حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل گمرک لرستان خبر داد:

صادرات ۸۰ هزار تن کالا از گمرک لرستان

صادرات ۸۰ هزار تن کالا از گمرک لرستان

مدیرکل گمرک لرستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۰ هزار تن صادرات در لرستان به ارزش ۵۹ میلیون دلار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حسن حسینی صبح امروز در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان اظهارداشت: در ۹ ماهه امسال ۸۰ هزار تن صادرات به ارزش ۵۹ میلیون دلار داشتیم که از لحاظ وزنی ۷۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی افزود: در طول ۳۰ سال خدمت گمرک لرستان، آمار منحصر به فردی در طول این سال داشتیم که این نوید بخش این است که گمرک در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

مدیرکل گمرک لرستان عنوان کرد: در بحث واردات ۱۵ میلیون دلار واردات داشتیم که از لحاظ وزنی هشت درصد و از لحاظ دلاری ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم؛ در بحث واردات بیشتر واردات شرکت‌های تولیدی بوده است، یعنی افتخار این را داشتیم که بتوانیم ماشین‌آلاتی را که در بحث رونق و توسعه لرستان نقش بسزایی داشته باشد، وارد استان شود.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال نزدیک ۹۰۸ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان داشتیم، بیان کرد: در بحث پرونده‌های قضایی، گمرک فقط ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق را انجام می‌دهد و ارزش کالا را به مراجع قضایی اعلام می‌کند.

حسینی تصریح کرد: درآمد گمرک استان لرستان در ۹ ماهه امسال ۴۰ میلیارد تومان بوده است که به حساب خزانه واریز می‌شود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی در گمرک، گفت: مناطق ویژه یک فرصت و ظرفیت است که ما می‌توانیم استفاده بسیار عالی از وضعیت کنیم، چون کالا، تجهیزات و مواد اولیه در مناطق ویژه بدون پرداخت عوارض گمرکی و معاف از مالیات است و می‌توانیم صادراتمان را انجام دهیم و قطعاً نقش بسزایی در توسعه استان دارد.

مدیرکل گمرک لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری جهت عملیاتی کردن گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اشاره کرد و اظهارداشت: این آمادگی را داریم که به محض اینکه حصارکشی ساختمان گمرک انجام شود، استقرار پیدا کنیم، علی‌رغم کمبود نیروی انسانی ولی این آمادگی وجود دارد که به واحدهایی که در منطقه مستقراند، ارائه خدمت کنیم.

وی افزود: جهت عملیاتی کردن گمرک تجاری فرودگاه نیز ما تمام اموراتی که مربوط به گمرک لرستان بوده، انجام دادیم؛ در بحث مسافری تاکنون فعال بوده و اگر پروازی باشد گمرک مستقر می‌شود و فعالیتش را انجام می‌دهد اما در بحث تجاری به مصوبه هیات وزیران نیاز دارد که هنوز مصوبه‌ای تصویب نشده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از