حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
امام جمعه الشتر مطرح کرد:

ضرورت توجه به قشر ضعیف جامعه

ضرورت توجه به قشر ضعیف جامعه

امام جمعه الشتر با اشاره به ضرورت توجه به قشر ضعیف جامعه، گفت: ایمنی و رسیدگی به جاده الشتر - بروجرد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام مراد امیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر، اظهار داشت: افراد مؤمن و دین‌دار باید در هر مجلسی احساس مسئولیت کنند و به وظیفه مسلمانی خود توجه و عمل کنند تا مانع ضعیف شدن عیار دین شوند.

وی افزود: دین اسلام به‌سادگی به دست نیامده و پیامبر اکرم (ص) سال‌ها مُبلغ آن بوده و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند بنابراین همه ما در برابر آن مسئول و مدیون هستیم و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی وظیفه‌ ماست.

امام جمعه الشتر با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه، بیان کرد: در کارها رضایت الهی ملاک باشد، امروز یقین داریم که همه ما هم مخاطب تمام سخنان ایشان خطاب به مالک اشتر هستیم.

وی با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول و آغاز ولایت امام عصر (عج)، عنوان کرد: پندار افرادی که ظهور امام عصر (عج) با غیبت حضرت برایشان یکسان است و خود را در محضر حضرت بقیه‌الله (عج) مشاهده می‌کنند این است که یقین دارند تمامی اعمال و رفتارشان تحت نظر امام زمان (عج) است و یقین داریم که حضرت چشم خدا در میان مردم بوده و از همه‌چیز آگاه است.

امیدی گفت: اصلی‌ترین وظیفه ما در دوران آخرالزمان تزکیه نفس و‌ خودسازی است که هرگاه انسانی موفق به خودسازی شد، می‌تواند موجب هدایت دیگر انسان‌ها شود.

امام جمعه الشتر با اشاره به توجه به قشر ضعیف جامعه، بیان کرد: خدمت به مخلوقات خداوند و احساس مسئولیت نسبت به آن‌ها و انجام دادن کار اساسی برای مردم جامعه از مؤلفه‌های کسانی است که حضور حضرت را احساس می‌کنند.

وی افزایش ایمنی و رسیدگی به جاده الشتر - بروجرد را خواستار شد و تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت این جاده کاری اساسی و از مطالبات عمومی همه مردم شهرستان است که باید به آن رسیدگی شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از