حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی لرستان

شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی لرستان

معاون هواشناسی لرستان‌ با بیان اینکه امروز بارش‌ها در مناطق جنوبی لرستان شدت بیشتری دارد گفت: بارش‌های این منطقه در محدوده هشدار نارنجی است.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «سفیرافلاک» در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی، برای امروز و فردا شرایط ناپایدار جوی در همه نقاط استان لرستان حاکم است و علاوه بر افزایش پوشش ابر، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه‌ای، رگبار باران و گاهی هم رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد افزود: در شهرهای سردسیر و نواحی کوهستانی استان و همچنین گردنه‌ها و ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان‌ با بیان اینکه امروز بارش‌ها در مناطق جنوبی لرستان افزایش و شدت بیشتری دارد عنوان کرد: بارش‌های این منطقه در محدوده هشدار نارنجی است اما روز دوشنبه اغلب بارش‌ها پراکنده است.

وی گفت: این سامانه بارشی در لرستان با مخاطراتی از قبیل لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و در برخی نقاط آبگرفتگی معابر، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... همراه است.

اکبری با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته جو نسبتاً پایداری بر آسمان استان حاکم است تصریح کرد: از لحاظ نوسانات دمایی نیز طی ۲۴ ساعت آینده دماهای کمینه روند کاهشی دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از