حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
معاون بازرسی و نظارت صمت لرستان:

طرح نظارت بر بازار طلافروشان آغاز شد

طرح نظارت بر بازار طلافروشان آغاز شد

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت رستان گفت: طرح نظارت بر بازار طلافروشان در لرستان آغاز شد.

امیر طولابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: گشت نظارتی ویژه فلزات گران‌بها در لرستان توسط بازرسی صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اماکن و استاندارد از بازار طلافروشان استان آغاز شده است.

وی افزود: در این گشت مشترک که از امروز آغاز شده، تخلفات صنفی طلافروشان از جمله عدم صدور صورت حساب، فاکتور، اُجرت، گران‌فروشی، عیار، نداشتن مجوز از سوی اتحادیه و سایر تخلفات رصد و پایش می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۳۸ واحد صنفی از طلافروشان سراسر استان مورد بازرسی قرار گرفت که تخلفات این واحدها در حال بررسی است و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

طولابی بیان کرد: شهروندان لرستانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه طلافروشان می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و تخلفات را در بخش‌های مختلف اطلاع دهند تا بازرسان رسیدگی لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: طلافروشان باید در برگه فاکتور، مشخصات کامل طلا را درج نمایند و همچنین قیمت و سایر مشخصات را درج کنند که همه این موارد در بازرسی‌ها بررسی می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: فروش طلای دست‌دوم توسط طلافروشان ممنوع است که در صورت مشاهده، برخورد می‌شود و پرونده تخلفاتی تشکیل خواهد شد.

طولابی خاطر نشان کرد: این طرح به صورت مستمر در همه بازار طلافروشان استان ادامه دارد که بازرسان هر روز در شهرستان‌ها تعدادی از طلافروشی‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

انتهای خبر/

طرح نظارت بر بازار طلافروشان آغاز شد
طرح نظارت بر بازار طلافروشان آغاز شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از