حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه پلدختر مطرح کرد:

رهنمودهای امام(ره) چراغ هدایتی برای تمامی مسلمانان

رهنمودهای امام(ره) چراغ هدایتی برای تمامی مسلمانان

امام جمعه پلدختر گفت: کلام و رهنمودهای امام خمینی(ره) برای ما و همه مسلمانان به عنوان یک مشعل و چراغ هدایت است.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: تاریخ گذشته ایران پُر از درد و رنج است که به‌واسطه سلطه اجانب بر کشورمان و حاکمیتی که در آن زمان کشورهای بیگانه نسبت به ایران داشتند رخ داد و سبب محروم شدن، عقب افتادگی و رشد فساد در اقتصاد و فرهنگ کشور شدند و لازمه این کار این بود که یک اتفاقی رخ بدهد و این امر را اصلاح کند که در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره) با سخنرانی‌های بصیرت‌افزا و جهاد تبیین در آن روز واقعیت‌ها را برای مردم مظلوم ایران روشن کرد.

وی افزود: در نتیجه فریادهای انقلابی امام خمینی(ره) مردم آگاه شده و بیداری رخ داد و این قیام هر چند که با سرکوب رژیم وقت مواجه و خیلی از مردم جان خود را از دست دادند اما پنجره‌ای به افق‌های روشن برای ایران اسلامی شد و از همان موقع نگاه‌ها به ایران تغییر پیدا کرد تا زمانی که این قیام و حرکت استمرار داشت و منجر به پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷‌ شد.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حاکمیت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت یعنی حکومتی که برخواسته از جانب مردم بود اما پشتوانه آن الهی و دینی بود که تا امروز استمرار داشته و تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه دارد.

وی بیان کرد: دیدگاه‌های امامین انقلاب یک تقارن و قرابت نظری با هم دارند و این دو دیدگاه یک دیدگاه انقلابی‌اند و مراجعه به وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) و صحیفه نور که همه مطالب امام در آن جمع‌آوری شده است نشان‌دهنده دیدگاه امام خمینی(ره) به جامعه اسلامی و به‌ویژه فریاد کشیدن بر سر استکبار، صهیونیسم، آمریکا و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است که امروز دقیقاً همین امر را ما در کلام مقام معظم رهبری شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: بیشترین روشنگری و دفاع در عرصه بین‌الملل را امروز رهبری معظم انقلاب از مردم مظلوم فلسطین و غزه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: دولتمردان و حکام کشورهای دیگر بر واقعیت‌ها و آنچه امروز در دنیا اتفاق می‌افتد چشم بسته‌اند اما فریاد بلند رهبری معظم انقلاب منجر به بیداری شده که امروز در دل دانشگاه‌های آمریکا جوانان پرشور و آگاهی بیدار شده و علیه ظلمی که در غزه و سایر نقاط جهان توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی اتفاق می‌افتد، بپا خواسته‌اند.

امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد: نامه مقام معظم رهبری که با تکیه به آیات و روایات به جوانان دانشجوی دانشگاه‌های آمریکا نوشتند و با آنها اظهار همدردی کردند خودش یک افق دیگری بر روی جوانان آمریکایی و اروپایی باز کرد.

وی افزود: آنچه از زبان امام خمینی(ره) شنیده و از بیان مقام معظم رهبری می‌شنویم، نفس گرمی است که از این مردان الهی بلند شده است، امام(ره) روزی فرمودند که ما انقلابمان را به جهانیان صادر کردیم و صدام رفتنی است و از این موارد زیاد داریم که امام خمینی(ره) وعده آنها را داده بود که با اراده خدا محقق شد.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و اثری از آن نخواهد بود و محو خواهد شد، امام خمینی (ره) نیز فرمودند که اسرائیل باید از روی صفحه روزگار محو شود و امروز ما به عینه می‌بینیم که اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد، بیداری که ایجاد شده و به رسمیت شناختن فلسطین توسط کشورهای اروپایی نشان‌دهنده تحقق وعده‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک هدف واحدی داشت و آن ایجاد تمدن اسلامی و مهدوی است بیان کرد: هر کسی بخواهد سکاندار مدیریت اجرایی کشور شود باید در این ریل‌گذاری که مردم تایید و ایجاد کرده و هم از راهبردهای امامین انقلاب است قرار بگیرد، شهید رئیسی به درستی در این مسیر قرار گرفته بود.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مردم با غیرت ایران اسلامی در هشتم تیرماه یکبار دیگر فردی را با رویکرد و روحیه انقلابی، جهادی و کسی که از جنس مردم باشد را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: بهترین تعبیر از امام خمینی (ره) را مقام معظم رهبری بیان کرده و فرمودند که امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده است یعنی نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود، اگرچه امروز سالیان سال است که ما از نعمت وجودی امام خمینی (ره) محروم هستیم اما نور، کلام، رهنمودهای امام(ره) برای ما و همه مردم کشورهای اسلامی به عنوان یک مشعل و چراغ هدایت وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از