حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان:

علم و عمل در سپاه تنیده شده است

علم و عمل در سپاه تنیده شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: در این مجموعه فاخر سپاه پاسداران که از یادگاران امام راحل به شمار می‌آید، علم، عمل، قدرت سخت و قدرت نرم در هم تنیده است.

سیامک بهاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: حمله اخیر به رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل یک روز در تاریخ ثبت خواهند شد که در آن رژیم صهیونیستی بخش مهمی از قدرت بازدارندگی خود را از دست داد، نه به دلیل حجم تلفات در آنها، بلکه به دلیل متزلزل شدن اعتماد به‌نفس صهیونیست‌ها، برهم خوردن مصونیت پروژه سیاسی آنها و احساس نگرانی صهیونیست‌ها از چشم‌اندازهای گوناگون ساخته شده برایشان، تضعیف اراده و اعتماد آنها به آینده این رژیم در سرزمین فلسطین؛ و تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نواختن سیلی به رژیم صهیونیستی از اهداف عملیات وعده صادق بود.

وی افزود: بدون شک حفظ امنیت و مواجهه درست با این چالش‌ها در محیطی که پیرامون آن در دریایی از تلاطم و ناامنی قرار دارد کار دشواری است اما با این اوصاف سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف در رفع این تهدیدات نقش بسزایی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان به نقش سپاه پاسداران در امنیت منطقه اشاره و عنوان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری از جمله داعش در مقطعی تا نزدیکی مرزهای ایران آمده بودند اما حضور سپاه پاسداران و با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی و با راهنمایی‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب با هدف کمک‌های مستشاری به دولت‌های عراق و سوریه و نیز توقف حملات آشوبگران و عقب‌نشینی آنان از مواضع قبلی، به امنیت مرزهای ایران در مناطق غرب کشور به میزان قابل توجهی افزودند.

وی به وجود ارزش‌های دینی و انقلابی مانند ایثار، فداکاری، حضور جهادی دائمی و شبانه‌روزی در نیروهای سپاه اشاره کرد و گفت: نیروهای انقلابی و عاشق امام راحل و مقام معظم رهبری در نهاد مقدس سپاه پاسداران مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و... سبب می‌شود تا قشر جوان از آنها الگو بگیرند و اثر گذار باشد.

بهاروند سپاه پاسداران را یک مجموعه‌ رسالت‌محور و آرمان‌طلب دانست و گفت: سپاه هم در میدان حاضر است و هم در عمل پایبیند به ارزش‌هاست، چنین مجموعه‌ای جذّاب می‌شود و نه فقط سازمانی جذّاب است بلکه نیروهایش هم جذّاب خواهند بود، افرادش هم برای هر دل سالمی جذّاب است. سردار بلند‌ مرتبه‌اش مثل شهید سلیمانی یک جور جوان فداکارش مثل شهید حججی یک جور، پاسدار بی‌پیرایه و دلاوری مثل ابراهیم هادی یک جور؛ سردار زاهدی یک جور و صالحی روزبهانی اینها همه جذّابند؛ هر کدام از اینها یک الگوی تمام‌نشدنی هستند.

وی تصریح کرد:  نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در هر زمان و مکان و به‌ویژه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط سخت، سبب قوت قلب ملت و حل سریع موضوعات می‌شود، در حوادث طبیعی و بلایا مثل زلزله، سیل، کرونا و امثال اینها کمک‌های اساسی کرد. از جمله وظایف سپاه پاسداران و بسیج حضور در حوادث غیرمترقبه است به‌طوری از زلزله خرداد ۱۳۶۹ تا سیل سال ۱۳۹۸ در استان‌های شمالی، لرستان و خوزستان نقش آفرینی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با اشاره به مسئله‌ سازندگی‌های سپاه در حوزه‌های گوناگون خاطرنشان کرد: این فصل درخشان بحث بسیار مهمّی است و نمی‌شود به آسانی از آن گذشت؛ در امور زیربنایی، سپاه حرف اوّل را می‌زند و ما کمتر دستگاهی را داریم که در مسائل زیربنایی کشور، راه‌ها، بزرگراه‌ها (به عنوان مثال خرم‌آباد _اراک)، سدها، پالایشگاه‌ها و امثال اینها توانسته باشد به قدر سپاه، این مقدار کار را با هزینه‌های کمتر از معمول و با سرعت بیشتر از معمول انجام دهد بنابراین این یک فصل افتخار‌آفرین بسیار مهمّی است.

وی اظهارداشت: در این مجموعه فاخر که از یادگاران امام راحل به شمار می‌آید، علم و عمل در هم تنیده است؛ قدرت سخت و قدرت نرم در هم تنیده است. قدرت سخت موشک و پهپاد و امثال اینهاست که اثرات آن در مقابله با دشمن از سوریه تا فلسطین و... مشخص است.

بهاروند افزود: براساس آمارهای رسمی بین‌المللی، ایران در سال ۱۹۹۶، در رتبه ۴۵ کشورهای دارای برترین فناوری‌های فضایی قرار داشت اما اکنون ایران اسلامی دهمین کشور دارای فناوری‌های نوین فضایی است و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از