حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
امام جمعه بروجرد:

روشنگری و بصیرت‌افزایی در هفته دفاع‌مقدس ضروری است

روشنگری و بصیرت‌افزایی در هفته دفاع‌مقدس ضروری است

امام جمعه بروجرد گفت: روشنگری و بصیرت‌افزایی در هفته دفاع‌مقدس برای نسل جوان در مدارس و دانشگاه ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: مردم به نیروهای مسلح در دوران دفاع‌مقدس کمک کردند و امروز هم، باید همه در کنار هم هفته دفاع‌مقدس را گرامی بداریم.

وی با اشاره به لزوم روشنگری و بصیرت‌افزایی در ایام هفته دفاع‌مقدس، گفت: روشنگری باید در مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود و رزمندگانی که در جبهه‌ها بودند، می‌توانند نقش مهمی در تبیین رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان ‌مقدس داشته باشند و با این کار می‌توان توطئه دشمن را خنثی کرد.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: باید کاری کرد که در هفته دفاع‌مقدس تحولی بین نسل جوان ایجاد شود و در فضای مجازی و حقیقی بصیرت‌افزایی انجام شود از همین رو امسال باید برنامه‌های دفاع‌مقدس متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار گردد.

احمد حسنوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این جلسه گفت: همه ادارات در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس نقش مهمی دارند و فقط ادارات به نصب یک بنر اکتفا نکنند بلکه محتوا و برنامه‌های متنوعی را اجرا کنند.

وی افزود: شهرداری با نصب المان‌های دفاع‌مقدس در سطح شهر تلاش کند که این ایام را به خوبی نشان دهد، همچنین از آموزش و پرورش انتظار بیشتری داریم که برنامه‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان اجرا کند و در این ایام اردوی راهیان پیشرفت نیز برای دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه، برگزار شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: در کنار برنامه‌های ارتش، سپاه نیز برنامه‌هایی دارد از جمله رژه موتورسواران، مسابقات کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا، اکران فیلم، اردوهای جهادی، توزیع بسته معیشتی، برپایی نمایشگاه عکس با محوریت دفاع‌مقدس، کوهپیمایی، روایت‌گری، محفل انس با قرآن، تجلیل از مدال‌آوران، برپایی مسابقات فرهنگی برگزار می‌شود.

محمد پاپی‌نژاد رئیس شورای شهر بروجرد نیز در این جلسه گفت: تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان دفاع‌مقدس در  ادارات شهرستان انجام و تصاویری از شهدای دفاع‌مقدس در ادارات و ارگان‌ها نصب شود.

وی افزود: امسال همه ایثارگران شهرستان در قالب گردهمایی دور هم جمع می‌شوند و تلاش شده تا از سخنران کشوری برای این مراسم استفاده شود، همچنین در تعداد زیادی از مساجد و پارک‌ها برنامه‌هایی ویژه دفاع‌مقدس اجرا شود لذا باید تلاش کرد فضای شهر حال و هوای دفاع‌مقدس را داشته باشد.

در ادامه مهرابی جانشین فرمانده پادگان مهندسی بروجرد گفت: از روز پنجشنبه برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس آغاز می‌شود و تلاش داریم تا برنامه‌ها چند روز زودتر آغاز شود که برنامه‌های امسال از جمله غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در نماز جمعه، برپایی ایستگاه صلواتی و میزخدمت، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، روایت‌گری دوران دفاع‌مقدس برای نسل جوان و دانش‌آموزان در مدارس در نظر گرفته شده است.

نریمان سبحانی‌نیا مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نمایشگاه‌های دستاوردهای دفاع‌مقدس در مدارس برپا می‌شود که مدارس بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی و تبیین دوران دفاع‌مقدس است و راویان با حضور در مدارس بتوانند خاطرات دوران هشت سال دفاع‌مقدس را بیان کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از