حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس:

قانون جدید انتخابات مانع انحرافات در تبلیغات می‌شود

قانون جدید انتخابات مانع انحرافات در تبلیغات می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت نظارت در استان‌ها کار نظارت بر تبلیغات انتخاباتی نامزدها را بر عهده دارد که جلوی بداخلاقی‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمدصالح جوکار با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور پرشور در مردم انتخابات مجلس اظهار داشت: راه‌حل همه مشکلات اعم از اقتصادی و فرهنگی در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است.

وی افزود: اگر ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون توانسته‌ایم از فتنه‌های مختلف ازجمله فتنه سال گذشته عبور کنیم به خاطر حضور مردم درصحنه بوده است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه حضور پرشور مردم در پای صندوق رأی کشور را بیمه می‌کند و اجازه توطئه به دشمن نمی‌دهد، تصریح کرد: مشارکت مردم در عرصه انتخابات و دیگر صحنه‌ها، مقدمه و راه‌حل مشکلات کشور و ضامن امنیت کشور است.

جوکار خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی مهمی که ما باید در بحث انتخابات به آن توجه داشته باشیم صیانت از آراء مردم و جلوگیری از خریدوفروش تعرفه رأی است که این قبیل اقدامات، سلامت انتخابات را دچار خدشه می‌کند.

وی اضافه کرد: از دیگر نکات مهم در بحث انتخابات، رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی است که نامزدها به معرفی خود و سوابق و برنامه‌های خود بپردازند و از تخریب و اتهام زنی به دیگر رقبا بپرهیزند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: در قانون جدید انتخابات که بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات تنظیم و تصویب‌شده مسائل مربوط به تبلیغات نامزدها در انتخابات مجلس نیز موردتوجه قرارگرفته است که یکی از آن‌ها نظارت بر عملکرد نامزدها در فعالیت‌های تبلیغاتی است.

جوکار خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات در هر استانی هیئتی تحت عنوان هیئت نظارت بر تبلیغات به ریاست استاندار، کار کنترل و نظارت بر تبلیغات انتخاباتی نامزدها را بر عهده دارد که از طریق این هیئت جلو انحرافات و بداخلاقی‌ها در تبلیغات انتخاباتی گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که در قانون انتخابات مدنظر قرارگرفته رصد و کنترل گردش مالی نامزدها در ارتباط با هزینه‌های تبلیغات انتخابات است به این نحو که این پول‌ها از کدام محل به‌حساب نامزد موردنظر واریز می‌شود و دیگر اینکه پول‌های واریزشده به‌حساب نامزدها در چه مواردی و چگونه در تبلیغات انتخاباتی به مصرف می‌رسد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از