حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیر افلاک گزارش می‌دهد؛

روایت کودک‌کشی صدام و شهادت ۶۸ دانش‌آموز بروجردی

روایت کودک‌کشی صدام و شهادت ۶۸ دانش‌آموز بروجردی

در ۲۰ دی‌ماه سال ۶۵ کودک‌کشی صدام و شهادت ۶۸ دانش‌آموز بروجرد رخ داد که این دانش‌آموزان از مدرسه به سوی بهشت پر کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ۳۷ سال از حادثه‌ای تلخ و دردناک در شهرستان بروجرد می‌گذرد، حادثه‌ای که در یک لحظه ۶۸ خانواده دانش‌آموز را داغدار کرد و نوگلانی که بر اثر بمباران دشمن از مدرسه به سوی بهشت پر کشیدند.

زمستان سردی بود و ۶ سال از جنگ تحمیلی می‌گذشت، در چنین روزی بود که دانش‌آموزان بروجردی مانند هر روز خود را برای کسب علم و دانش در مدرسه مهیا کردند و با همان هیاهوی کودکانه و شور و شوق بچگی راهی مدرسه شدند.

چند دقیقه‌ای تا ساعت ۱۳ باقی مانده بود و دانش‌آموزان در صف‌های منطم منتظر بودند تا وارد کلاسها شوند اما در همین زمان بود که صدایی مهیب به گوش رسید و در این هنگام مدرسه امام حسن(ع) و فیاض‌بخش هدف حمله موشکی دشمن بعثی قرار گرفتند.

 

بمباران ۲ مدرسه در بروجرد 

در اندک زمانی بعد از بمباران فقط از مدرسه، دود و خاک بلند می‌شد و پیکر شهدایی مظلوم و معصوم که بی‌گناه به شهادت رسیدند، در گوشه‌گوشه حیاط مدرسه دیده به چشم می‌خورد، پس از چند دقیقه خانواده‌های دانش‌آموزان با شنیدن این صدا وارد مدرسه شدند.

چقدر دردناک بود مادرانی با زجه و گریه، پیکرهای بی‌جان فرزندان خود را در آغوش گرفتند و زجرآورتر اینکه در هر بخش از حیاط، کیف و کتاب‌هایی دیده می‌شد که آغشته به خون دانش‌آموزان شهید شده بودند تا نشان دهند درس امروز ۶۸ دانش‌آموز این مدرسه، شهادت بوده است.

اینگونه بود که صدام با بمب‌هایی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دریافت می‌کرد، اینگونه ۶۸ دانش‌آموز بروجردی را به شهادت رساند و این روز هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

 

دردناک‌ترین تصاویر در مدرسه پس از بمباران 

معظمی یکی از همسایه‌های این دو مدرسه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: مدرسه فیاض‌بخش و امام حسن(ع) با منزل ما فاصله زیادی نداشت، آن روز که این اتفاق رخ داد صدایی مهیب از مدرسه به گوش رسید و وقتی با این صدا از منزل خارج شدم، دود غلیظی مدرسه را فرا گرفته بود، سریعاً خودم را به مدرسه رساندم.

وی افزود: وقتی وارد حیاط مدرسه شدم، ابتدا صدای گریه دانش‌آموزانی شنیده می‌شد که مجروح شده بودند و هر طرف را که چشم می‌انداختم پیکرهایی از دانش‌آموزان شهید بود که مظلومانه روی زمین افتاده بودند.

این شهروند بروجردی تصریح کرد: در ان لحظه سعی کردم تا به داد دانش‌آموزانی برسم که ندای کمک را فریاد می‌زنند و در همین زمان بود که نیروهای امدادی هم وارد مدرسه شدند اما شدت موشک‌باران و انفجار به حدی بود که والدین دانش‌آموزان تاب دیدن این صحنه‌ها را نداشتند.

معظمی عنوان کرد: من به همراه چند نفر دیگر سعی کردیم که به نیروهای امداد تا جایی که می‌توانیم کمک کنیم و خانواده شهدا را دلداری دهیم، پیکر شهدای دانش‌آموز به سالن طالقانی بروجرد انتقال داده شد و در کنار هم این پیکرها به صف شدند اما این بار دانش‌آموزان در صحنه‌ای دردناک در کنار هم قرار گرفته بودند و دیگر صدای قهقهه‌های کودکان شنیده نمی‌شد و که هر کسی وارد سالن می‌شد با دیدن این پیکر شهدا، بی‌قرار و گریان می‌گردید.

وی گفت: مجروحان این حادثه هم به بیمارستان انتقال شدند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی، علیرغم اینکه بارها شاهد موشک‌باران دشمن بودیم اما هیچ یک از آنها مانند بمباران دو مدرسه در بروجرد نبود که در یک لحظه ۶۸ دانش‌آموز به شهادت برسد.

 

همایش ۶۸ شهید دانش‌آموز برگزار می‌شود 

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد اظهارداشت: شهادت ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجردی در دیماه سال ۶۸ توسط صدام صورت گرفت که صدام هم گوش به فرمان آمریکا بود و نشان دادند که کودک‌کشی راه و رسم آنهاست و ذات آنها تروریست اینگونه است.

وی افزود: باید شهادت ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجردی را به جهان معرفی کرد که در یک روز صدام جنایتکار با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی چنین حادثه تلخی را رقم زد که نشان از شکست‌های پی در پی و رسوایی آنها دارد.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: در سیره و روش پیامبران ما همیشه محبت به کودک سفارش شده است اما رژیم صهیونیستی به کودک‌کشی شهرت گرفته و با جنایت‌هایی سخت و هولناک، کودکان را قتل عام می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به هر جایی که حمله کردند، به کودکان رحم نکردند و داعش نیز مانند آنها در کودک‌کشی مهارت کثیفی دارد که نشان می‌دهد آنها بویی از انسانیت نبرده‌اند.

وی یادآور کرد: امروز در غزه کودکان توسط رژیم صهیونیستی به گونه‌ای به شهادت می‌رسند که نشان می‌دهد این رژیم جعلی، روی همه جنایتکاران عالم را سفید کرده است.

امام جمعه بروجرد از برگزاری همایش بزرگداشت ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجردی خبرداد و افزود: این همایش روز یکشنبه 24 دیماه همزمان با شب شهادت امام هادی(ع) در سینما فلسطین با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و شهروندان برگزار می‌شود.

 

کودک‌کشی رسم استکبار است

غلامرضا یاسینی‌کیا تحلیلگر مسائل سیاسی در این راستا اظهارداشت: بحث قتل‌عام افراد غیرنظامی و در صدد آن، کشتن کودکان از رمان فرعون بوده که به عنوان یک ابتکار در اختیار طاغوت و استکبار قرار گرفته است که در آن زمان، فرعون از ترس نابودی تاج و تخت و حکومتش همه کودکان را از بین می‌برد و هدفش از این کار ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بود.

وی افزود: در دوران جنگ‌های مختلف تا زمان دفاع‌مقدس و تا به امروز، دشمنان همیشه در بمباران‌ علیه شهرها کودکان را مورد حمله قرار می‌دهند لذا کودک‌کشی منش و رسم طاغوت است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ۲۰ دیماه سالروز حمله موشکی به دو مدرسه بروجرد و شهدت ۶۸ شهید دانش‌آموز، تصریح کرد: دشمنان در سال ۶۵ در این بمباران تعدادی از کودکان مظلوم را به شهادت رساندند که این کار دشمن نشان دهنده خوی استکباری آنها بود.

یاسینی‌کیا عنوان کرد: امروز می‌بینیم که دشمن در غزه و فلسطین کودکان را مورد حمله قرار می‌دهد و استکبار جنایتکار و رژیم صهیونیستی این کودک‌کشی را به ارث بردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از