حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌جمعه لرستان مطرح کردند:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های لرستان برای کاهش بیکاری

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های لرستان برای کاهش بیکاری

ائمه‌جمعه لرستان با اشاره به نقش مؤثر دانشجویان در عرصه‌های مختلف جامعه، گفتند: از ظرفیت‌های لرستان در جهت کاهش بیکاری استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهارداشت: باید احترام ایام فاطمیه را نگه داشت و لازم است مؤمنان شئونات این ماه را رعایت کنند چراکه خشنودی حضرت فاطمه(س)، خشنودی خداست.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس افزود: این شهید بزرگوار الگویی برای همه نمایندگان و مردم است که دارای ویژگی‌هایی مانند مردمی بودن، ایستادن در مقابل زیاده‌خواهی دیگران، دوری از حرص و طمع بود که نماینده در تراز انقلاب کسی است که خصوصیات این شهید بزرگ را داشته باشد و مجلس انقلابی، نماینده انقلابی در تراز مدرس می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به‌روز دانشجو عنوان کرد: در ۱۶ آذر سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند که به همراه دیگر دانشجویان شهید در دوران انقلاب، یادشان همیشه تازه است و دانشجویان با بار علمی و معنوی و مطالبه‌گری همیشه مرزهای خود را از گروه‌های ورشکسته و مخرب جدا کردند و اجازه ندادند دانشگاه میدان کسی باشد که اهداف دشمن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به‌روز معلولان تصریح کرد: معلولان با تکیه‌بر همت عالی که دارند در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری موفقیت‌هایی را کسب کرده که گاهی انسان‌های دیگر نمی‌توانند به این موفقیت برسند و این افراد به‌واسطه اشتغال، مسکن و بهسازی معابر نیازمند حمایت هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های استان در جهت کاهش بیکاری استفاده شود، بیان کرد: بنیاد شهید از ظرفیت‌های استان در جهت رفع بیکاری فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران گام‌های اساسی بردارند.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: مقاومت در فلسطین گوشه‌ای از اقتدار خود را نشان داد و مردم لبنان، عراق و یمن از کانون دفاع از مردم مظلوم قرار گرفتند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجان فرمودند فرهنگ بسیجی یعنی مردمی بودن و داشتن مسئولیت و بی‌اعتنا نبودن به مسائل کشور که باید به فرامین رهبری به‌دقت عمل شود.

 

نقش مؤثر دانشجویان در عرصه‌های مختلف جامعه

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بروجرد اظهارداشت: رژیم جعلی صهیونیستی با اقدامات جبهه مقاومت دچار ضرباتی شده که روند نابودی آن‌ها را سرعت بخشیده است.

وی افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمله به بیمارستان و منازل مسکونی، شمار زیادی از مردم مظلوم را در فلسطین به شهادت رسانده لذا درآیات و روایات بسیار سفارش شده که مسلمانان باید از مظلومان عالم دفاع کنند و امروز وظیفه‌داریم حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهیم.

امام‌جمعه بروجرد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دشمن همه مسلمانان است و همه باید جبهه مقاومت را در فلسطین یاری نمایند تا شاهد شکست دشمن شویم.

حسینی با اشاره به اقتدار نظامی ایران گفت: قدرت نظامی ایران سبب شده تا ناو هواپیمابر آمریکایی با اجازه نیروی دریای ایران وارد شد و طبق گفته فرمانده نیروی دریای سپاه، این ناو هواپیمابر به تمام سؤالات با زبان فارسی جواب داد و سپس وارد خلیج‌فارس شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، افزود: شهید مدرس یک عالم مجاهد بود در همان زمان توانست در راستای روشنگری و بیان حقایق نقش خود را به‌خوبی ایفا نماید و به رسالت خود در مجلس به‌خوبی عمل کند که امروز لازم است از بین داوطلبان مجلس، افرادی مانند شهید مدرس که بسیار صادق و مردمی بود، انتخاب شوند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، عنوان کرد: دانشجویان در همه زمان‌ها نقش مهمی را بر عهده داشتند و دانشجویان مؤمن و انقلابی و نخبه‌های علمی توانستند در عرصه علم و دانش موفقیت‌های زیادی را رقم بزنند.

 

دشمنان در فضای مجازی به دنبال تحریف حقایق هستند

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کوهدشت اظهارداشت: حق مسئله‌ای ثابت و واقعی بوده و باید مصادیق آن را به‌خوبی بشناسیم، زیرا حق‌گرایی موجب برکات و سود برای انسان خواهد شد و کسی که این مورد را رعایت کند رستگار خواهد شد.

وی با اشاره به اقتدار ایران در سطح جهانی، افزود: انقلاب اسلامی ایران به مملکت عزت داد، اگر این انقلاب نبود آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار حاکم بودند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: دشمنان در آستانه انتخابات می‌خواهند جنگ شناختی و ترکیبی را علیه کشور آغاز کنند، تحریف حقایق، انتشار شایعات بی‌اساس، تضعیف نظام، از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی نظام و... ازجمله روش‌های دشمنان در این زمینه است.

وی تصریح کرد: سیاه‌نمایی، القای دروغین ضعف و عقب‌ماندگی نظام، ناکارآمدی و ایجاد گسل‌های مذهبی، قومیتی و جنسیتی، تولید بدبینی، تغییر نظام محاسباتی و... ازجمله اهداف دشمن در جنگ شناختی است.

طهماسبی با اشاره به‌ضرورت پرداخت به حقایق، گفت: نظام اسلامی خدمتگزار مردم است، مسئولان باید به‌موقع کارهایی که برای مردم می‌شود به مردم اطلاع دهند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی گفت: رژیم موقت صهیونیستی حدود هفت هزار کودک را بی‌رحمانه در جنگ علیه غزه به شهادت رسانده است، این رژیم منحوس راه به‌جایی نخواهد برد چراکه پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی، خسارت‌های بسیار سنگینی را متحمل شده است و ماهیت این رژیم کودک‌کش برای مردم جهان آشکارشده است.

وی بیان کرد: همان‌گونه مقام معظم رهبری فرمودند: «علت پیروزی‌های مستمر ملت فلسطین در سال‌های اخیر، ایستادگی و مقاومت بوده است و در آینده و تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد، روند افول و زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

طهماسبی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: جنبش‌های دانشجویی همواره پویا بوده و دانشجویان با پیشرفت علمی‌شان باعث افتخار ملت هستند؛ روز مجلس را نیز گرامی می‌داریم، روح مجلس قانون‌گرایی است و وظیفه نمایندگی بسیار سخت است؛ گاهی اوقات ما خلأ قانونی داریم، ما در برخی بایستی قوانین راهگشا وضع گردد.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: مدیران باید برخوردشان با ارباب‌رجوع، با‌حوصله و با متانت باشد، هر مدیری خسته است و حوصله ندارد، خوش‌آمد! مردم را به‌زحمت نیندازد؛ مسئولان حقوق می‌گیرند که کار مردم را انجام دهند، نباید باعث نارضایتی آنان شد چراکه در مقابل خون شهدا مسئول است، یک مدیر بایستی روابط عمومی بالایی داشته باشد.

وی گفت: فضای مجازی منفعت‌های دارد ولی دشمنان در این فضا به دنبال تحریف حقایق هستند، بایستی مراقب جوانان در این فضا باشیم چراکه اگر دقت نکنیم عواقب زیان باری دارد، در سطح شهر جلسات تبیین و روشنگری در فضای مجازی را با حضور کارشناسان فضای مجازی برگزار می‌کنیم و یک حرکت بسیار مؤثر است.

طهماسبی با اشاره به‌ضرورت احترام به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بیان کرد: مراسم مناسبتی ایام شهادت فاطمیه(س) بسیار باارزش است، در این مراسمات حضوری فعال داشته باشیم.

 

بسیج همواره در میدان حق قرار دارد

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رومشکان با اشاره به خدمات بسیجیان در عرصه علم و سازندگی، اظهار داشت: هر کس خود را بسیجی می‌داند باید با اوصاف مدنظر این مسیر وصل شود.

وی بابیان اینکه بسیجی یعنی با مردم بودن و در دل مردم و غمخوار مردم بودن، افزود: بسیج به‌دوراز نمایش است و یک حقیقتی است که ارزش‌های جامعه را زنده می‌کند و یاریگر افراد ضعیف است؛ بسیجی متکبر نیست و خودش را کوچک مردم می‌داند؛ بسیجی نسبت به طلبکاری از مردم‌ و انقلاب پرهیز می‌کند و خود را بدهکار مردم می‌بیند.

امام‌جمعه رومشکان عنوان کرد: خدمت به مردم بدون توجه به دین، مذهب و قومیت ویژگی بسیج است؛ بسیج از دوقطبی سازی دوری می‌کند و که خود را دلداده انقلاب و ولایت‌فقیه می‌داند و همچنین در میدان حق است و باید او را محترم دانست.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح همه‌پرسی در مناطق فلسطین به دیدگاه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب وضعیت امریکا زدایی را تشریح کرد و فرمودند که امروز روز آمریکا زدایی است و استکبار باید محو شود تا دنیا روی خوش ببیند.

فاطمی‌نیا ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر، خاطرنشان کرد: دانشجوی ما باید برای تأثیرگذاری در جهان خودش را آماده کند و اهل جهاد تبیین باشد و به‌واسطه دانشی که فرامی‌گیرد روشنگری کند و اهل خدمت به مردم باشد؛ چنانچه اردوهای علمی و جهادی را می‌بینیم که متعلق به همین دانشجوهاست؛ دانشجویان همواره دارای بصیرت و آگاهی هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از