حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

حمایت مرکز علمی کاربردی انتظامی لرستان از پژوهشگران

حمایت مرکز علمی کاربردی انتظامی لرستان از پژوهشگران

۳ طرح برتر مسابقه پژوهشی مرکز علمی کاربردی فرماندهی لرستان مورد تقدیر قرارگرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، کشور ایران مسیر قدرتمند شدن را در پیش گرفته که باید تمام مراکز آموزشی در این مسیر سهیم باشند، در این راستا مرکز آموزش علمی کاربردی نیروی انتظامی لرستان برای ارتقا و پرورش استعداد نخبگی دانشجویان اقدام به برگزاری مسابقه پژوهشی میان دانشجویان کرده‌ است.

بسیاری از مشکلات استان لرستان با این پژوهش‌ها و تحقیقات حل می‌شوند، مسئولان استانی باید به تمام دانشگاه‌ها توجه کافی داشته باشند و ظرفیت نخبگی آنها را مورد حمایت قرار دهند تا مسیر ترقی و پیشرفت کشورمان با سرعت بیشتری طی شود.

 

شناسایی و تعلیم نخبه‌های پژوهشی 

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: قصد داریم هر ترم بین دانشجویان ترم اول دانشکده مسابقه‌ پژوهشی برگزار کنیم تا نخبه‌های پژوهشی شناسایی و تحت تعلیم پژوهشگر قرار بگیرند.

وی افزود: دانشکده نیروی انتظامی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی است و در این دانشکده بستر لازم برای فعالیت‌های پژوهشی فراهم است.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی نیروی انتظامی لرستان تصریح کرد: از تمام افرادی که در رشته‌های ارائه شده در این مرکز فعالیت پژوهشی داشته باشند دعوت به همکاری می‌کنیم.

 

تقدیر از طرح‌های برتر دانشگاهی

نسرین یحیی بیگی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: مسابقه پژوهشی بین دانشجویان ترم اول حقوق قضایی مرکز علمی کاربردی نیروی انتظامی برگزار شد که ۶۰ نفر از دانشجویان در این تحقیقات شرکت کردند و از میان آنها سه طرح به عنوان طرح برتر شناسایی شد.

وی افزود: طرح‌های «رویه عملی مراجعه به دادگاه خانواده»، «نقش توهین در دادگاه‌ها» و «نقش ناجا در ارتباط با اغتشاشات» طرح‌های برتر این دانشکده هستند.

 

راه‌اندازی کارگروه تخصصی پژوهش در دانشکده نیروی انتظامی 

این مدرس دانشگاه با اشاره به حمایت‌های رئیس دانشکده از این طرح، تصریح کرد: قصد داریم با استفاده از این افراد یک کارگروه تخصصی پژوهشی در دانشکده راه‌اندازی کنیم و پژوهش‌های برتر را نشان دهیم که در بین دانشجویان انگیزه ایجاد شود.

یحیی بیگی بیان کرد: تحقیقات افراد تبدیل به مقالات خاص اجرایی و در مجله علوم پژوهشی نیروی انتظامی چاپ می‌شوند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از هرکدام از این طرح‌ها در راستای کار خود استفاده کنند.

استاد دانشگاه ابراز کرد: ما نباید تصور کنیم که نخبگان فقط در دانشگاه‌های دولتی هستند بلکه هر مرکز آموزشی می‌تواند بستر لازم را برای پرورش محققان فراهم کند.

 

ضرورت حمایت مسئولان از نخبگان

وی گفت: از استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم از این نخبه‌های دانشگاهی حمایت کنند و طرح و پژوهش آنها را ببینند.

سعید باباپور از برگزیدگان این مسابقه پژوهشی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: در ابتدای ورود به دانشگاه صرفا می‌خواستیم مدرک بگیریم اما وقتی در مسیر پژوهش قرار گرفتیم دیگر گرفتن مدرک برایمان چندان مهم نبود و در این حیطه تازه متوجه چرایی به دانشگاه آمدن شدیم.

وی افزود: هدفمان این است که طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی را حتی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاه همچنان ادامه دهیم و برای اجرایی شدن طرح‌ها تلاش کنیم و از مسئولان می‌خواهیم که ما را حمایت کنند.

انتهای خبر/

حمایت مرکز علمی کاربردی انتظامی لرستان از پژوهشگران

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از