حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

حضرت فاطمه(س) الگویی برای بشریت

حضرت فاطمه(س) الگویی برای بشریت

حجت‌الاسلام پیریایی نوشت: حضرت فاطمه(س) الگویی برای همه بشریت خصوصاً بانوان و دختران است که با تاسی از این بانوی بزرگ انسان در مسیر سعادت قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حضرت فاطمه زهرا(س) سیده نساءالعالمین است و تابلوی شرافتمندانه و عزتمندانه و نوع روش و منش این بانوی بزرگ می‌تواند انسان را به سمت سعادت هدایت کند.

حضرت زهرا(س) نمونه یک انسان کامل است به‌طوری که زمانی دختر پیامبر(ص) بود و مانند یک مجاهد فی سبیل‌الله در کمک به مجروحان تلاش می‌کرد و پدرش را دلداری می‌داد.

زمانی که حضرت فاطمه(س) در مرحله ازدواج قرار گرفت، بدون توقع و بسیار ساده زندگی خود را با حضرت علی(ع) آغاز کرد و باتوجه به عظمتی که داشت اما نشان داد یک بانوی عالمه به تمام معناست که این سادگی در ازدواج باید الگویی برای دختران امروز جامعه باشد.

این بانوی بزرگ یک مادر نمونه بود که چهار فرزند در دامان ایشان تربیت شدند که هر کدام در عرصه‌های مختلف توانستند نقش خود را در مسیر ولایت و دفاع از اسلام به خوبی ایفا نمایند.

ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این بانوی بزرگ بود و از حضرت علی(ع) در مسیر ولایت تا جایی دفاع کرد که در همین مسیر به شهادت رسید و نشان داد وظایف مادری و همسری مانع از انجام فعالیت‌های سیاسی نمی‌شود و با موضع‌گیری صریح و قطعی که داشتند در این مسیر بسیار اثرگذار بودند.

حضرت فاطمه(س) شخصیتی بود که اسلام و دین را زنده کرد و به دنیا نشان داد زنان در همه مسائل جامعه اعم از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

ایام فاطمیه باید به بهترین شکل و شیوه، ابعاد مختلف سبک زندگی، شخصیت، اخلاق و رفتار این بانوی بزرگ برای همه افراد خصوصاً نسل جوان و دختران تبیین شود تا با تاسی از ایشان بتوانند در مسیر سعادت حرکت نمایند.

انتهای خبر/

نویسنده: حجت‌الاسلام محمد پیریایی، کارشناس مذهبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از