حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

حیات جامعه به برکت حضور معنوی شهداست

حیات جامعه به برکت حضور معنوی شهداست

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: حیات و نشاط انقلابی جامعه ما به برکت حضور معنوی این شهداست.

به گزارش سفیرافلاک، رضا عزتی صبح امروز در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی لرستان که در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: رهبری فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا نوعی جهاد است، همه می‌دانیم جهاد است که نگذاشت خون‌های ریخته شده در کربلا پایمال شود و حماسه بزرگ کربلا را تا امروز زنده نگه‌داشت.

وی افزود: امروز یاد می‌کنیم از قهرمانان بی‌ادعایی که با لبیک به ندای ملکوتی مولای خویش با یزیدیان زمان به مبارزه پرداختند و امروز از نور پرفروغ این شهدا و شفاعت آنها بهره‌مند شده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: صف استوار این قهرمانان، صفی طولانی و بلند است که علم‌دارانی همچون شهید باکری، کرم رضاپور، چگنی و سرور و سالار شهدای مدافع حرم شهید سلیمانی پیشگامان هستند، کسانی که امنیت امروز را مدیون جانفشانی آنها هستیم.

عزتی عنوان کرد: قهرمانان تاریخ‌ساز که با جانفشانی، به تاریخ کشور هویت دادند و یک‌هزار و ۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی که امروز همایش ما مزین شده به نام آنهاست در واقع هویت و شناسنامه استان است که به این قهرمانان افتخار می‌کنیم و برای تبیین جایگاه توصیه می‌کنیم که ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی بیان کرد: خاطرات حضور نوجوانان ۱۳ ساله همچون شهید فهمیده و بهنام محمدی در جبهه‌های جنگ هنوز از ذهن‌ها پاک نشده است، خاطرات کسانی که با دست‌کاری شناسنامه‌های خود، خود را به خط مقدم جبهه می‌رساندند که این در جهان مشهور است و جهان به این روحیه جوانان ایرانی غبطه می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: یکی از معجزات انقلاب همین شتافتن نوجوانان برای مقابله با دشمن بود، نوجوانانی که ایستادند و قدرت ملت ایران را اثبات کردند و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی گواهی بر این است که دانش‌آموزان، طلیعه‌داران دفاع از اسلام و انقلاب بوده و خواهند بود.

عزتی افزود: در این میان افتخار ما خانواده آموزش و پرورش لرستان این است که یک‌هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب شده و از ۶۵۵۵ شهید استان، یک ششم متعلق به آموزش و پرورش است که نشان از بصیرت دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد.

عزتی افزود: همانطور که در دفاع مقدس، صدام مدارس را هدف بمباران قرار می‌داد و با بمباران مدرسه فیاض‌بخش و امام حسن(ع) در بروجرد ۶۸ دانش‌آموز به شهادت رسیدند  و صدام‌های عصر ما مدارس را مورد بمباران فرهنگی قرار می‌دهند و سعی دارند نسل جوان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: امروز در غزه نوجوانان و جوانان فسلطینی با الگوگیری از نهضت دفاع مقدس در حال مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند که با شهادت صدها کودک و زن بیگناه خوی وحشی‌گری را به جهان نشان داد.

وی اظهارداشت: در کشور ما هر کجا فرهنگ ایثار، شهادت و روحیه جهادی دفاع مقدس الگو قرار گرفته، شاهد موفقیت بودیم و در یک سال گذشته در آموزش و پرورش لرستان سعی شده ایثار و شهادت سرلوحه همه کارها باشد و نتیجه آن را در موفقیت فرهنگیان و دانش‌آموزان شاهد بودیم.

وی بیان کرد: حیات و نشاط انقلابی جامعه ما به برکت حضور معنوی این شهداست و اگر یاد شهدا را فراموش کنیم، امروز شاهد این نشاط در جامعه نبودیم لذا انتظار ما از همه مدیران و معلمان این است که کلاس‌های درس مزین به اخلاق، شخصیت و رفتار شهدا باشد و همانگونه که جامعه فرهنگیان در صف مقدم دفاع قرار داشتند، شهدا با این اقدام درس رشادت را به دانش‌آموزان آموختند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از