حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
وزیر کشور:

دنیا به افتخارآفرینی ایران سر تعظیم فرود آورد

دنیا به افتخارآفرینی ایران سر تعظیم فرود آورد

وزیر کشور گفت: امروز همه دنیا به افتخار آفرینی ملت ایران در مقابله با ظلم و ستم، سر تعظیم فرود می‌آورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» احمد وحیدی عصر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید لرستان، اظهار داشت: امروز در مسیر دستیابی به قله‌ها، ملت ایران مرتباً خود را به قله‌ها نزدیک می‌کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند نزدیک قله هستیم.

وی افزود: آنچه در این ایام رخ می‌دهد، اتفاقات بی‌نظیری است، این‌ها به دست ملت ما و همه کسانی که در دنیا دل به انقلاب اسلامی بسته‌اند و در این مسیر حرکت کردند، شکل گرفته است.

وزیر کشور تصریح کرد: تحولاتی که در سطح جهانی و در سطح منطقه داریم و اتفاقات بی‌نظیری که عملیات وعده صادق از قله‌های آن حساب می‌آید و رهبری این کلمه ناب را فرمودند که مهم‌تر از اینکه چه تعداد موشک زدیم، ظهور قدرت اراده ملت در مقابل همه کسانی است که حیرت‌زده به این قدرت نگاه می‌کنند.

وحیدی بیان کرد: چگونه ملتی می‌تواند در مسیر تحول و تکامل تاریخ، اینچنین نقش‌آفرین شود لذا امروز همه‌جا و همه دنیا به افتخار افتخارآفرینی ملت ایران در مقابله با ظلم و ستم، سر تعظیم فرود می‌آورند و اینها را در بیانات و رفتارشان نشان می‌دهند.

وی یادآورشد: غیورمردان ما در نقاط مختلف کشور و در جبهه مقاومت که امروز جبهه‌ای مستحکم، قوی، روبه جلو، شکل گرفته است و ثمرات آن دائماً به دنیا عرضه می‌شود.

وزیر کشور گفت: در این میان کشور و ملت ما با ماموریت‌های چندگانه خود حرکت می‌کند، نه فقط در سطح بین‌الملل و در سیاست بین‌الملل، بلکه سیاست‌های باطل را زیر سوال می‌برد.

وزیر کشور اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت یک جبهه به‌هم پیوسته است که دشمن را به شدت هراسان کرده است، اتحاد امت اسلامی، قدرتی می‌شود و این قدرت اسلام عزیز قدرت انسانی، اخلاق و حقوق بشر واقعی است و در همین نقش‌آفرینی‌ها، نقش‌آفرینی برای ایرانی مقتدر و قوی مدنظر است.

وحیدی بیان کرد: کشور ما امروز بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، ایمانی، سیاسی و اخلاقی حرکت می‌کند و باید این بال قدرت اقتصادی را هم بیش از پیش تقویت کرد، همان‌طور که در فرمایشات رهبری دیدم و شنیدیم و به همین جهت امسال را رهبری جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری نمودند، بنابراین پرداختن به مسائل اقتصادی و تجهیز این بال هم از اهم اموری است که باید به آن پرداخت.

وی افزود: دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را هم دشمنان ایجاد کرده بودند و به دنبال توسعه و گسترش او بودند و برخی از کم‌کاری و کم‌تحرکی هم در داخل وجود داشت اما طبیعتاً تغییر ریل از توجه به خارج به داخل کشور، از امید بستن به حل مسائل در خارج به داخل کشور، اتکاء به داشته‌ها و توانمندی‌ها، این گفتمان اصلی دولت بوده و هست.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جهات حرکت، گفتمان حاکم بر حرکت است و اگر براساس آن حرکت در مسیر خودش دچار شتاب و شتاب‌افزایی شد، آنگاه حل مسائل چندان مشکل نخواهد بود و تدریجاً حرکت شروع می‌شود و در ادامه می‌شود شتاب آن افزایش داشته باشد.

وحیدی با اشاره به فراهم کردن بسترها برای تحقق شعار سال، گفت: رهبری فرمودند جهش تولید، برداشت رهبری این است که بسترها فراهم شده که از جهش می‌توان نام برد و مطالبه از دولت و ملت جهش است لذا در این دو سال و نیم دولت سیزدهم، بسترسازی‌های خوبی صورت گرفت و این گفتمان، گفتمان انقلابی حاکم بر دولت رئیسی است که از ویژگی‌های آن، تلاش شبانه‌روزی بدون وقفه شخص ریاست جمهوری و سایر افرادی است که در این دولت تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: این گفتمان در استان لرستان هم هست، زیویار که بالغ‌بر دو سال و نیم استاندار بودند در این گفتمان حرکت کردند که مشخصه‌های این گفتمان، انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه، اخلاق‌مدار است، مهم‌تر از پروژه‌ها، حاکم بودن گفتمان است که بتواند بسترسازی کند و ظرفیت‌ها را بسیج کند و شعارهای سال که رهبری بیان فرمودند، جوهره گفتمان‌های سالانه ما است که در گفتمان کلان انقلاب اسلامی در آن سال باید جلوه ویژه‌ای پیدا کند که این مهم را در تلاش زیویار شاهد بودیم.

وزیر کشور افزود: لرستان استانی مهم است، مردمانی شریف و غیور دارد که هر وقت قرار است از غیرت و شجاعت از کسی صحبت شود از مردم شریف لرستان گفته می‌شود و این افتخار بزرگی است، همچنین بسیاری از مسئولان ما از استان لرستان در سطح کشور و در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی، اجرایی، نیروهای مسلح مشغول به کار هستند که از افتخارات است.

وحیدی با اشاره به مطالبات استان لرستان، گفت: استان کارهای زیادی دارد و باید کارهای زیادی صورت گیرد و کار دولت با خواسته‌ها تطابق دارد به طوری که سد معشوره جزء مطالبات استان است اتفاقاً دولت این را دنبال کرده است و در نوبت قبل در استان ماده ۲۳ اعلام شد، سدی که مدت‌ها تعطیل بود با سفر اول ریاست‌ جمهوری به استان مطرح شد ولی سد جزء موضوعاتی است که مطالعات آن زمان‌بر است ولی در فاصله بسیار کم در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این موج حرکتی است که در استان هست و باید روز به روز قوی‌تر شود، علاوه بر این نیز ۱.۲ میلیارد دلاری که ابلاغ شده عدد خوبی است و این مازاد مبالغ دیگر است که در نظر گرفته شده که این اعتبارات برای توسعه استان ارزشمند است.

وزیر کشور با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان در این مدت در استان لرستان سرمایه‌گذاری شده است، یادآورشد: ۲۰ هزار میلیارد از این مبلغ توسط بخش خصوصی و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم از تسهیلات و اعتبارات دولتی است که این میزان عدد ارزشمندی است.

وی بیان کرد: البته باید هرچه بیشتر زمینه را آماده کنیم برای مشارکت مردم که هم بخش خصوصی را شامل می‌شود و باید امنیت سرمایه‌گذاری و پذیریش سرمایه‌گذاری قوی‌تر شود تا بخش خصوصی قوی‌تر اقدام نماید لذا بخش خصوصی، تعاون و مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت است.

وزیر کشور عنوان کرد: زیویار انصافاً تلاش داشتند، مردم‌داری و اخلاق وی جای تقدیر دارد که برای مردم مهم است.

وحیدی با اشاره به تلاش دشمن در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: متاسفانه فضای بدی معاندان درست کردند که نشان دهند مدیران دچار کاستی‌های عملکردی در حوزه مسائل اقتصادی و... هستند و این نشان می‌دهد که دشمنان دروغ می‌گویند و تهمت به مدیران می‌زنند.

وی ادامه داد: دشمن روزی به نام اغتشاش، روزی در مسائل اقتصادی و روزی برای خدشه‌دار کردن فضا، متلاطم کردن بازار ارز تلاش می‌کند که دست دشمن را می‌بینیم ولی علیرغم این‌ها، کارها در مسیر درست و در ریل درستی به جلو می‌رود.

وزیر کشور بیان کرد: شفقت، استاندار جدید لرستان از مدیران برجسته و توانمند هستند و تجربه استانداری در سه استان را دارند و مدت‌ها در سمت‌های ریاست دانشگاه تا معاونت وزیر و در حوزه‌ها فعالیت داشتند و با همان گفتمان و اخلاق‌مداری و روحیه انقلابی، کار را دنبال خواهند کرد و همین مسیر را تکمیل می‌کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: حتماً مسائل اقتصادی و نکاتی که مدنظر است، برای توسعه و پیشرفت استان در دستور کار خواهد بود که با همکاری همه دست‌اندرکاران، مدیر حمایت شود تا شاهد حل برخی از کمبود و کاستی‌ها باشیم.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از