حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

۳ یادمان شهدا در لرستان بهره‌برداری می‌شود

۳ یادمان شهدا در لرستان بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۳ یادمان شهدا در الیگودرز، زاغه و بیرانشهر بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک، یادمان‌های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارند که احداث و ساماندهی آن‌ها بسیار ضروری است.

محسن رشیدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به احداث یادمان‌های شهدای گمنام استان لرستان، اظهارداشت: ساخت یادمان‌های شهدا یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بود که در شهرهایی که شهدای گمنام وجود دارد باید یادمان احداث شود چرا که قبور شهدای گمنام به عنوان یک مکان فرهنگی بوده که توجه به آن ضروری است.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث یادمان شهدای گمنام هزینه شد ولی این میزان اعتبار جوابگو نبوده و تلاش شد تا از ظرفیت خیرین برای اتمام کار استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: خوشبختانه خیرین برای احداث یادمان شهدای گمنام مشارکت خوبی داشتند و با همت آن‌ها نیز تعدادی یادمان احداث و افتتاح شد که بعد از افتتاح در اختیار فرمانداران برای نگهداری قرار می‌گیرد.

رشیدی بیان کرد: چند روز پیش یادمان شهدای گمنام گراب کوهدشت افتتاح شد و در حال حاضر سه یادمان در الیگودرز، زاغه و بیرانشهر در حال انجام است که افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای استان، مردم ارادت خاصی به شهدای گمنام دارند و بسیاری از مراسمات مذهبی در کنار مزار مطهر شهدا برگزار می‌شود از همین رو ساخت یادمان‌ها موضوعی فرهنگی و مهم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از