حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

سامانه‌های بارشی جدید در راه لرستان

سامانه‌های بارشی جدید در راه لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: طی روزهای آینده با توجه به ورود سامانه بارشی و حاکمیت شرایط ناپایدار در لرستان، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز تا ظهر فردا جو استان لرستان نسبتاً پایدار و پوشش ابر و گاهی افرایش سرعت باد پدیده‌های غالب است.

وی با اشاره به حاکمیت شرایط ناپایدار در برخی از مناطق استان از فردا شب تا صبح روز چهارشنبه افزود: در بازه زمانی مذکور برای مناطق شمالی و نیمه شرقی استان بارش پراکنده گاهی رگباری، رگبار برف و همچنین وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار در مناطق از استان به‌ویژه محورهای مواصلاتی کوهستانی اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، کولاک برف انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: از ظهر روز پنجشنبه تا بعدازظهر روز شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی سردی در استان لرستان هستیم که این سامانه وقوع بارش باران و برف، رعدوبرق و وزش باد شدید را به دنبال دارد.

اکبری گفت: برای امشب نیز دماهای شبانه در نواحی از استان لرستان به زیر صفر می‌رسد که با توجه به بروز یخبندان، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و تنظیم دما در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از