حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد:

رسانه‌ پرمفهوم‌ترین قدرت افکار عمومی است

رسانه‌ پرمفهوم‌ترین قدرت افکار عمومی است

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: رسانه‌ پرمفهوم‌ترین قدرت افکار عمومی است و ضریب نفوذ بالایی دارد.

به گزارش سفیرافلاک، محمد برامکی ظهر امروز در آئین اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهارداشت: در عرصه فرهنگ اگر کاری شروع شد برگشت آن امکان‌پذیر نیست، فرهنگ یعنی هوایی که تنفس می‌کنیم، اگر در فضای آلوده تنفس کنیم زمین‌گیر می‌شویم و ساحت فرهنگ مقدس است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عقل است، افزود: در عرصه فضای مجازی نسبت امام با امت یک نسبت ویژه و وظیفه اصلی امام است که تربیت و هدایت افکار عمومی را به دنبال دارد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تصریح کرد: ماموریت رهبر جامعه متکی به اقامه قسط و تربیت دینی از طریق به ظرفیت رساندن، آوردن همه مردم و بالفعل نمودن ظرفیت‌ها است که در دوران معاصر ابزارهای ارتباطی این کار را پیگیری می‌کنند.

وی یکی از شئون ولایت‌فقیه را مدیریت افکار عمومی دانست و عنوان کرد: اکنون ابزار رسانه قدرتمندترین ابزار و شاید وظیفه دبیر شورای عالی فضای مجازی مهم‌ترین وظیفه است.

برامکی بیان کرد: وظیفه امام علاوه بر وظایف دیگر فرماندهی کل قوای افکار عمومی است که بسیار کار سختی است.

وی گفت: رسانه‌ پرمفهوم‌ترین قدرت افکار عمومی است که ضریب نفوذ بالایی دارد و  ضریب نفوذ هیچ چیزی به اندازه اقناع افکار عمومی نیست. 

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: افرادی موفق می‌شوند که پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند، مردم باید در فضای رسانه و مجازی اقناع شوند که اهمیت این فضا مشخص شود.

وی گفت: غلبه گفتمانی دفاع مقدس هنوز پا برجا و نرم‌افزار پیشرفت جامعه است، در سال‌های اخیر به‌ویژه بعد از فتنه سال ۸۸ جنگ اصلی در میدان گفتمان است و در این میدان به سرباز نیاز داریم.

برامکی یادآورشد: برای شان رسانه و سربازی باید سه مطلب قدرت حفظ خود، حفظ جبهه خودی و مهارت تهاجم به دشمن در فضای رسانه را رعایت کنیم، قبلا فعالیت‌های ما در حوزه دفاعی بود اما اکنون در حالت تهاجمی در رسانه قرار داریم.

وی با اشاره به اهمیت سوادرسانه ای عنوان کرد: در فضای مجازی افراد سن پایین حضور دارند و مهارت ما در جذب آنها مهم بوده که نیاز به کار اساسی داریم.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تاکید کرد: ما امروز در فضای مجازی نیاز به کار جهادی لحظه‌ای داریم نباید اجازه دهیم جوانان در گرداب تشکیل شده فرو روند برای فضای مجازی باید حساب ویژه باز شود اگر اینگونه نشود شکست می‌خوریم و باید از این ابزار در جهت هدایت افکار عمومی به سمت صحیح استفاده شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از