حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌ جمعه لرستان:

دهه‌فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است

دهه‌فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است

ائمه‌ جمعه لرستان، گفتند: دهه‌فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است که هرروز از دهه فجر مملو از خاطراتی است که باید به‌خوبی بیان شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: دشمنان تلاش دارند تا ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در انتخابات حضور حداکثری نداشته باشند و معلوم است که اینجا باید موردحمایت قرار گیرد و وظیفه‌شناسی در کنار ایمان و عمل صالح، راه نجات است.

وی افزود: در ۴۵ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، افرادی بودند که در تشخیص وظیفه به مشکل برخورد کردند پس در کنار علم و تقوا، وظیفه‌شناسی امر مهمی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: مناسبت‌های مختلف این ایام را یک هدف پیوند می‌دهد و اینکه پیامبر(ص) با بعثتش، مردمی را که در شرایط سختی بودند را در مدت کوتاهی به عالی‌ترین مراتب رساند، بت‌پرستی، جنگ، زنده‌به‌گور کردن دختران، تحقیر بانوان، عدم امنیت، سرقت، فساد و موارد زشتی دیگری جای خود را به صلح و کرامت و شرافت داد.

وی تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی، همان آموزه‌های نبوی بوده و هست و فرزند پیامبر(ص) نیز امام راحل، آموزه‌های بعثت را که کمرنگ شده بود را احیا کرد و با اندیشه‌های بلند و با روح فداکاری و باقدرت الهی و حمایت مردم، آموزه‌هایی که به فراموشی سپرده‌شده بود را احیا نمود.

شاهرخی گفت: به دنبال آن رهبری، جامعیت سیاسی اجتماعی اسلام را به رخ جهانیان کشید و اشرار عالم در مقابل آن صف کشیدند ولی این انقلاب با نصرت الهی به راه خود ادامه می‌دهد و دشمنان انقلاب یکی پس از دیگری با کارنامه‌ای سیاه به جهنم رفتند اما جمهوری اسلامی بالنده و مستحکم به راه خود ادامه می‌دهد.

امام‌جمعه خرم‌آباد یادآور شد: بیعت با امام راحل، بیعت با پیامبر(ص) است و گویا ما در رکاب پیامبر(ص) هستیم و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با دل‌وجان حرکت در مسیر انقلاب به این راه ادامه دهیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: ۳۵ سال ایشان امامت نمودند و طی این سال‌ها رنج زیادی کشید و سال‌ها زندان را تحمل کرد و به‌جایی رسید که در نزد ما به‌عنوان باب‌الحوائج معروف است و در طول حیات خود انسان‌های زیادی را تربیت کرد.

شاهرخی بیان کرد: بیش از ۱۱۵ از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین مرتب نسل‌کشی است، حمله به بیمارستان، مدارس، خبرنگاران، مردم و کودکان مصداق نسل‌کشی است و تشکر می‌کنیم از مجاهدین یمن که پایگاه‌های آمریکایی را موردتهاجم قرار می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: صبح امروز در دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور همه نکات استان و مسائل مختلف را عرض کردیم و راه‌حل ارائه شد ازجمله بیکاری، صنایع تعطیل‌شده بیان گردید و لزوم نگاه ویژه به استان گفته‌شده است.

 

پیروزی انقلاب، زمینه‌ساز پیشرفت کشور شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌ساز پیشرفت و تحول در کشور بود به‌طوری‌که امروز ایران در عرصه موشکی و فناوری فضایی به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته است.

وی افزود: طی این سال‌ها علیرغم تحریم‌ها، توطئه و جنگ تحمیلی دشمن، اما ملت ایران محکم و استوار برای پیشرفت‌ها ایستاده و همچنان برای ادامه پیشرفت درصحنه حضور دارند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، تصریح کرد: حدود چهار ماه از جنگ علیه غزه می‌گذرد و تاکنون شمار زیادی از مردم مظلوم این منطقه به شهادت رسیدند اما محکم‌تر از همیشه در برابر دشمن ایستاده‌اند.

حسینی عنوان کرد: امروز جبهه مقاومت با همه توان در برابر دشمن در غزه ایستاده و تا عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از منطقه همچنان به حملات خود به پایگاه‌های دشمن ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به ایام دهه فجر بیان کرد: دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است که هرروز از دهه فجر مملو از خاطراتی است که باید به‌خوبی بیان شود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اقدامات جهادی در قرارگاه رفع موانع تولید بروجرد، ادامه داد: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی قرارگاهی تشکیل شد که تاکنون مشکل ۴۶ واحد تولیدی برطرف شده است و برای جویندگان کار و کسانی که تمایل به فعالیت دارند، فرصت شغلی فراهم‌شده است.

امام‌جمعه بروجرد با تأکید بر اینکه مدیرانی که در تراز انقلاب نیستند باید کنار بروند، گفت: رئیس‌جمهور باروحیه جهادی مشغول به خدمت بوده و لازم است مدیرانی مانند رئیس‌جمهور مشغول به کار شوند تا بتوانند مشکلات مردم را برطرف نمایند.

 

هراس دشمنان از پیشرفت فضایی ایران

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت اظهارداشت: گناه و نافرمانی مانع تعالی و تقرب انسان به پروردگار است و سم کشنده‌ای است که سلامت روحی انسان را به خطر انداخته و به مرحله هلاک‌شدن می‌رساند و اثری فوری دارد.

وی با اشاره به زمینه‌ها و بسترهای شکل‌گیری گناه، افزود: جهل نخستین زمینه بروز همه گناهان و ناهنجاری‌ها است و قرآن کریم بر آن تأکید دارد گاهی اوقات برخی علما نیز جاهل است چراکه به علم خود عامل نیست‌.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه، عنوان کرد: در نمایشگاهی مقام معظم رهبری از توانمندی‌های تولید ملی دیدار داشتند نکات مهمی را بیان فرمودند که ان‌شاءالله می‌توانیم به رشد هشت‌درصدی در اقتصاد برسیم اگر گره‌های تولید برطرف شده و از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها بایستی به‌موقع تسهیلات را به تولیدکنندگان برسانند و بر حسن مصرف آن در راستای تولید نظارت داشته باشند.

طهماسبی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت جهاد تبیین بیان کرد: نیروهای هوافضای کشور اخیراً در اقدام به پرتاب چندین ماهواره مهم نموده‌اند که بسیار حائز اهمیت بوده و موجب هراس دشمنان شده است.

امام‌جمعه کوهدشت گفت: توسط نیرو‌های مقاومت، تمام منافع آمریکا در منطقه مورد هدف قرار می‌گیرد اگر به جنایات خود ادامه دهد، بایستی از عراق خارج شوند.

وی با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی و مشارکت واقعی مردم در سرنوشت خود، ادامه داد: انبیاء‌الهی با همکاری مردم مسائل را پیش بردند، بایستی در مسائل مهم جامعه نقش مردم مشخص باشد، حق همواره، مربوط به عامه مردم است.

طهماسبی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف دستاوردهای بزرگی رقم‌زده است و در حال پیشرفت می‌باشد، برنامه‌های خوبی به مناسبت این ایام، در سطح شهرستان در حال انجام بوده و داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از