حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌جمعه لرستان:

شهید رئیسی جریان امید آفرینی را شکل داد

شهید رئیسی جریان امید آفرینی را شکل داد

ائمه جمعه لرستان گفتند: شهید آیت‌الله رئیسی در طول این سال‌ها خدمات زیادی انجام داد و تصویری امیدبخش و گران‌بها در تراز مدیریت انقلابی و خدمت‌رسانی را از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: کشور ما و جهان در عصر یکشنبه با خبر تأسف‌بار روبرو شدند که خبر فرود سخت بالگرد رئیس‌جمهور بود و هرچه زمان می‌گذشت بر نگرانی‌ها افزوده می‌شد و تلاش برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ادامه یافت و صبح روز دوشنبه این خبر شهادت خادم‌الرضا اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: به‌محض شنیدن خبر شهادت ریاست‌جمهور و همراهانش، همه مردم به خیابان و حسینیه و مساجد رفتند و غم عمیق درونی خود را نشان دادند، این شکوه حضور حماسه‌ساز سه پیام داشت، یکی تقدیر از کسی بود که برای خدا به نفع مردم خدمت نماید، مردم نشان داند بر عهد و پیمانی که با آرمان‌ها و ارزش‌هایی که امامین انقلاب ترسیم کردند، ایستاده و همچنین مردم خواهان حکمرانانی هستند که سخت‌کوش باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: بیان خدمات سید محرومان نیازمند فرصت زیادی است و ایشان بدون اتکا به برجام و با تلاش و روحیه جهادی تلاش کرد، سفر به ۲۷ کشور و ۴۷ سفر استانی بخشی از تلاش‌های ایشان بود، هرماه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کرد و توانست در کِسوت یک روحانی عالم با اوصاف کم‌نظیر اخلاقی، روحیه جهادی به‌گونه‌ای عمل کند که رضایت خدا را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد.

وی تصریح کرد: رضایت مردم حاکی از رضایت خداست و این را سرلوحه کار خود قرار داد، ایشان نه‌تنها در نزد ملت ایران محبوب بود بلکه در نزد ملت‌های دیگر محبوب بود حتی دولت‌هایی که با ما اختلافاتی داشتند ولی رئیس‌جمهور در نزد آن‌ها محترم و معتبر بود.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: رئیس‌جمهور محبوب و همراهانش پرچمی را بلند کردند که نماد جان دادن در راه خدا به نفع مردم بود و استراحت را بر خود حرام کرد و استراحت را در رفع مشکلات مردم می‌دانست و یکی از مهم‌ترین پیام حضور مردم در تشییع پیکر شهید رئیسی این بود که سال‌ها عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور کارنامه‌هایشان به‌گونه‌ای بود که در تراز انقلاب نبود و دل‌های افراد انقلابی و بصیر را رنج می‌داد.

وی گفت: بر همین اساس کار بر یاور محرومان سخت شد و هرچه تلاش می‌کرد در نظرش کافی نبود چون چند دهه‌های قبل این قوه مجریه این‌گونه اداره شده بود و آن‌قدر خالصانه کوشید تا اینکه امام رضا (ع) در زیباترین روز مدال دائمی خدمت را بر سینه‌اش چسباند.

وی افزود: تمامی کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند ارزش‌هایی که توسط شهید آیت‌الله رئیسی زنده شده را بازگو نمایند و در ترویج خوبی‌هایی که بر جا گذاشت تبلیغ نمایند، ظلم‌ستیزی، فساد ستیزی، تواضع، فروتنی، یار محرومان، مطیع احکام اسلام و قرآن و شیفته اهل‌بیت بودن را باید تبلیغ کرد تا افرادی که مسئولیت می‌گیرند طبق این نقشه راه حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: در این حادثه شخصیت‌های دیگری هم از دست دادیم از جمله امام جمعه تبریز که این خدمت‌گزار بسیار فعال و مردمی بود و مایحتاج زندگی را خودش تهیه می‌کرد، به حال محرومان رسیدگی می‌کرد و در مساجد حضور می‌یافت و خدمات جهادی دیگری انجام داد که رهبری از او به‌عنوان امام‌جمعه محبوب یاد کردند، همچنین شهید امیرعبداللهیان که دیپلماسی جهادی را در وزارت خارجه معنا بخشید، همچنین استاندار این شهر که نشان داد که در مسئولیتش بسیار متعهد است.

شاهرخی با بیان اینکه هفته آینده مجلس دوازدهم فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کند گفت: امیدواریم توفیق خدمت‌گزاری به آن‌ها عنایت شود و در مسیر خدمت نمایندگان به مردم حتماً باید یاری شوند البته ما نسبت به دوره گذشته، همدلی و هماهنگی بین نمایندگان نبود و برای کارهای سنگین باید در کنار هم باشند که انتظار می‌رود نمایندگان این دوره از مجلس این هماهنگی را درون خود ایجاد کنند و سپس هماهنگ با دیگر قوا بتوانند تحول همراه با جهش در استان را رقم بزنند.

 

مهم‌ترین ویژگی شهید آیت‌الله رئیسی صداقت بود

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی بسیار اخلاق‌مدار، متواضع، مردمی بود که در تشییع پیکر مطهر ایشان دیدیم که مردم سنگ تمام گذاشتند و با حضور نشان دادند که قدر این همه تلاش را می‌دانند.

وی افزود: رئیس‌جمهور شهید و خانواده ایشان در خانه‌ای معمولی زندگی می‌کردند که همه باید ساده زیستی را از ایشان الگو بگیرند.

امام جمعه بروجرد صداقت را یکی از ویژگی‌های مهم شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد و عنوان کرد: ایشان همیشه گفتار و عملش یکی بود و این سبب شده بود تا در بین مردم بسیار محبوب شود و خالصانه و جانانه برای رفع مشکلات مردم گام برمی‌داشت.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در طول این سال‌ها خدمات زیادی انجام داد و کارهای بسیار بزرگی را انجام داد و درنهایت پاداش این‌همه خدمت را با شهادت از خداوند گرفت.

حسینی بیان کرد: همراهان شهید آیت‌الله رئیسی افرادی بودند که در مسیر خدمت نیز گام‌های بلندی برداشتند لذا این حادثه اگرچه بسیار تلخ بود اما در تشییع پیکر شهدا شاهد وحدت مضاعف ملت ایران بودیم.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه باید آماده یک انتخاب خوب باشیم گفت: برای انتخابات آینده باید فردی مانند شهید آیت‌الله رئیسی را انتخاب کنیم تا بتواند با تأسی گرفتن از راه و روش این شهید عزیز، در راستای رفع مشکلات اقدام نماید.

 

 شهید رئیسی معیار‌ها را برای مردم روشن کرد

 حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: عبادت در اسلام یک مفهوم گسترده و علمی دارد، انسان می‌تواند در تمام اوقات زندگی خود عبادت کند و در هر کاری که می‌کند قصد قربت الهی داشته و رنگی عبادی به آن دهد.

وی با اشاره به اهمیت نگاه عابدانه به‌صورت علما، افزود: عبادت فقط نماز نیست، بلکه ده جز دارد؛ از بالاترین عبادت، غالب شدن بر عادات و روش‌های غلط است.

امام جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: امروز، روز مقاومت و پایداری است، شهید عزیز، آیت‌الله رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور مملکت امام هشتم، به‌مثابه یک امت بود که در روز ولادت امام رضا(ع) آسمانی شد و مردم نیز در تشییع این شخصیت بزرگ غوغا کردند.

وی تصریح کرد: خادم الرضا(ع) شهید رئیسی و همراهان ایشان، با شهادتشان، جمع شهیدان خدمت را نورانی‌تر کردند، میراث بزرگ شهید رئیسی این بود که تصویری امیدبخش و گران‌بها در تراز مدیریت انقلابی و خدمت‌رسانی از خود به نمایش گذاشت.

طهماسبی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی دارای عیار مدیریتی انقلابی والایی بود، ویژگی‌های معنوی و اخلاقی، اخلاص، زهد، فداکاری، امید و شجاعت، ولایتمداری، تعهد و... از ویژگی‌های برجسته ایشان به شمار می‌رود.

امام‌ جمعه کوهدشت بیان کرد: شهید رئیسی مردم را امیدوار کرد، این دولت فعالیت‌ها و کارهای خوبی داشته است، هم در کشور و هم در شهرستان ما خدمات خوبی داشتند؛ ایشان از حواشی دوری می‌کرد و مدام به فکر مردم بود و مدیریتی در تراز انقلاب داشتند، یک‌لحظه این مرد آسایش نداشت.

وی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی معیار‌ها را برای مردم روشن کرده است، به طوری‌که مردم با آگاهی، بصیرت و ولایتمداری خود، رئیس‌‌جمهوری را انتخابات خواهند کرد که خادم ملت و یار و یاور مقام معظم رهبری باشند.

طهماسبی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تداوم خط مقاومت است، گفت: دنیا تحت تأثیر رفتار و کردار شهید آیت‌الله رئیسی بودند، یک‌لحظه در اطاعت از ولایت و خدمت برای مردم و نظام کوتاهی نکرد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: امت با انتخاباتی باشکوه، بار دیگر از این امتحان سرافراز بیرون خواهند آمد، با رأی مناسب، با اراده، بینش و تبعیت از ولایت این را به اثبات خواهیم رساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از