حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
با حضور معاون رئیس جمهور؛

سد تاج امیر دلفان آبگیری شد

سد تاج امیر دلفان آبگیری شد

سد تاج امیر شهرستان دلفان صبح امروز با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آبگیری شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سد تاج امیر شهرستان دلفان صبح امروز با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان آبگیری شد.

عملیات اجرایی سد تاج امیر دلفان سال ۹۵ با کارفرمایی شرکت آب منطقه لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) شروع شد اما سال ۹۷ به دلیل نبود اعتبار تعطیل شد تا اینکه ساخت آن در دولت سیزدهم مجدد از سر گرفته شد.

 سد تاج امیر دلفان که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق نورآباد مرکز شهرستان دلفان بر روی رودخانه خاوه ساخته شده از نوع خاکی با هسته رسی است که طول تاج آن ۲۲۵ متر، عرض تاج هشت متر و ارتفاع از پی ۵۰ متر است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان برای احداث این سد ۳ هزار و ۱۳۰میلیارد ریال هزینه شده است و توان ذخیره سازی ۸ میلیون متر مکعب آب مفید را دارد و با سه کیلومتر طول دریاچه، قابلیت آبی کردن هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم را دارد.

افتتاح پل بلیل‌وند، بازدید از راه‌آهن خرم‌آباد - دورود، بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد، بازدید از کشت و صنعت خرم‌آباد، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان لرستان است همچنین جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور منظور برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از