حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون عمرانی استاندار لرستان:

8 سد در لرستان ساخته می‌شود

8 سد در لرستان ساخته می‌شود

معاون استاندار لرستان گفت: ۸ سد در حال ساخت است که اگر بتوانیم روان‌آب‌هایی که از لرستان خارج می‌شود را مهار کنیم، در حوزه کشاورزی مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند اظهارداشت: به‌واسطه تلاش‌هایی که تا‌به‌حال انجام شده اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رخ داده به طوری‌که در دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری انجام شده تا بتوان گامی در جهت توسعه و پیشرفت استان برداشته شود و این عقب‌افتادگی که از دیرباز در لرستان رخ‌ داده جبران شود.

وی افزود: آب به عنوان یکی از موضوعات اساسی در حوزه زیرساختی است که در ارتقای بهره‌وری تاثیر شایانی دارد اما متاسفانه لرستان از دیگر مناطق کشور عقب افتاده است، با وجود اینکه لرستان یکی از استان‌های پر‌آب در کشور محسوب می‌شود اما همچنان در فصول گرم سال با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و مناطق کویری با کمبود آب روبرو بوده اما در خیلی مسائل از استان‌های پیشرو کشور به حساب می‌آیند.

دالوند با بیان اینکه اکنون تلاش‌های خوبی در حال انجام است و تقریبا هشت سد در حال ساخت داریم، گفت: مهم‌ترین و بارز‌ترین آن یعنی سد معشوره با تلاش‌های کم‌نظیر استاندار در حال ساخت است و اگر بتوانیم روان‌آب‌هایی که از لرستان خارج می‌شود را مهار کنیم، در حوزه کشاورزی مشکلی نخواهیم داشت.

معاون استاندار لرستان، هواشناسی را یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی دانست و یادآورشد: به دلایل شرایط خاص جغرافیایی و توپوگرافی منطقه بارها با قطعی ارتباط مواجه می‌شدیم که سامانه رادار پیشرفته هواشناسی در لرستان با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

وی لازمه ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی را آموزش دانست و بیان کرد: روش‌های مدرن و دانش‌های علمی جدید در دانشکده‌های کشاورزی می‌تواند باعث ارتقای بهره‌وری در این حوزه شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از