حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده انتظامی استان لرستان:

شهدا با فداکاری، امنیت کشور را تامین کردند

شهدا با فداکاری، امنیت کشور را تامین کردند

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: شهدا با فداکاری و تقدیم جان خود آینده روشنی برای کشور رقم زدند و امنیترا تامین کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سردار یحیی الهی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای انتظامی شهرستان پلدختر که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان، اظهارداشت: شهرستان‌های پلدختر و معمولان با تقدیم ۳۵۵ شهید به انقلاب اسلامی، قدمگاه شهدا است و این شهرستان مکانی است که هزاران شهید را تقدیم نظم و امنیت  انقلاب و استقلال جمهوری اسلامی کرده است. 

وی با بیان اینکه هویزه ثانی علاوه بر اینکه شهدا را تقدیم انقلاب کرده قدمگاه شهدا نیز بوده است، افزود: ما نیازمند شهدا هستیم، شهدا به جایگاهی که باید می‌رسیدند رسیدند و عروج کردند ما نیازمند آن‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد شهدا کمک به خودمان است، بیان کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه ماست و برگزاری یادواره‌های شهدا هم در همین راستاست.

وی گفت: همه ما به محفل شهدا دعوت شدیم و شهدا ما را پذیرفتند که توفیق پیدا کردیم در مراسم گرامیداشت آنها شرکت کنیم.

سردار الهی به خدایی بودن شهدا و دل‌کندن آنها از دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: قرب و همنشینی با شهدا از ویژگی‌های بارز شهدا است، شهدا متعلق به این دنیا نبودند آنها از دنیا دل‌کنده و خدایی شدند.

وی تصریح کرد: شهدا از تمام تعلقات دنیوی بریدند و جز خدا ندیدند و خدا هم آنها را پذیرفت. شهدا سرنوشت ساز هستند چون سرنوشت یک ملت‌، کشور و مملکت را تغییر دادند؛ گر شهدا از خود گذشتگی نمی‌کردند مشخص نبود سرنوشت ما و کشورمان چگونه رقم می‌خورد.

فرمانده انتظامی استان لرستان یادآورشد: انقلاب و کشور ما در جنگ تحمیلی مورد طمع استکبار جهانی و شرق و غرب قرار گرفت، شهدا با فداکاری خود سرنوشت کشور و انقلاب و کشورهای دیگر را از سمت ظلمت به سمت نور تغییر دادند.

وی با بیان اینکه شهدای امنیت جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امنیت کشور را تامین کردند، اظهارداشت: شهدا از مکتب امام حسین درس ولایت‌مداری آموختند و با فداکاری خود دین اسلام را زنده نگه داشتند.

سردار الهی با اشاره به آینده‌ساز بودن شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا آینده‌ساز هستند، آنها با فداکاری آینده روشنی برای ما و کشور رقم زدند و چراغ هدایت کشور و انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه پرسنل انتظامی میراث‌داران خوبی برای شهدا هستند، افزود: نیروهای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت کشور از جان خود می‌گذرند که نشان از این دارد نیروی انتظامی نیرویی پویا و درحال حرکت است. طبق فرموده مقام معظم رهبری یکی از ستون‌های اصلی نظام و امنیت در کشور مجموعه انتظامی است، نیروی انتظامی سرباز و گوش به فرمان است که نشان از ولایت‌مداری و وفای به عهد این نیرو است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از