حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
استاندار لرستان:

سهم ارزش افزوده شهرداری‌های لرستان افزایش یابد

سهم ارزش افزوده شهرداری‌های لرستان افزایش یابد

استاندار لرستان گفت: سهم ارزش افزوده شهرداری‌های لرستان نسبت به سایر شهرهای کشور کمتر بوده و باید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ابوطالب شفقت صبح امروز در نشست با شهرداران شهرهای استان لرستان اظهارداشت: برای اصلاح سهم ارزش افزوده شهرداری‌های استان، مکاتبات لازم را با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم که با روند مذاکراتی که در پیش گرفتیم بسیار امیدواریم در سال آینده این سهم افزایش پیدا کند.

وی افزود: انتظار داریم هر شهرداری حداقل یک کارخانه شن و ماسه را داشته باشد تا بتواند در تهیه مصالح لازم برای زیرسازی و آسفالت خودکفا باشد.

استاندار لرستان بر افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان تأکید کرد و گفت: تولید برخی مصالح از جمله بلوک، آسفالت، گل و مواردی مانند هتل‌داری می‌تواند به افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها کمک کند.

وی همچنین بر تدوین طرح جامع مدیریت پسماند در شهرهای بالاتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت تأکید و عنوان کرد: انتظار داریم این طرح سریع‌تر تدوین شده و در اختیار مدیرکل شهری استانداری قرار گیرد.

شفقت نقش شهرداری‌ها را در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار مهم دانست و بیان کرد: کارگروه‌های اندیشه‌ورزی در این خصوص با حضور صاحبان ایده و خلاق تشکیل و در مورد تدوین برنامه‌های شهرداری‌ها در این راستا برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه توسعه و ساماندهی فضاهای سبز در شهرها در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: شهرداران باید افتخارات بزرگ شهرهای خود به ویژه شهدا را در اماکن عمومی، معابر و پارک‌ها الگوسازی کنند تا نسل جدید بدانند که میراث‌دار چه شخصیت‌هایی هستند.

استاندار لرستان عنوان کرد: برای توسعه خدمت‌رسانی راهی به جزء مردمی کردن خدمت نخواهیم داشت و شهرداری‌ها بدون همراهی و کمک مردم هیچ‌گاه نخواهند توانست خدمات مطلوبی را ارائه دهند.

وی گفت: از هم استانی‌های عزیر انتظار داریم در ساماندهی فضای شهرها به‌ویژه نظافت و بهداشت محیط با مسئولان شهرداری‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

شفقت تأکید کرد: در کمک به حفظ و ساماندهی شهرها فرهنگ‌سازی یک اصل است و باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله روحانیون و رسانه‌ها این فرهنگ را در جامعه القا کرد.

وی خطاب به شهرداران عنوان کرد: الگوسازی معماری منطقه‌ای و طرح های تفصیلی، معابر و آسفالت، توسعه فضاهای سبز، مدیریت پسماند شهرها، هوشمندسازی مدیریت شهری از جمله ترافیک و سایر برنامه‌ها و افزایش درآمدهای پایدار علاوه بر توسعه نشاط اجتماعی مهم‌ترین وظایف شهرداران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه وضعیت درآمد و هزینه شهرداری‌های استان پیگیری خواهد شد گفت: اگر بتوان مدیریت شهر و روستا به ویژه فرهنگ‌سازی را با توافقات و برنامه‌ریزی مناسب ارتقا دهیم بیش از ۷۰ درصد مشکلات کشور مرتفع خواهند شد.

در این جلسه همچنین برخی از شهرداران گزارشی از عملکرد مجموعه شهرداری تحت مدیریت خود و شرح هزینه‌ها و درآمدها ارائه دادند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از