حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
فرازی از وصیت‌نامه شهید «علیرضا حیدریان سرابی»؛

راه ولایت‌فقیه ادامه دارد

راه ولایت‌فقیه ادامه دارد

شهید علیرضا حیدریان سرابی در وصیت‌نامه خود نوشته است: راه ولایت‌فقیه، راه خدا و امام عصر(عج) است و تا آزادسازی قدس ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید علیرضا حیدریان سرابی در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در خرم‌آباد چشم به جهان گشود، وی فعالیت‌های خود علیه رژم شاهنشاهی را از دوران دبیرستان آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نبرد شد.

شهید حیدریان سرابی نخستین شهید خبرنگار استان لرستان و برادر شهید والامقام غلامرضا حیدریان است که نخستین‌بار شهید سید فخرالدین رحیمی دوربین عکاسی را به دستش داد و وی را به سمت خبرنگاری تشویق کرد.

شهید علیرضا حیدریان سرابی بعد از شهید رحیمی سرپرست حزب جمهوری اسلامی شد و طولی نکشید که حزب منحل و مسئولیت روابط عمومی نهضت سوادآموزی را بر عهده گرفت و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد.

سرانجام ۱۲ آذر سال ۶۱ مصادف با اربعین حسینی در سن ۲۲ سالگی در عملیات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است: سلام گرم مرا از پشت این کوه‌ها و آن راه‌های دراز و پرپیچ وخم، رهبرم بپذیر و بدان که راهت را که راه خدا و امام عصر (عج) است ادامه خواهم داد و تا قدس را آزاد نسازیم از پا نخواهیم نشست.

حال که در این جبهه‌های حق علیه باطل هستم تفکر دنیا و مسائل دنیوی نیستم و هدف از نوشتن وصیت نامه اجرا مسائل شرعی است به پدر و مادرم سلام می‌رسانم و از آنان می‌خواهم که در سوگ من چشم بگریه نگشایند بلکه جوابگوی تبریک مسلمانان باشند و از همسرم می‌خواهم که در راه تربیت پسرم برای خدمت به اسلام بکوشد و سعی کند که او را همچنان خود معتقد به اسلام بارآورد و از خداوند می‌خواهم که به خانواده من در راه خدمت هرچه بیشتر به اسلام توفیق و صبر عنایت بفرماید همچنان‌که خود وعده داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از