حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد:

تکریم ارباب‌رجوع نبايد ظاهری و مقطعی باشد

تکریم ارباب‌رجوع نبايد ظاهری و مقطعی باشد

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع نباید ظاهری و مقطعی باشد گفت: اجرای طرح تكريم تأثير مطلوبی در ارتقای عملكرد سازمان‌ها دارد بنابراین تكريم ارباب‌رجوع باید به صورت يک نگرش و باور درآيد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، در راستای عمل به منویات رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و با تصویب کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان، طرح تکریم ارباب رجوع و بازدید از حوزه‌های مختلف قضایی اجرا شد.

در این بازدید که با حضور رئیس دستگاه قضایی استان، معاونان و مدیران دستگاه‌های تابعه از شهرستان بروجرد صورت گرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری در جلسه شورای اداری شهرستان حضور پیدا کرد و از چگونگی خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف اجرایی و نحوه تعامل با دادگستری شهرستان بروجرد با خبر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری رئیس دستگاه قضایی استان لرستان در این بازدید اظهارداشت: با توجه به اينكه كاركنان در سازمان‌ها ارتباط مستقيم با ارباب‌رجوع و مشتری دارند در مشتری‌مداری و تكريم ارباب‌رجوع نقش كاركنان سازمان‌ها و شركت‌ها نقش مؤثری است. سازمان‌های كه به دنبال مشتری‌مداری و افزايش رضايت ارباب‌رجوع هستند بايد مهارت‌های ارتباطی مؤثر و همراه با ادب، احترام و نزاكت را در كاركنان خود نهادينه كنند؛ نحوه برخورد با ارباب‌رجوع از ساير فاكتورهای مؤثر در رضايت آنها تأثير بيشتری دارد.

وی افزود: تکریم ارباب رجوع نبايد انتزاعی، ساختگی، ظاهری و مقطعی باشد بلكه تلاش شود تا در همه جای سازمان نهادينه شود؛ یکی از آفت‌های تكريم در برخی از سازمان‌ها اين است كه به صورت مقطعی شعارها و رفتارهایی دور از باور و اعتقاد مطرح می‌شود كه با گذشت مقطع خاص دوباره به دست فراموشی سپرده می‌شود و اگر نهادينه شود به صورت مستمر و دائمی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: طرح تكريم طرح بسيار مؤثری است به شرط آنكه مانند ديگر طرح‌ها به صورت مقطعی مورد توجه قرار نگيرد اگر اين طرح نیز مانند سایر طرح‌ها فقط در مقاطعی مورد توجه قرار گرفته و بعد به فراموشی سپرده شود، مسلم است كه اين طرح همانند بسياری ديگر از طرح‌ها ناموفق خواهد بود.

وی بیان کرد: طرحی می‌تواند موفق باشد كه مستمر و بلند مدت باشد، در اين صورت بازنگری و كنترل صورت خواهد گرفت و دوره‌های خاص اجرای آن با يکديگر مقايسه می‌شوند به طور قطع طرح‌های اوليه همواره با كاستی‌های همراه بوده و از جمله اين كاستی‌ها مقطعی بودن آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری تصریح کرد: برای عملی كردن طرح تكريم ارباب‌رجوع دو دسته پيش‌نياز لازم است، يکی اينكه ساختارها و سازوكارهای لازم طراحی و اجرا شود كه كار زياد مشكلی نيست و بخشی از آن انجام و به راحتی مي‌توان آن را تكميل كرد و ديگری بسترسازی فرهنگی است كه كار دشواری است ولی در عين حال اگر بتوان فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد، اجرای طرح تكريم ساده شده و تأثير مطلوبی در ارتقای عملكرد سازمان‌ها دارد بنابراین تكريم ارباب‌رجوع باید به صورت يک نگرش و باور درآيد.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری و معاونان دادگستری لرستان سپس در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) شهرک اندیشه بروجرد حضور یافتند و از نزدیک پای صحبت‌های مردم شهرستان بروجرد نشستند و در خصوص مشکلات قضایی افراد دستورات و ارشادات لازم مرقوم شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از