حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

حمایت از مظلومان فلسطین در بزرگترین اجتماع جهان

حمایت از مظلومان فلسطین در بزرگترین اجتماع جهان

این روزها در مراسم راهپیمایی اربعین نمایشگاهی از عکس شهدای جبهه مقاومت و پرچم فلسطین بر روی دستان زائران مشاهده می‌شود که پیام حمایت از مظلومان عالم و بیزاری از دشمنان را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اربعین یکی از جلوه‌های معنوی امت اسلامی است که هر ساله جمعی از ارادتمندان و عاشقان امام حسین(ع) راهی این سفر می‌شوند، سفری با پای دل که زائران پیمودن هر قدم این سفر پُر از عشق را به عشق دیدن گنبد بین‌الحرمین طی می‌کنند.


برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی برای جهان اسلام، عزت‌آفرین است و این حضور باعظمت ملت‌ها در این مراسم معنوی سبب شده تا دشمن از اینکه ملت‌های مختلف در این گردهمایی بزرگ جهان اسلام یَد واحد می‌شوند، احساس خطر کند از همین رو سعی می‌کند حضور در این مراسم را کمرنگ جلوه دهد ولی آنچه دیده می‌شود خیل عظیم ارادتمندان به سمت و سوی کربلاست.


امسال دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه در راهپیمایی اربعین بیش از هر زمانی خود را نشان می‌دهد، زائران زیادی عکس شهدای جبهه مقاومت و یا پرچم فلسطین را به دست گرفته و این پیام را به همه دنیا می‌رسانند که این اجتماع عظیم، حامی مظلومان عالم است و با ایستادگی و مقاومت، دشمن را نابود خواهند کرد.

حمایت از مظلومان فلسطین در بزرگترین اجتماع جهان

محور وحدت سیدالشهدا(ع) است

 

امیرعلی‌حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک حرکت حسینی در راستای وحدت جهان اسلام است به شکلی که امروز همه ملت‌های مختلف از سراسر دنیا حول محور امام حسین(ع) جمع شده‌اند و نشان می‌دهند که محور وحدت سیدالشهدا(ع) است.


وی افزود: امروز حرارت خون پاک امام حسین(ع) سبب شده که تحمل سختی‌های این سفر معنوی مانند گرمای هوا، قابل تحمل باشد و این در واقع نمونه‌ای از تمرین برای سربازی در رکاب امام عصر(عج) و زمینه‌ساز ظهور است که به نوعی جنگ ترکیبی علیه دشمن نیز می‌باشد.


 تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه یک اتحاد جهانی توسط شیعه شکل گرفته است، تصریح کرد: خیلی از مسلمانان و ادیان دیگر از کشورهای مختلف در یک جاده ۸۰ کیلومتری صحنه زیبای وحدت را به وجود آوردند و این راهپیمایی اربعین، تجلی ایثار و فداکاری مردم شیعه عراقی به عنوان میزبان است که دارایی‌های خود را در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهند.


امیری بیان کرد: عظمت راهپیمایی اربعین حسینی سبب خشم دشمنان شده و خدا فرموده است مسلمانان باید در مسیری باشند که سبب خشم دشمن شود لذا دشمنان با دیدن این جمعیت میلیونی در سفر معنوی اربعین به دنبال این هستند تا این حضور را کمرنگ کنند و در رسانه‌های خود به عظمت و شکوه ملت‌ها در این مراسم نپردازند.


وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین در واقع قدرت جهان شیعه است، گفت: این حضور به نوعی قدرت‌نمایی جهان اسلام در برابر دشمنان است و در وحدت امت اسلامی نقش ویژه‌ای دارد و همه ملت‌ها در کنار هم امت واحده می‌شوند و می‌توانند پیام همبستگی و اتحاد را به همه دنیا نشان دهند.

 

نمایشگاهی از تصاویر شهدای جبهه مقاومت در راهپیمایی اربعین 


تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه برخی از زائران تصاویر شهدای جبهه مقاومت را در این راهپیمایی معنوی به همراه دارند، گفت: در این مراسم بسیار زیبای اربعین می‌بینیم که برخی از زائران تصاویر شهدایی را بلند کرده‌اند و نمایشگاهی از سرداران و بزرگان را در این سفر به نمایش گذاشته‌اند، شهدایی که آرزوی چنین روزی را داشتند و با شهادت خود راهپیمایی اربعین را محقق کردند.


امیری عنوان کرد: همه اینها پیام مهمی را به همراه دارد و اینکه زمانی که ظهور شود، امت‌ها یَد واحد می‌شوند و زیر یک چتر قرار می‌گیرند، در واقع عکس شهدا در این مراسم راه را نشان می‌دهد که هر جا شهدا باشند، آن مسیر حق است.

 

حمایت زائران اربعین از مظلومان فلسطین 


وی با اشاره به به اینکه دشمن‌شناسی توسط زائران انجام می‌شود، افزود: در این راهپیمایی اربعین عکس شهدای محور مقاومت بلند شده و زائران در کنار این مراسم معنوی، دفاع و حمایت خود را از مظلومان فلسطین و غزه نشان می‌دهند، همچنین زائران اربعین برائت از مشرکان را به خوبی در این مراسم نشان داده‌اند.


تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا یادآور شد: شعارهایی که امروز زائران اربعین در راستای برائت از مشرکان سر می‌دهند همگی نشان داد زائران امام حسین(ع) این راه را به خوبی ادامه می‌دهند و کسانی که زمینه‌ساز ظلم به فلسطین هستند و ظالمانی را در این مسیر همراهی می‌کنند، کسانی هستند که در زیارت عاشورا این افراد نهی شده‌اند.


امیری خاطرنشان کرد:  زائران اربعین امروز زیارت عاشورایی را که می‌خوانیم به خوبی محقق کردند و در این مراسم معنوی مظلومیت مردم فلسطین را فریاد می‌زنند.

حمایت از مظلومان فلسطین در بزرگترین اجتماع جهان

مسئله فلسطین برجسته‌تر از همیشه در مراسم اربعین 

 

مهدی اسماعیلی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک هدف درازمدت بود که در زمان اهل‌بیت(ع) آغاز شد و یکی از نشانه‌های مومن است لذا اربعین علاوه بر اینکه به عنوان یک حرکت زیارتی است، یک حرکت عمومی و جهانی به سمت تمدن‌سازی است.


وی افزود: در راهیپمایی اربعین مردم از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و این یک حرکت به سمت تعالی ارزش‌های انسانی و اسلامی است و حرکتی به سمت امام حسین(ع) است، حسین همان کسی است که تمام وجود و اهل‌بیت(ع) خود را در واقعه عاشورا تقدیم کرد و امروز می‌بینیم که در حمایت از همان جریان فکری امام حسین(ع)، ملت‌های زیادی حرکت می‌کنند.


تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به جلوه‌های حمایت زائران اربعین از مظلومان فلسطین، تصریح کرد: در این مراسم زائران حسینی از آرمان‌های فلسطین به عنوان ارزش‌های اسلامی یاد می‌کنند و چون این حرکت به سمت تمدن‌سازی است از همین رو دشمن از این اجتماع بزرگ می‌ترسد و از همین رو این حرکت را مورد هجمه قرار می‌دهد.


اسماعیلی بیان کرد: راهپیمایی اربعین در واقع مسیر نور و سعادتی است که رسانه‌های غرب این حرکت بزرگ و ابعاد مختلف آن را کتمان می‌کنند اما پیام مهم این راهیپمایی بزرگ به همه دنیا مخابره می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است که امروز به صورت برجسته‌تر از همیشه دیده می‌شود و موجب تحقق آرمان‌های فلسطین در راستای دفاع از مظلومان است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از