حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

شرایط جوی در لرستان ناپایدار می‌شود

شرایط جوی در لرستان ناپایدار می‌شود

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دمای هوا در لرستان گفت: روز دوشنبه 24 مهرماه شرایط جوی ناپایداری برای استان پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: روز دوشنبه 24 مهرماه شرایط جوی ناپایداری برای لرستان پیش‌بینی می‌شود و این شرایط تا پایان این روز ادامه دارد.

وی به صدور هشدار سطح زرد اشاره کرد و افزود: این شرایط ناپایدار برای اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و مخاطراتی از قبیل ابرناکی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، کاهش دما، بارش پراکنده و گاهاً رگباری، رعدوبرق، خیزش گردوغبار را به دنبال دارد.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دما، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر در روز دوشنبه عنوان کرد: با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار پاکسازی کانال‌ها و معابر آب، احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از پارک وسیله نقلیه در کنار بنرها و داربست‌ها و درختان خشکیده و محکم کردن انواع سازه‌های سبک توصیه می‌شود.

 وی به تداوم کاهش دما در روز سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: در صورت بروز گردوغبار استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران توصیه می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از