حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان مطرح کرد:

فرصت ویژه بندگان در ماه رمضان

فرصت ویژه بندگان در ماه رمضان

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: خداوند متعال در طرح ویژه ماه مبارک رمضان از روی رحمت به انسانی که احساس می‌کند زمین خورده امید می‌دهد.

حجت‌الاسلام هابیل گرمابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، با اشاره به اینکه رمضان ماه امید و بازگشت است، اظهار داشت: خداوند متعال می‌توانست این راه را بر ما ببندد چون مسیر را برای ما مشخص کرده و انبیاء را فرستاده، اما خداوند متعال راه را برای ما باز گذاشته است.

وی افزود: معمولاً برخی فروشگاه‌ها در طول سال طرح فروش ویژه دارند و در این طرح تخفیفاتی را برای مشتریان لحاظ می‌کنند خداوند متعال نیز در طول سال ماه رمضان را در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه رمضان ماه رحمت و مهمانی خداست، تصریح کرد: این طرح ویژه خداوند متعال در ماه مبارک رمضان از روی رحمت اوست و به انسانی که احساس می‌کند زمین خورده امید می‌دهد که بلند شود و یک فرصت ویژه در اختیار او قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام گرمابی عنوان کرد: ثواب خواندن یک آیه در این ماه برابر با ختم قرآن است، کسی که نتواند از این ماه استفاده کند متحمل ضرر بزرگی می‌شود، انسان در این موقعیت خاص باید روحش را بسازد و کاستی‌ها و ویروس‌های روح را درمان و دوباره حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه هر حرف قرآن سخن نو است، گفت: ما در زندگی اضطراب و ترس داریم چون از قرآن دوریم، شفای دل‌ها در قرآن است و قرآن خواندن باید جزء کارهای اصلی ما باشد، اگر هنوز به این معرفت نرسیده‌ایم یعنی قرآن را خوب نشناخته‌ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان بهار قرآن را ماه مبارک رمضان دانست و افزود: امام خمینی(ره) باوجود مشغله‌های زیاد در ماه رمضان سه بار قرآن را ختم می‌کرد، اگر کسی می‌خواهد انس با قرآن بیشتری داشته باشد باید کیفیت قرآن خواندنش را بالا برد. 

حجت‌الاسلام گرمابی یادآور شد: قطعاً جوانی که لذت بیرون کشیدن معانی قرآن را بچشد این لذت درک معناشناسی او را رها نخواهد کرد، کسی که می‌خواهد علم به دست آورد علم واقعی در قرآن است و باید آیات قرآن را زیر و رو کند.

وی قرآن را زنده و یک دریای عمیق دانست و خاطرنشان کرد: قرآن می‌خواهد ما را زنده و بیدار کند ان‌شاء‌الله ثمره شیرینی قرآن را بچشیم‌، ما باید به گونه‌ای با قرآن انس گرفته باشیم که اگر روزی قرآن نخوانیم احساس کنیم در زندگی چیزی کم داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از