حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌ جمعه لرستان:

رعایت حجاب یک قانون الهی است

رعایت حجاب یک قانون الهی است

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اهمیت طرح نور، گفتند: رعایت حجاب یک قانون الهی است و عمل به آن واجب است و هر کسی به این امر توجه نکند در زمین دشمن بازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: رشد و کمال علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دختران نجیب و شریف ایران اسلامی همراه با رایحه بوی خوش عفاف و حجاب و حیا به زنان و دختران و زنان غربی رسیده است به‌طوری‌که مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است.

وی افزود: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشورهای غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن‌طرف مرزها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادرشده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگوهای بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده‌شده است.

شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش‌وپرورش، علوم، صداوسیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: مانتوهای بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به‌طوری‌که پیدا کردن لباس‌هایی که بافرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیر مرتبط بافرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌هایی هستند متوسط و کوچک که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنند بنابراین به آینده امید داریم.

شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش‌وپرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.

وی عنوان کرد: باید از نیروی انتظامی که «طرح نور» را اجرا می‌کند تشکر کرد و از مردمی که تجمع کرده و از این طرح حمایت نمودند نیز تشکر می‌شود البته نیروی انتظامی خدمات زیادی را انجام می‌دهد و مدام در حال مبارزه با سوداگرانی است که برای ضربه به مردم اقداماتی می‌کنند، همچنین در حال مبارزه باکسانی هستند که مواد مخدر را حمل‌ونقل می‌کنند.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت: اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقی است و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزارکننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مسئولان برگزاری انتخابات، مانع آسیب‌های احتمالی شوند و با کسانی که به دنبال خدشه به انتخابات هستند، برخورد شود و اگر کسانی در هر سمتی که هستند تخلف کردند، رسیدگی شود که تخلف در انتخابات گناهی نابخشودنی است.

 

 خیز دانشجویان آمریکایی، رژیم‌ صهیونیستی را نابود می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهار داشت: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند که این نامه بسیار اثرگذار بوده و تاثیر آن را امروز می‌بینیم.

وی افزود: خیز دانشجویان آمریکا، سرعت نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کند و به زودی این رژیم کودک‌کش محو خواهد شد.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: دانشجویان آمریکایی در حمایت از مظلومیت مردمان غزه قیام کردند که این سبب عصبانیت حاکمان آن‌ها شده است، امروز در برابر برخوردهایی که با دانشجویان و اساتید صورت می‌گیرد، سلبریتی‌ها و سازمان حقوق بشر لال شدند ولی بدانند که به زودی رژیم صهیونیستی و همدستانش نابود خواهند شد.

حسینی با اشاره به تحریم‌های دشمن، عنوان کرد: سال‌هاست که دشمنان تحریم‌هایی را علیه کشور وضع کرده‌اند ولی این تحریم‌ها مانعی برای پیشرفت‌های کشور نشده و از طرفی پیشرفت‌هایی هم برای کشور حاصل شده است.

وی با اشاره به اجرای «طرح نور» گفت: طی این روزها شاهد اجتماع‌های مختلفی از سوی بانوان بودیم که از اجرای این طرح حمایت کردند و باید توجه داشت که رعایت حجاب یک قانون الهی است و عمل به آن واجب است و هر کسی به این امر توجه نکند در زمین دشمن بازی کرده است.

امام جمعه بروجرد رفع مشکلات نساجی بروجرد را ضروری برشمرد و یادآورشد: می‌طلبد استاندار لرستان برای رفع مشکلات نساجی بروجرد اقدام نماید و متاسفانه برخی از مدیران نسبت به مسئله این کارخانه توجهی ندارند.

حسینی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش زیادی کردند.

 

امروز بایستی دنبال عملیات اقتصادی وعده صادق باشیم

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: در عملیات وعده صادق با اقتدار پیروز شدیم و این مایه دلگرمی مستضعفان جهان، بالاخص فلسطین و محور مقاومت شد و درس عبرتی نیز بود به تمام دنیا که اگر ایران اراده کند به دشمنان درس سختی خواهد داد.

وی افزود: عملیات ترکیبی وعده صادق دارای ابعاد گسترده‌ای برای ایران، منطقه و جهان بود، عملیاتی که جبهه عبری، عربی و غربی را به زانو در آورد و اقدامات پدافندی آنان را ساقط کرد و توطئه دشمنان را از بین برد.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را گیج و مبهوت کرد و پشت سر آن عملیات موفق وعده صادق نیز این رژیم را گیج‌تر شد و دنیا را متحیر ساخت.

وی تصریح کرد: امروز نوبت این است که یک عملیات اقتصادی وعده صادق داشته باشیم، بایستی با کمک همه دستگاه‌ها زمینه سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید را فراهم کنیم.

طهماسبی با اشاره به ضرورت نقشه روشن برای رفع مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با فساد، گفت: الآن کشورهای عربی متوجه شدند، ایران یک قدرت مهم منطقه است، بایستی برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند چراکه ایران امنیت آنان را تضمین می‌کنند و برخی کشورهای اروپایی که خواستار ارتباط هستند دراین‌بین باید منافع جمهوری اسلامی ایران تضمین شود.

امام جمعه کوهدشت گفت: در راستای تحقق عملیات وعده صادق اقتصادی، نیاز به اتاق عملیات مشترک اقتصادی داریم؛ بانک‌ها باید فرصت سوزی نکنند و موقع این است دولت با قدرت کامل در راستای جهش تولید با مشارکت مردم کوشا باشد.

وی تصریح کرد: عاقبت پیروزی از آن مردم مظلوم فلسطین است، امروز رژیم صهیونیستی در دنیا رسوا شده و مقابل افکار جهانی شکست خورده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از