حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

ائمه جمعه لرستان گفتند: لرستان ما که نیاز به تحول همراه جهش است، تغییراتی که در خدمت‌گزاران ایجاد می‌شود، علاوه بر تدین، تعهد، تخصص باید بتوانند از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: دهه اول محرم در کشور ما و دیگر کشورها با شور و شعور برگزار گردید و برخی از نهادها مانند نیروی انتظامی و شهرداری که در همه امور مشارکت دارند، تلاش‌های زیادی انجام دادند.

وی افزود: آئین امام حسین(ع) و آزادگی که آن حضرت در سال ۶۱ هجری به بشریت آموخت، امروز به یک جریان قوی تبدیل شده که در مقابل زورگویان عالم ایستاده است، آزادگی که بشریت از امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) یاد گرفتند مردم را در قاره‌های جهان به خیابان می‌کشاند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: امروز دفاع از ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم کودک‌کش به خاطر همین آموختن از مکتب امام حسین(ع) است لذا باید این عزاداری‌ها را به دور از بدعت‌ها و آسیب‌ها حفظ کرد و بر شکوه و عظمت آن افزود.

 شاهرخی با اشاره به اینکه رقابت‌ها بعد از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود، گفت: دو هفته از انتخابات می‌گذرد که جای تقدیر دارد شنبه مهربانی از سوی همگان محقق شد چون رویداد تلخ سال ۸۸ هنوز کام ملت ایران را تلخ کرده است، کسی که با ۱۱ میلیون رای کمتر اما از سر لجاجت ۶ ماه کشور را به آشوب کشانید اما چگونه باید این رقابت را به رفاقت تبدیل کرد که در این راستا نکاتی ذکر می‌شود.

وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر کسی رای آورد خادم است و همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم به او مربوط می‌شوند نیز خادم مردم هستند و این یکی از پایه‌های تبدیل رقابت به رفاقت است، همچنین کسی که رای نیاورده باید با دولت مستقر همکاری لازم را داشته باشد و کارشکنی گناهی نابخشودنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در رقابت بین‌الملل، هر کشوری دوستان و دشمنانی دارد و دشمنان ما در گذشته منابع مادی و معنوی ما را غارت کردند پس امروز همه ما باید مراقبت کنیم که کشور دچار مشکل و آسیب نشود.

 شاهرخی یادآور شد: دوری از دعواهای سیاسی بی‌حاصل به دلایل مختلف، مشغول شدن به جدل از سوی چهره‌های سیاسی اگر ادامه یابد شباهت به هواداران دو تیم در ورزشگاه می‌شود و این دعواها فرصت را از کشور و استان ما می‌گیرد آن هم استانی که ما در وضعیت مطلوبی نیستیم و جاهای برای دعواهای سیاسی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: فضای تبلیغات انتخابات و گفته‌های پُر سر و صدایی که در آن فضا گفته می‌شود، متفاوت از اداره کشور است که باید با عقل و تدبیر اداره شود و باید اولویت عقل و تدبیر باشد نه گفتمان‌هایی که در تبلیغات انتخابات بود و حضور افراد با افکار و گفتارهای غیرسازنده و جنجالی که برخی موارد را در این روزها می‌شنویم ولی فعلاً در مقابل آن‌ها موضعی نمی‌گیریم خصوصاً کسانی که به منافع مردم ضربه زدند و تحریک احساسات دینی و مذهبی مردم، عاملی می‌شود که برای دولت ایجاد حاشیه کند و فرصت سازندگی را می‌گیرد و این برای کشور خسارت‌بار است لذا نباید اختیار در دست افرادی باشد که افکار و گفتارشان غیرسازنده است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در استان ما که نیاز به تحول همراه جهش است، تغییراتی که در خدمت‌گزاران ایجاد می‌شود، علاوه بر تدین، تعهد، تخصص باید بتوانند از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرند و گفتارشان سبب کشمکش نشود و در ایجاد اشتغال و کاهش تورم، اگر کسانی که بر سر کای می‌آیند استان را به کشمکش ببرند موفق نخواهند شد و سابقه نشان داده است یا خودشان کنار می‌روند یا کنار زده می‌شوند.

 

هتک‌حرمت در روز عاشورا کار دشمن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد، اظهارداشت: آنچه در ایام محرم دیده شد این بود که عشق به اهل‌بیت(ع) هر سال بیشتر می‌شود و عزداران حسینی این مراسم را با شور برگزار می‌کنند.

وی افزود: دشمنان در این مدت تبلیغات زیادی کردند که مراسم عزاداری محرم کمرنگ شود اما عزاداران حسینی نشان دادند که تبلیغات آن‌ها تاثیری ندارد.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: متاسفانه در ایام عزاداری محرم، برخی خانم‌ها مامور بودند با سر برهنه در عزاداری شرکت کنند و این افراد کسانی هستند که به آن‌ها تعلیم داده شده و این اقدامشان، هتک‌حرمت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: این افراد از طرفی با امام حسین(ع) دشمنی می‌کنند و حجاب را کنار گذاشتند و از طرفی می‌خواهند عزاداری کنند، این با کدام منطق سازگار است و این در حالیست که مجلس سیدالشهدا(ع) احترام دارد.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر شهید شد و متاسفانه برخی از این افراد این موارد را زیر پا می‌گذارند که این انحراف است، دسته زنجیرزنی با سر برهنه در یکی از شهرها تشکیل شده که این انحراف است و به آن‌ها دستور داده بودند با سر برهنه شرکت کنند که این دستور دشمن است و اینها آمده بودند تا هتاکی کنند و بی‌حرمتی کنند و باید تذکر داده شود که حرمت جلسات اهل‌بیت(ع) باید حفظ شود.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به سالروز قیام ۳۰ تیر، گفت: آیت‌الله کاشانی در این روز از مردم خواست به خیابان بیایند ولی متاسفانه مصدق خیال می‌کرد خودش هم به تنهایی موفق می‌شود و از آیت‌الله کاشانی جدا شد و در نهایت هم مصدق برکنار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق افزود: ضروری است که آب در حد نیاز مصرف شود تا برخی از شهروندان بی‌آب نمانند.

وی اظهارداشت: انتظار ما از رئیس‌جمهور این است که نیروهای مومن و انقلابی را در کابینه به کار گیرد و افرادی که در برابر دشمن منفعل نباشد، بابصیرت باشند و بتوانند در برابر تشر و تهدید دشمن بایستند را انتخاب نماید.

امام جمعه بروجرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان، ما استاندار خوبی داریم که انسانی مومن و توانمند است و انتظار داریم ابقاء شود.

 

برنامه ۵ ساله هفتم توسعه پیاده‌سازی شود

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: اگر انتقادپذیر و نصیحت‌پذیر باشیم موجب پیشرفت خواهد شد، البته نصیحت و خیرخواهی بایستی از سر اخلاص و دلسوزی باشد و دارای اهداف دنیوی نباشد، اگر مطلب و پیشنهادی خوبی وجود دارد آن را باید ارائه داد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر، افزود: وظیفه حاکم اسلامی این است که به نیازمندی‌های بینوایان و مستضعفان رسیدگی کند و در میان این طبقه برود؛ بایستی پاسدار حقی باشیم که خداوند متعال آن حق را برای این طبقه قائل شده است.

امام جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه کشور، عنوان کرد: اسلام این‌طور است که اجتماعاتش سیاسی است درحالی‌که عبادت نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: ماهیت انتخابات یک نوع رقابت است، اگر رقابتی نباشد، انتخابات شکل نمی‌گیرد، تمام دنیا یک منافع ملی دارند، امروز نباید هیچ گروهی از چهارچوب منافع ملی خارج شود، اگر اختلافات به پس از انتخابات نیز کشیده شود قابل جبران نیست، در سال ۸۸، کشور دچار تفرقه شد، الآن بایستی مراقبت کنیم.

طهماسبی گفت: طی ۵۰ روز دو انتخابات مهم برگزار شد، الحمدالله مشارکت بالا رفت و موجب امیدواری شد، انتقال قدرت بایستی از دولت قبلی به دولت بعدی به‌صورت متین صورت گیرد که در حال انجام است، مرحله دوم انتخابات نیز بسیار باشکوه بود.

امام جمعه کوهدشت گفت: قدرتی که در اختیار ریاست جمهوری قرار می‌گیرد برای خدمت‌گزاری به مردم است و یک امانت از طرف مردم به شمار می‌رود؛ تبعیض در خدمت‌رسانی در دولت جدید خطرناک است، امروز اتحاد و تعامل بر سر اصول انقلاب بسیار مهم است.

وی گفت: برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه بایستی پیاده‌سازی شود، برقراری عدالت، کنترل نقدینگی، پیشرفت علمی، ثبات در سطح قیمت‌ها و... ازجمله این برنامه‌ها است، مردم منتظر هستند کابینه‌ای متناسب با خدمت به مردم شکل بگیرد؛ الآن بایستی وحدت باشد، هیچ‌کس حق تضعیف ندارد.

طهماسبی با اشاره گفت: آمریکا و ترامپ در قضیه حادثه اخیر خود، در حال مظلوم‌نمایی هستند که افکار جهانی نسل‌کشی در غزه را به فراموشی بسپارند وگرنه این خبیث گوشش خراش کوچکی برداشته است.

امام جمعه کوهدشت گفت: مرحوم کربلایی محمد یگانه سال‌ها در مسجد صاحب‌الزمان(عج) کوهدشت خدمت کردند، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم که به‌تازگی به رحمت خدا رفتند.

 

شایسته‌سالاری معیار ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ازنا اظهار داشت: نیت مو من بهتر از عمل اوست چراکه زمینه رشد و پرواز را نیت ایجاد می‌کند و نیت خالص عمل اندک را هم به درجه اعلا می‌رساند لذا کنترل فکر از مسائل مهمی است که باید در دستور کار انسان متقی قرار بگیرد.

وی ضمن قدردانی از فعالان عرصه فرهنگ دینی جهت برپایی خیمه عزای اهل‌بیت(ع)، افزود: محرم و صفر فرصتی مغتنم برای توشه برداری و ایجاد نورانیت در فضای زندگی ماست که ان‌شاءالله غنیمت بشماریم.

امام جمعه ازنا با اشاره به‌ضرورت انسجام و وحدت و در مسیر خدمت به جامعه اسلامی عنوان کرد: ما دشمن مشترک و قسم‌خورده‌ای داریم که به دنبال براندازی نه‌تنها جمهوری اسلامی، بلکه از بین بردن ایران قوی است، البته راه به‌جایی نخواهد برد.

سپهوند گفت: بایستی مسائل سلیقه‌ای را کنار بگذاریم و به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشیم چراکه امید موتور پیشران کشور بوده و بدانیم که رقابت و تقابل این موتور را از کار خواهد انداخت.

وی ضمن تمجید از اخلاق محوری دولت شهید رئیسی، افزود: دولت سیزدهم در اوج متانت و متواضعانه در حال تحویل دولت با منابع پر و ذخایر بالا و پرداخت بدهی‌های سنگین است و این مصداق بارز تحول انقلابی و جهادی است که آیت‌الله رئیسی(ره) باب کرد و همه بدانند که همیشه این‌گونه نبود.

امام جمعه ازنا با اشاره به برخورد جالب نامزد جبهه انقلاب با منتخب مردم گفت: رقابت نیروهای انقلابی در عرصه انتخابات مثال‌زدنی است، رقیب انقلابی رئیس‌جمهور منتخب باوجود پشتوانه رأی ۱۴ میلیونی، بدون کوچک‌ترین اعتراض و ایجاد خللی با روی گشاده و آغوش باز، در اوج متانت و تقوا به استقبال منتخب مردم رفت،تبریک گفت و اعلام حمایت کرد، این کار بزرگ و تاریخی است.

وی افزود: فراموش نکردیم در سال۸۸ با آن فاصله فاحش آرا عده‌ای ظرفیت پذیرش رأی اکثریت را نداشتند و باقدرت طلبی درصدد ابطال انتخابات بودند.

سپهوند با اشاره به‌ضرورت تعامل بین قوا و انتقال همگرایی در کار و خدمت به شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: مردم منتظرند  رئیس‌جمهور منتخب با طرحی نو برگرفته از قرآن و نهج‌البلاغه‌ای که در مناظرات دائماً مورد تأکید وی بود و همچنین اعلام صریح پایبندی به سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم قانون  را شاهد باشند.

امام‌جمعه ازنا د بابیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های رئیس‌جمهور به دست افرادی  افتاده که هشت سال فرصت سوزی کردند، عنوان کرد: مشورت و استفاده از رأی و نظر دیگران کار  پسندیده ایست اما عزم و تصمیم‌گیری باید با رئیس‌جمهور منتخب باشد.از همه ظرفیت‌های انسانی استفاده کند

وی بیان کرد: ایران اسلامی یک معیار دارد و آن شایسته‌سالاری، توان کاری و تخصص و تعهد است و این معیار جبهه انقلاب است.

 

زندگی خالی از ظلم با محوریت عدالت است

، حجت‌الاسلام مراد امیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر، اظهار داشت : دشمنان امام حسین(ع)در ایام محرم به جنب‌وجوش درآمده بودند و برنامه‌های زیادی برای برهم زدن مراسمات سیدالشهدا(ع) داشتند که با حضور پر شور مردم حسینی نقشه دشمنان نقش بر آب شد .

وی افزود: قسط و عدالت همواره از گذشته تاکنون آرزوی بشر بوده و این آرزو در وجود تک‌تک ماست و همه خواهان عدل و انصاف و از تزویر و ظلم و بی‌عدالتی بیزار بوده و هستند.

امام جمعه الشتر عنوان کرد: همین آرمان‌ها در بعضی از دوران‌ها منادیانی پیداکرده اما پس‌ازآن زورگویانی به پا خواسته‌اند که یا سرکوب و یا ایجاد مانع کردند اما ندانستند که این آرمان‌ها جزء فطرت انسان است و هرگز از بین نخواهد رفت و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا مشاهده می‌کنیم که آگاهی وجود دارد افزود : بشریت ظرفیتی دارد که به دنبال پذیرش این آرمان‌هاست و روزبه‌روز هم توسعه پیدا می‌کند.

امیدی گفت: نکته‌ای که امروز در دنیا قابل‌تأمل است این است که یک نظامی بر اساس دستورات اسلامی، الهی و قرآنی به پا خاسته که شعارش عدالت‌خواهی است و صریحاً اعلام می‌کند که با ظلم کنار نمی‌آید و مخالف آن است اما زورگویان دنیا هم به پا خاسته‌اند تا آن را سرکوب کنند ولی تا امروز موفق نشده‌اند.

 امام جمعه الشتر بیان کرد: ایران و ایرانی در مقابل تمام زورگویان عالم با محوریت عدالت قد علم کرده که ان‌شاءالله این به حکومت حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از