حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان:

خدمت به مردم حاصل تفکر بسیج است

خدمت به مردم حاصل تفکر بسیج است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: خدمت به مردم حاصل تفکر بسیج است و بسیجیان با همین تفکر در عرصه‌های مختلف موفق شدند.

حجت‌الاسلام علی درویشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام‌راحل نهادهای بزرگی را پایه‌گذاری کرد که یکی از آنها بسیج بود به‌طوری که بسیج تفکر و مکتبی بود که امام‌راحل با شناخت دقیقی که از مبنای دین و اسلام داشت، این نهاد را در سال ۵۸ تشکیل داد و با این اقدام در واقع اهداف انقلاب را نهادینه نمود و راه تحقق آرمان‌های انقلاب را با تشکیل بسیج محقق کرد و مسیر خدمت به مردم را فراهم نمود.

وی افزود: مهم‌ترین کارکرد بسیج این بود که در حقیقت نظام ما متکی به افکار عمومی و بدنه جامعه شد و در هر صحنه‌ای که بسیج وارد شد چون توده‌های مردم بوده، مشکلات و توطئه‌هایی را که دیگران ایجاد کردند را با این دریای خروشان بسیج حل شد و یکی از مشکلات بزرگی که در سر راه انقلاب قرار گرفت و بسیج در حل آن بسیار اثرگذار بود، جنگ هشت ساله بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان با بیان اینکه بسیج بزرگترین مکتبی بود در در انقلاب ایجاد شد، گفت: این نهاد مسؤلیت تحقق اهداف انقلاب را بر عهده دارد و بسیج در میدان عمل هم بسیار موفق عمل کرده به‌طوری که در حوادث سیل و زلزله و در سایر عرصه‌ها در بستر تفکر بسیجی موفق بوده و امروز اگر مسئولان روحیه بسیجی داشته باشند، مشکلات بهتر برطرف می‌گردد.

حجت‌الاسلام درویشی تفکر بسیجی را تفکر در خدمت برشمرد و بیان کرد: بسیجی، خود را فدای ملت می‌کند و برای ایجاد امنیت مردم خود را در معرض خطر قرار می‌دهد و امروز همه ارزش‌ها تحت پرچم بسیج قرار دارد چون بسیجی مبتنی بر عقیده و ارزش انقلابی و الهی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در کشورهای دیگر الگو قرار گرفته است، عنوان کرد: امروز تفکر بسیج به نام محور مقاومت در برخی از کشورها مانند فلسطین مطرح می‌شود و این مهم در بین کشورهای اسلامی رواج یافته که دشمنان در مقابل این تفکر کم آورده و هرجا بسیج وارد شده، دشمن را به زانو درآورده و جبهه مقاومت در بسیاری از کشورها حاصل تفکر بسیج است و مردم یمن با الگوگیری از تفکر انقلاب و بسیج توانستند کشتی رژیم صهیونیستی را توقیف کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان افزود: بسیج به معنای شجاعت و تسلیم نشدن در برابر ظالمان است و باید نسل جوان را با این تفکر آشنا نماییم و برای اینکه بسیج را معرفی کنیم باید شخصیت‌هایی که در این نهاد فعالیت کردند را معرفی کرد که شهدای ما بسیجی بودند و هر کسی وارد این نهاد شد، دستاوردی را کسب کرد که در راستای رسیدن به اوج معنویت، شهدا پیش‌قدم بودند‌.

امتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از