتی تفریحی برای آقازاده تهیه کنید و ایشان را با همه دوستان فعلی و قدیم‌شان بفرستید وسط دریا. اندک آبروی باقی‌مانده را با این رفتار‌های نسنجیده بر باد ندهید.»

علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اما در این باره به راه دانا گفت: حضور در جلسات دولتی برای آقازاده‌ها اتوبان و بزرگراه لابی‌های خاص را باز می‌کند و این ایراد اساسی به حضور پسر آقای عارف در جلسه معارفه وزیر صمت است.

وی این را هم گفت که سوال اساسی از معاون اول دولت آقای پزشکیان این است که آیا فرزندان مردم عادی هم می‌توانند در جلسات مهم دولتی حضور پیدا کنند یا این امکان تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که ژن خوب هستند و نسبت به دیگران برتری دارند.

به نظر می‌رسد که این حضور یا به منظور چینش مهره‌های مدنظر آقای عارف و فرزندش در وزرات صمت در فصل جدید این وزارتخانه اتفاق افتاده است و یا لابی‌هایی فراتر در پشت پرده حضور در یک جلسه دولتی را بسترسازی می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از