حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/14 شمسی | 2024/08/04 میلادی
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

طرح «محله اربعینی» در لرستان اجرا می‌شود

طرح «محله اربعینی» در لرستان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: طرح «محله اربعینی» در مساجد لرستان همزمان با ایام اربعین اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین و اجرای برنامه‌‌های مختلف در این مناسبت، اظهارداشت: همزمان با ایام اربیعن برنامه‌های مختلف فرهنگی توسط تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها، طرح «محله اربعینی» است.

وی افزود: این طرح در قالب چند فاز مختلف اجرا می‌شود که مساجد میزبان اجرای این طرح بوده و هدف اصلی از اجرای طرح این است که حال و هوای اربعین به مساجد برده شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح نیز، خیرین در محلات همکاری دارند به طوری که ممکن است افرادی از محلات راهی پیاده‌روی اربعین شوند ولی برای اعزام با مشکلاتی همراه باشند که این مشکلات توسط خیرین و با محوریت امام جماعت مسجد برطرف می‌گردد.

علی‌نیا بیان کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز اعزام تیم‌هایی به محلات محروم برای محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد که اجرای این طرح در مساجد نتایج و اثرات بسیار خوبی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: همچنین خانواده‌هایی که در شهرستان‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند، می‌توانند درب منازل خود را برای اسکان زائران باز نگه‌دارند که این کار در سال گذشته در برخی از شهرهایی که در مسیر تردد زائران بودند انجام شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از برپایی موکب‌های اربعین در استان خبر داد و گفت: این موکب‌ها همزمان با ایام اربعین برپا می‌شوند و علاوه بر پذیرایی از زائران، کارهای فرهنگی مختلفی را که متناسب با ایام اربعین است، انجام می‌دهند.

علی‌نیا خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ویژه ایام اربعین، برنامه دلدادگان اربعین است که برای جاماندگان از پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از