حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌جمعه لرستان:

لرستان فاقد صنایع تبدیلی مناسب است

لرستان فاقد صنایع تبدیلی مناسب است

ائمه‌جمعه لرستان گفتند: سدهای استان تکمیل و صنایع تبدیلی ایجاد شود و زمین‌های آبی آن مانند استان‌های دیگر باشد.

به گزارش سفیرافلاک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد، اظهارداشت: در مورد ضرورت اشتغال در استان بارها تأکید شده است و از اینکه برنامه‌های رئیس‌جمهور در استان‌های دیگر به ثمر می‌نشیند خوشحال هستیم ولی این سخن مردم است که وعده‌های شما در باب اشتغال در لرستان محقق نشده است.

وی افزود: سال‌هاست دیو بیکاری بر آسمان استان سایه افکنده است، صنعت اشتغالی که بتواند بیکاری را در استان کمتر کند مشاهده نمی‌شود و این استان اگر استان صنعتی است که می‌تواند باشد چون ظرفیت‌هایی دارد پس باید الزامات یک استان صنعتی هم اجرا شود و این استان اگر استان کشاورزی است باید الزامات کشاورزی را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: سدهای استان تکمیل شود، صنایع تبدیلی ایجاد گردد، زمین‌های آبی آن مانند استان‌های دیگر باشد، لرستان فاقد چنین امکاناتی است و 23 ماه از سفر رئیس‌جمهور به استان می‌گذرد و مشکلات این مردم متدین و انقلابی نیازمند بررسی است.

وی تصریح کرد: اگر لرستان استانی است که باید دامداری در آن توسعه یابد باید تسهیلات بیش از آنچه هست در اختیار دامداران باشد و حمایت همه‌جانبه شود، سه درصد سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان است و به جهت ثروت از معادن زیادی برخوردار است اما وضعیت اشتغال در لرستان خوب نیست و از رئیس‌جمهور طلب می‌شود سایه دیو بیکاری را در استان محو کنید چراکه ایشان این توانایی را دارد.

شاهرخی گفت: آنچه در سامانه رصد به‌ عنوان 40 هزار شغل ثبت‌شده ازجمله شغل‌هایی است که بعد از مدتی محو می‌شود و تسهیلات، اشتغال پایدار ایجاد نمی‌کند و امسال دستگاه‌ها موظف شدند 30 هزار شغل ایجاد کنند، همچنین 7 هزار نفر از فرزندان شهیدان و ایثارگران استان بیکار هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: سال‌هاست پروژه‌ها و برج‌هایی در مرکز استان ایجادشده و نیمه‌تمام مانده است و هتل صخره‌ای و پادگان 07 هم باید به این موارد اضافه کرد اما آینده در استان لرستان روشن است.

شاهرخی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مرحله ثبت‌نام دوازدهمین دوره مجلس به پایان رسید و باید در تمام مراحل چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت مورد ملاحظه باشد و در احراز یا عدم آن‌همه به قانون پایبند باشند.

مظلومیت در فلسطین موج می‌زند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: شهید طهرانی‌مقدم در صنایع موشکی زحمت کشید و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

وی افزود: نباید از مطالعه کتاب غفلت کرد و باید از این وقتی‌که داریم به‌خوبی استفاده شود.

امام‌جمعه بروجرد تصریح کرد: امروز به‌عنوان روز جهانی علم در خدمت علم و توسعه نام‌گذاری شده اما علم توسط غرب در خدمت جنگ قرار گرفته است و از دانش خود علیه جامعه بشریت استفاده کرد.

حسینی گفت: کسانی که صلاحیت آن‌ها تائید نشده برای پیگیری از راه قانونی می‌توانند اقدام کنند و نباید جوسازی کنند.

وی بیان کرد: در غزه شاهد وحشی‌گری صهیونیست‌ها هستیم و سعی دارند تا همه‌چیز را وارونه جلوه دهند و از سویی مظلومیت در مردم فلسطین موج می‌زند و در کجای تاریخ چنین مقاومتی دیده‌شده است و مقاومت پیروز میدان است.

طوفان‌ الاقصی ضربه‌ای گیج‌کننده علیه رژیم صهیونیستی بود

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: انسان در تمام ابعاد باید روح تقوای الهی را به همراه خود داشته باشد، برای اصلاح نفس اماره که سیری‌ناپذیر است، باید همواره تلاش کنیم.

وی افزود: اگر انسان به یک مؤمن خیر برساند به‌مثابه خیر رساندن به خود پیامبر اکرم (ص) است، برخی در کمک‌رسانی به محرومان در جامعه بسیار فعال هستند، در رفع حوائج سعی کنیم فقط به فکر خودمان نباشیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تحولات فلسطین عنوان کرد: جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان بی‌دفاع غزه ظلمی بزرگ می‌باشد و این قطعی است پیروزی نهایی به نفع مسلمانان غزه رقم خواهد خورد، پشتیبانی امت اسلامی اگر مؤثر باشید مانع این ظلم و جنایت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه طوفان‌ الاقصی ضربه‌ای گیج‌کننده علیه رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: الآن راهبرد مقاومت در قبال حادثه غزه این می‌باشد که مقاومت فلسطینی است، الآن افکار جهانی بیدارتر شده و تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی خنثی‌شده و مظلومیت فلسطین بر همه آشکار شده است.

طهماسبی با اشاره به تزریق تسلیحات توسط آمریکا به رژیم صهیونیستی، گفت: مبنی خدایی دارد مقاومت، اندیشه مقاومت مبتنی بر باورهای دینی ایمان به خدا است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از