حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
استاندار لرستان:

شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است

شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است

استاندار لرستان شهید آوینی را نماد هنر انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید آوینی در نقطه عطف و ایستگاه انقلاب اسلامی متوجه شد که محتوای هنر باید برازنده آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، فرهاد زیویار ظهر امروز در آئین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی لرستان که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه هنر ابزار انتقال دهنده مطلب است، اظهار داشت: هنر یک مجموعه از آثار و فرآیندهای تصویری و غیرتصویری است که می‌خواهد مفهومی را انتقال دهد و به صورت یک اثر نمادین ظهور پیدا می‌کند.

وی انقلاب اسلامی را یک پدیده و مکتب دانست و افزود: انقلاب یعنی تغییر در ساحت نظامات سیاسی که در گام اول آن اصلی‌ترین مطلب تغییر رژیم سیاسی بود و یک رژیم ۵۷ ساله با دو پادشاه به زیر کشیده شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: یک تفاوت در انقلاب‌های بزرگ وجود دارد که صرف نظر از اینکه در تاریخ کشور خود اثرگذار هستند و الگو‌سازی می‌کنند برای کشور و مردم یک‌مسئولیت فرا ملی را مدنظر قرار دهند بر این اساس انقلاب‌ها یا برای تغییر رژیم و الگوسازی در نظام سیاسی کشور مورد نظر یا برای الگوپردازی رخ می‌دهند.

زیویار بیان کرد: در گام دوم انقلاب، رهبر انقلاب به امام انقلاب تبدیل می‌شود، انقلاب اسلامی در گام دوم مؤلفه و شاخص‌های جامعه خود و اطراف را تحت تأثیر قرار می‌دهد که یکی از آن مؤلفه‌ها هنر است.

وی با اشاره به شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: شهید آوینی یک تحول اساسی و یک دگرگونی را در ساحت نگاه به زندگی ایجاد کرد و در نقطه عطف و ایستگاه انقلاب اسلامی متوجه شد که محتوای هنر باید برازنده آن باشد.

استاندار لرستان شهید آوینی را نماد هنر انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در ریل‌گذاری در گام دوم مورد نظر ممکن است خیلی از سختی‌ها را تحمل کند ما باید دغدغه سید شهیدان اهل قلم و همه شهیدان را مد نظر قرار دهیم و کوتاه‌مدت به کار بزرگ شهیدان نگاه نکنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از