حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرازی از زندگی‌نامه شهيد «عیدی پاپی»؛

فرمانده 19ساله‌ای که قهرمان شاخ شمیران شد

فرمانده 19ساله‌ای که قهرمان شاخ شمیران شد

شهيد «عيدی پاپی» قهرمان شاخ شميران که به هنگام شهادت، سردار لقبش دادند. زمانی كه نوزدهمين بهار زندگی‌اش را می‌گذراند، در ۱۵ فروردين ماه 1365 شربت شهادت نوشيد و دعوت حق را لبيک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، عیدی پاپی پانزدهم فروردین سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای متدين و مذهبی از ایل بزرگ پاپی لرستان ديده به جهان گشود. نوجوانی او مصادف شده بود با آغاز شكل‌گيری انقلاب اسلامی که آن نوجوان پر از انرژی به شاگردی مكتب شهيد سيد فخرالدين رحيمی درآمد. سیدفخرالدین رحیمی از روحانیون مبارز و انقلابی اهل لرستان بود.

فعاليت‌های انقلابی او پس از پيروزی انقلاب اسلامی همچنان ادامه داشت تا اينكه با شروع جنگ تحميلی به همراه ديگر فرزندان اين مرز و بوم برای دفاعی مقدس راهی جبهه‌های غرب شدند و از آنجا كه علاقه‌ بسياری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت به عضويت اين نيروی انقلابی درآمد. احساس تعهدش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث تاخیرهایی بعضا سالانه برای ملاقات با خانواده پدری شد.

از شهيد عيدی پاپی در رابطه با لباس نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطـره‌ای در ذهن‌ها ماندگار است كه بعد از حدود ۳۰ سال يادآوری‌اش هنوز بر احساسات انسان تاثير می‌گذارد؛ هنگامی كه شهيد عيدی پاپی لباس پاسـداری را تحويل می‌گيرد پوشیدن آن را به تاخیر می‌اندازد که دوستانش علت نپوشيدن آن لباس را به اصرار جويا می‌شوند و ايشان می‌گويد قبل از غسل شهادت اين رخت مقدس را نخواهم پوشيد.

همرزمان شهید عیدی پاپی می‌گویند هنگامی‌که دشمن ما را وادار به عقب‌نشینی کرد عیدی با ما به عقب نیامد و هنگامی‌که از او خواستیم به عقب برگردد گفت: نمی‌خواهم ببینم دست این دژخیمان بعثی به خانواده و هموطنانم برسد و عیدی به ما گفت تصور کنید دشمن بعثی در نبود ما به خانواده‌هایمان می‌رسد و این سخن او عده‌ای دیگر از رزمندگان را تحت تاثیر قرار داد. ارتش مزدور و متجاوز عراق عیدی پاپی را با نام کامل می‌شناخت.

چندی قبل از شهادت پس از یک عقب‌نشینی موقتی کوله‌پشتی‌اش در سنگرش جا مانده بود که به دست بریده دشمن می‌افتد و طبق مشخصات محتوای کوله‌پشتی رادیو اسرائیل خوشحالی یکی از یگان‌های ارتش بعث را از اسارت عیدی پاپی اعلام می‌دارد.

شهيد عيدی پاپی قهرمان شاخ شميران که به هنگام شهادت، سردار لقبش دادند. زمانی كه همچون اسامه فرمانده ۱۹ ساله سپاه پیامبر اکرم(ص) نوزدهمين بهار زندگی‌اش را می‌گذراند، در ۱۵ فروردين ماه ۱۳۶۵ شربت شهادت نوشيد و دعوت حق را لبيک گفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از