حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/07/19 شمسی | 2024/10/10 میلادی
طوفان‌الاقصی یک عملیات راهبردی بود
کارشناس غرب آسیا :

طوفان‌الاقصی یک عملیات راهبردی بود

کارشناس غرب آسیا گفت: طوفان‌الاقصی یک عملیات راهبردی بود؛ هم ارتش صهیونیست‌ها تحقیر شد و هم نیرو‌های امنیتی آن‌ها آسیب دیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید هادی سید افقهی کارشناس غرب آسیا در ارتباط با سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: بعد از طوفان الاقصی نتانیاهو چهار هدف اصلی را برای خود مشخص و عنوان کرد که باید به اهداف تعیین‌شده‌اش برسد.

وی افزود: هدف اول آن بود که بتوانند اسرا را آزاد کند که نتوانست. هدف دوم خلع سلاح حماس و هدف سوم مسلط شدن بر اوضاع امنیتی غزه بود. هدف بعدی هم آن بود که فلسطینیان را کوچ دهند و از غزه اخراج کنند.

کارشناس غرب آسیا با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به هیچ‌یک از این اهداف شوم خود در مدت یک‌ساله نرسیدند، افزود: به دلیل جنایات و نسل‌کشی و آسیب‌های جدی به جامعه بشری غزه و تلفات و نابود کردن بیمارستان‌ها و مدارس، دادگاه‌های بین‌المللی به دنبال نتانیاهو به‌عنوان جنایتکار جنگی هستند.

وی افرود: صهیونیست‌ها کاری کرده‌اند که مردم در ۵ قاره جهان به نفع فلسطین تظاهرات می‌کنند، موضوعی که سابقه نداشته است و اکنون کشور‌ها به دنبال عادی‌سازی رابطه با صهیونیست‌ها نیستند و این موضوع در سطح منطقه متوقف‌شده است.

سیدافقهی بیان کرد: جنگ قبلاً بین حماس و حزب‌الله و صهیونیست‌ها بود، اما اکنون جبهه‌های دیگری در یمن، عراق و ایران نیز بازشده است. هنوز زخم‌های طوفان الاقصی ترمیم نشده و بازهم ضربه می‌خوردند. هدف صهیونیست‌ها تنها ترور و بمباران‌های کورکورانه است.

کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: نتانیاهو با ترور سید حسن نصرالله قصد داشت خود را به‌عنوان یک قهرمان در سرزمین‌های اشغالی نشان دهد و بگوید حزب‌الله را نابود کرده؛ اما آیا حزب‌الله تمام شد؟

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی یک عملیات راهبردی بود؛ هم ارتش صهیونیست‌ها تحقیر شد و هم نیرو‌های امنیتی آن‌ها آسیب دیدند. اکنون شکاف اجتماعی در جامعه صهیونیستی، میان مردم و رهبران سیاسی و مذهبی بیشتر شده است. چندین نفر از وزرا استعفا دادند، گالانت می‌خواهد استعفا دهد، لذا این هزینه‌ها را این رژیم داده، اما دستاوردی به‌جز آدم‌کشی و ترور نداشته است.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از