حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/05/15 شمسی | 2024/08/05 میلادی
همزمان با رزمایش جهادگران فاطمی؛

روح امید در مناطق محروم دمیده شد

روح امید در مناطق محروم دمیده شد

رزمایش جهادگران فاطمی در مناطق محروم استان آغاز شده و جهادگران با تفکری جهادی برای کمک به محرومان آستین همت بالا زده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، روحیه جهادی راهکار و مولفه‌ای مهم است که می‌تواند مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند، این مشکلات در عرصه اقتصادی، اجتماعی، درمانی، بهداشتی و اشتغال تنها با تفکر جهادی امکان‌پذیر است.


روستاها و دهستان‌هایی هستند که هنوز آبادانی در این مناطق محروم معنایی ندارد، نبود امکانات، مناسب نبودن مسکن، کمبود شغل و صدها مشکل دیگر که رفع همه این مشکلات، همت و روحیه جهادی را می‌طلبد.


سال‌هاست که جهادگرانی برای رفع محرومیت‌زدایی راهی این مناطق می‌شوند تا التیامی بر دردهای چند ساله مردمان این مناطق باشند و از فرصت خدمت برای نشاندن لبخند رضایت بر لبان مردمان مناطق محروم استفاده می‌کنند.


جهادگران، انسان‌هایی با روحیه جهادی هستند که پرچم خدمت را سال‌هاست بر دوش گرفته و محله به محله را برای کمک به محرومان می‌گردند، فرقی نداد این کمک در مسیر اقتصاد باشد یا اشتغال، عمرانی و ساخت منزل باشد یا بهداشتی و درمان چرا که همه تلاششان امیدی است که در این مناطق بیش از هر زمانی جوانه بزند.


جهادگران به معنای واقعی، خدمت بی‌منت را نشان داده‌اند و جانانه برای خدمت به مردمان این مناطق خدمت می‌کنند، اینجا همه یک هدف دارند و آن هم زدودن غبار محرومیت است و تابستان امسال هم رزمایش جهادگران فاطمی با حضور جمعی از جهادگران در حال برگزاری است و جوانانی با شور و اشتیاق مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

روح امید در مناطق محروم دمیده شد

خدمت به محرومان افتخار است

 

سیاوشی یکی از جهادگران لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: من دانشجوی رشته پرستاری هستم ولی عشق خدمت به محرومان سبب شده تا هر ساله در ایامی که فرصت داشته باشم در این رزمایش شرکت کنم و به محرومان خدمت نمایم.


وی افزود: وقتی خدمتی به محرومان انجام می‌شود و در نهایت با دعایی خیر ما را بدرقه می‌کنند، ارزشش آنقدر بالاست که در دنیا با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و رضایت محرومان، مهم‌ترین هدفی است که همه ما جهادگران مدنظر داریم.


جهادگر لرستانی تصریح کرد: همه ما جهادگران با همان تفکر جهادی در این مناطق حاضر می‌شویم، یکی در عرصه سازندگی و عمرانی، یکی برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی، یکی برای کشاورزی و برخی هم برای فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنند و در نهایت همه با هم برای آبادانی «یاعلی» می‌گوئیم.


سیاوشی عنوان کرد: مردم مناطق محروم مردمانی خون‌گرم و قدرشناس هستند که هر خدمتی که انجام می‌شود را قدردان بوده و هر کسی هر آنچه در توان دارد را در طبق اخلاص می‌گذارد تا خدمت نماید.


وی گفت: به نظرم همین روحیه و تفکر جهادی است که می‌تواند پیشرفت و آبادانی را رقم بزند، اینکه دانشجویان و جوانان زیادی مشتاق حضور در مناطق محروم هستند نشات گرفته از همین روحیه جهادی است که با دل و جان خدمت می‌کنند.

روح امید در مناطق محروم دمیده شد

حضور ۱۰۰۰ تیم جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی

 

احسان جهانبخش مسئول بسیج سازندگی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: رزمایش جهادگران فاطمی با حضور یک‌هزار و ۲۰ تیم جهادی از نهم تا ۱۹ مرداد در استان آغاز شده که این رزمایش با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم اجرا شده است.


وی افزود: جهادگران در این رزمایش در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی و دامپروری، فرهنگی، خدمات‌رسانی، پزشکی، رنگ‌آمیزی مدارس، معنویت‌افزایی، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، کمک مومنانه، دانش‌بنیان و جهاد تبیین به مدت ۱۰ روز فعالیت دارند که در مجموع ۱۰ هزار و ۲۰۰ جهادگر در مناطق محروم استان فعالیت دارند.


مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: امسال این رزمایش در مناطق محروم، مناطق روستایی و محلات حاشیه‌نشین برگزار شده که جهادگران در شهرهای مختلف استان و با حضور در این مناطق خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

 


۲۱۵ منزل محرومان ساخته و تعمیر شد

 

جهانبخش با اشاره به فعالیت جهادگران و بسیج سازندگی در سال جاری، عنوان کرد: با محوریت قرارگاه عملیات جهادی محله‌ای، امسال ۲۱۵ منزل محرومان در استان تعمیر، بازسازی و ساخته شده که در اختیار محرومان قرار گرفته تا سرپناهی برای زندگی داشته باشند.


وی یادآور شد: یکی از خدمات بسیج سازندگی، پرداخت تسهیلات اشتغال به مردم این مناطق است که امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به یک‌هزار نفر پرداخت شده تا با استفاده از این تسهیلات بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند و درآمدزایی داشته باشند.


مسئول بسیج سازندگی لرستان از اعزام ۲۰۰ تیم پزشکی خبر داد و افزود: امسال یک بیمارستان صحرایی به یاد شهدای حاج عمران برپا شد که به ۷ هزار نفر خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند و تیم‌های پزشکی هم در مناطق محروم خدمات درمانی، پزشکی، دارویی، مشاوره پزشکی را ارائه دادند.


جهانبخش بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های جهادگران در این مدت، اجرای کانال‌های آب‌بر کشاورزی با عنوان «از آبخیز تا جالیز» است که به طول ۶ کیلومتر در شهرستان‌های بروجرد، سلسله، خرم‌آباد، دورود، ازنا و الیگودرز اجرا شده است و علاوه بر این نیز هفت گروه جهادی در حوزه آبرسانی شامل ساخت مخزن، خط انتقال و پمپاژ فعالیت کردند.


وی خاطرنشان کرد: تیم‌های جهادی در این مدت خدمات زیادی را ارائه می‌دهند که خوشخبتانه استقبال جهادگران برای حضور در این رزمایش بسیار زیاد است.


انتهای خبر/

روح امید در مناطق محروم دمیده شد
روح امید در مناطق محروم دمیده شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از