حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌جمعه لرستان:

دیدار با رهبری سرمایه‌ای معنوی برای لرستان است

دیدار با رهبری سرمایه‌ای معنوی برای لرستان است

ائمه‌جمعه لرستان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان، گفتند: دیدار با مقام معظم رهبری سرمایه معنوی برای استان محسوب می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهارداشت: دیدار با مقام معظم رهبری سرمایه معنوی برای استان محسوب می‌شود و فرمودند همین روح دلاوری موجب شد تا استان در زمان پهلوی اول مورد ظلم واقع شود و تاریخ لرستان دو رو دارد یکی مظلومیت و یکی حماسه‌سازی که باید برای نسل جوان بیان شود.

وی افزود: امروز مسئله اول جهان اسلام فلسطین است که مظلومیت مردم فلسطین در مقابل ددمنشی رژیم اسرائیل و اقتدار و صبر مردم این منطقه نمایان است که پیروزی را برای این مردم رقم می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد: رزمندگان مجاهد فلسطینی کاری کردند که هیمنه گنبد آهنین شکسته شود.

وی تصریح کرد: همه مردم و دستگاه‌ها برای کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید استان همکاری کنند تا این کنگره به‌خوبی برگزار شود و این آغاز راهی است که سبک زندگی شهدا در میان اقشار مختلف مردم تبلیغ شود.

شاهرخی بیان کرد: مجلس در کنار دیگر قوا در طرح و لوایح و برنامه توسعه، خدماتی را ارائه داده و برخی استان‌ها پیشرفت زیادی داشته و برخی کمتر، البته مردم استان‌هایی که معدل بالایی در انتخاب نمایندگان داشتند بهره بیشتری از سازندگی بردند لذا مردم باید این دقت لازم را در انتخاب داشته باشند.

 

پیروزی قطعی با ملت فلسطین است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد اظهارداشت: پیروزی قطعی با ملت فلسطین است که در عملیاتی موفق شدند ضربه سختی به نیروهای رژیم اسرائیل وارد کنند.

وی افزود: مسئولان باید در خدمت مردم باشند و مسئولانی که انقلابی نیستند باید برکنار شوند تا مدیران باانگیزه و خدمتگذار وارد میدان خدمت شوند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به‌روز دانش‌آموز عنوان کرد: شهید فهمیده درس بزرگی به دشمن داد و علیرغم اینکه دشمن در جهت انحراف افکار جوانان تلاش می‌کند اما جوانان غیرتمند زیادی در کشور وجود دارد که در مسیر شهدا حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهید علی‌وردی، تصریح کرد: در اغتشاشات سال گذشته این شهید جوان جان خود را در مسیر دفاع از امنیت تقدیم کرد و راه شهدا ادامه دارد.

 

نظم نوین جهانی مبتنی بر مقاومت شکل می‌گیرد

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت، اظهار‌داشت: حس قدرت‌طلبی اگر مهار نشود، خطرناک است ولی قدرتی که برای رضای الهی بوده و نیت این باشد که همه‌ قدرت‌ها از خداوند متعال تأثیر می‌گیرد، این اعتقاد مطلوب می‌باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند از من سؤال کردند که تکلیف مبارزه با استکبار پس از مذاکرات چیست؟ گفتم مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار نیست، بلکه جز کارهای اساسی است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اوضاع فلسطین عنوان کرد: فلسطین ۷۵ سال توسط رژیم صهیونیستی غصب شده و ۱۸ سال مردم غزه در محاصره کامل هستند، این مبارزان چاره‌ای جز مقاومت ندارند چراکه آمریکا و ایادی آن فقط به نابودی مسلمانان راضی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دچار شکست راهبردی شده است، تصریح کرد: بعداً ابعاد مهم عملیات طوفان الاقصی مشخص خواهد شد، مردم غزه تصمیم مهمی گرفتند که این اقدام بزرگ را انجام دادند که موجب وارد‌کردن ضربه مهلکی بر رژیم صهیونیستی شد.

طهماسبی گفت: باید نظم جهانی بهم بخورد و نظم جدیدی به‌عنوان محور مقاومت در جهان ایجاد شود و مسلمانان نیز خودی نشان دهند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه آینده ملت مظلوم فلسطین پیروزی و سربلندی است، خاطرنشان کرد: راه نجات ملت مسلمان فلسطین، مقاومت می‌باشد، آمریکا امروز دچار تردید و تحیر شده است.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای لرستان بیان کرد: هرکسی از شجاعت مردم فلسطین سخن نگوید به مردم مظلوم این کشور ظلم کرده است؛ مردم دنیا که اینهمه نفرت علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی را اعلام کردند، خود یک خیزش جهانی علیه استکبار است.

 وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان و حرکت عظیم و مهم در پاسداشت یاد شهدا، عنوان کرد: کوهدشت، یک شهرستانی ولایتمدار، شهیدپرور و دارای مردمی انقلابی است که در عملیات‌های مختلف همچون مرصاد، حاج‌عمران و... رشادت‌های مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به مسائل شهرستان یادآورشد: تریبون نمازجمعه محلی برای مطالبه‌‌گری مردم است؛ چهار کیلومتر جاده چنار کوهدشت چقدر دیگر باید طول بکشد؟! ۱۲ سال طول کشیدن یک پروژه چند کیلومتری زیبنده شهرستان نیست، این مطالبه مردم است، مسئولان ذی‌ربط اگر بودجه ندارید تزریق اعتبار کنید و اگر پیمانکار آن قوی نیست تغییر دهید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از